Vraag

• JorisNoordweg
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-10-2022
Ik heb sinds kort een Samsung Galaxy A8 2018 en ben daar zeer content mee. Na de laatste prijsverlaging een zeer concurrerend mobieltje en scoort op alle voor mij belangrijke vlakken uitstekend. Ik zit alleen met één piepklein probleempje en voel me gewoon een bejaarde dat ik het niet gevonden krijg.

Bij mijn vorige telefoons (Jiayu G4, Wileyfox Swift 2x) verscheen enige tijd voordat een alarm van de wekker af zou gaan altijd een melding in het meldingenscherm waarbij ik voor de optie "Nu negeren" kon kiezen. Dit was ideaal. Meestal word ik 's ochtends vóór mijn wekker wakker en kon ik deze uitschakelen en rustig gaan douchen. Nu moet ik óf als een halfgare mijn mobiel meenemen naar de badkamer om de wekker uit te zetten als deze daadwerkelijk gaat, óf ik moet het gezette alarm uitschakelen én er weer aan denken dit later weer in te schakelen.

Ik heb volgens mij alle opties doorgespit maar niks gevonden. Google heeft tot nog toe ook geen soulaas mogen bieden. Zie ik iets over het hoofd? Moet ik een aparte wekker app installeren? (Yuk)

Beste antwoord (via JorisNoordweg op 18-09-2018 13:15)

• Alexo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-10-2022

Alexo

groots met een zachte o

De Google Clock-app geeft je 2 uur voor aanvang van de wekker een melding (ff screenshot gemaakt), deze kan je naar rechts swipen om de wekker te annuleren.

🖥️ i5 3550/GTX960/16GB 📱Xiaomi Mi Mix 2S 128GB

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• Alexo

Alexo

groots met een zachte o

De Google Clock-app geeft je 2 uur voor aanvang van de wekker een melding (ff screenshot gemaakt), deze kan je naar rechts swipen om de wekker te annuleren.

• JorisNoordweg
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-10-2022
Alexo schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 12:34:
Dat is inderdaad de functionaliteit die ik zoek. Maar de standaard klok van Samsung heeft die dus niet geïmplementeerd? Jammer zeg. Nu moet ik een tweede Klok app installeren waarbij de 1e ook nog eens niet te deïnstalleren valt zonder root. Dat is echt lelijk.
En nee, ik wil geen root. De kans dat dat met Ingress Prime dat niet toegestaan wordt is momenteel te groot en Ingress is toch de belangrijkste reden dat ik met een telefoon rondloop.

• Alexo

Alexo

groots met een zachte o

JorisNoordweg schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:19:
[...]

Dat is inderdaad de functionaliteit die ik zoek. Maar de standaard klok van Samsung heeft die dus niet geïmplementeerd? Jammer zeg. Nu moet ik een tweede Klok app installeren waarbij de 1e ook nog eens niet te deïnstalleren valt zonder root. Dat is echt lelijk.
En nee, ik wil geen root. De kans dat dat met Ingress Prime dat niet toegestaan wordt is momenteel te groot en Ingress is toch de belangrijkste reden dat ik met een telefoon rondloop.
Er zijn/waren manieren om Samsungs ingebouwde apps uit te schakelen zonder root, enkele voorbeelden van apps die dit kunnen: Package Disabler Pro + (betaald), EZ Disabler (werkt niet meer?), BK Package Disabler (idem). Misschien nog even Googlen voor een werkende variant. Anders kan je deze makkelijke tutorial proberen (is voor een S8, maar zal n.a.w. hetzelfde werken): https://www.tomsguide.com...-guide,review-4330-3.html. Succes!

[Voor 7% gewijzigd door Alexo op 18-09-2018 13:36]

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:07
Alexo schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:34:
[...]
Er zijn/waren manieren om Samsungs ingebouwde apps uit te schakelen zonder root, enkele voorbeelden van apps die dit kunnen: Package Disabler Pro + (betaald), EZ Disabler (werkt niet meer?), BK Package Disabler (idem). Misschien nog even Googlen voor een werkende variant. Anders kan je deze makkelijke tutorial proberen (is voor een S8, maar zal n.a.w. hetzelfde werken): https://www.tomsguide.com...-guide,review-4330-3.html. Succes!
Package Disabler Pro + werkt prima en neem het altijd mee van Samsung naar Samsung en je kan echt alles uitzetten, zelfs soms te veel :X :X :X

Mobylette Kaptein50 Honda MB50 Sparta Happy50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR750F Derbi Variant50 Honda SH100 Honda SH150 Malaguti Password250 Kawasaki Z750 Piaggio Liberty50 Sym Symphony ST 125 LC ABS

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee