Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Microsoft Teams: notifications bruikbaarder maken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Albantar
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 19:57

Albantar

Get schwifty! Ꙭ

Topicstarter
Bij ons bedrijf zijn we aan het overstappen van een IBM-omgeving (Domino, Lotus Notes, SameTime, Connections, BES12 UEM, IBM Verse, ...) naar een Microsoft-omgeving (Exchange, Outlook, Teams, SharePoint, InTune, Outlook Mobile, ...). Als eerste waren wij IT-ers aan de beurt als alfa-test. Na 15 jaar ervaring met de IBM-omgeving is het een flinke omschakeling! Al met al ben ik wel tevreden met het Microsoft-universum. Heel veel dingen werken gewoon een stuk soepeler dan in het IBM-universum en het meeste ziet er een stuk gelikter uit.

Echter... Ik loop tegen een issue aan met de notifications van Teams. Als er een chatbericht binnenkomt, komt die als een notification rechts onder in beeld te staan, maar dat is geen Action Center notification. Voor elk berichtje dat er binnenkomt, komt er een extra notification onderop de stapel. En die dingen blijven eeuwig staan totdat je ze individueel wegklikt. Zelfs als je Teams open hebt staan en als actief venster, komen die notifications rechts onder in het scherm dus terwijl je met iemand aan het chatten bent kunnen er zich maar zo een stuk of twintig notifications opstapelen, en die moet je dan allemaal individueel wegklikken.

Nu kan je die banner notifications uitschakelen natuurlijk... Maar het geluidje van Teams is vrij zacht, dus die notifications zijn wel heel nuttig om je aandacht te trekken. Ik heb geen manier gevonden om ervoor te zorgen dat ze allemaal automatisch weg gaan als je het Teams window activeert, of dat ze allemaal in één keer weg te klikken zijn, of zelfs maar dat ze automatisch na x tijd verdwijnen. En ze helemaal uitschakelen is een beetje het kind met het badwater weggooien.

Heeft iemand een geniaal idee om deze banner notifications van Teams bruikbaarder te maken? Als ik probeer erop te googelen krijg ik bijna alleen maar tips aangaande Action Center notifications - maar deze integreren dus juist niet met het Action Center... (Waarom eigenlijk niet?) Dus daar heb ik niets aan.

Wubba lubba dub dub! В темноте всё кошки серы...

Alle reacties

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

WOS --> CSA, omdat het geen Windows-feature an sich is. Sorry @JackSparrow :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Felyrion
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 16:52

Felyrion

goodgoan!

Ik kan je niet direct helpen met je vraag, maar de vraag waarom het niet integreert kun je beter stellen in de feedback hub van Teams:
https://microsoftteams.uservoice.com/forums/555103-public

Ik heb de indruk dat Teams nog vrij druk ontwikkeld wordt, dus als je goede feedback hebt doen ze daar wellicht wat mee.
Ik zie al een aantal items rondzwerven over notifications.

Op een ander item antwoorden ze in elk geval:
This feature request is still being reviewed. The team is working hard to make numerous changes with regards to notifications, but they haven’t forgotten about this item.

[Voor 24% gewijzigd door Felyrion op 18-09-2018 10:31]

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• Yucon
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 22:08

Yucon

*broem*

De oplossing om het hanteerbaar te houden is de inrichting van de verschillende kanalen. Je kunt notificaties per kanaal in en uitschakelen. Dat wil zeggen dat je alleen notificaties aan zou moeten zetten voor kanalen van projecten waar je heel actief mee bezig bent, en ook een generiek 'prio 1' kanaal.

Dat laatste is een heel belangrijk onderdeel ervan. Als je weet dat noodoproepen op een specifieke plaats terechtkomen is het ook veel minder erg om notifications uit te zetten. Je weet immers door dat prio 1 kanaal dat je het toch wel ziet als er echt iets is. Een kanaal 'algemeen' voldoet juist niet omdat daar allemaal rotzooi op komt ('wel de vaatwasser inruimen jongens!') waar je bij uitstek geen notifications voor wil zien.

[Voor 14% gewijzigd door Yucon op 18-09-2018 11:32]

• TheVMaster
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 21:25

TheVMaster

Moderator WOS
F_J_K schreef op Tuesday 18 September 2018 @ 09:52:
WOS --> CSA, omdat het geen Windows-feature an sich is. Sorry @JackSparrow :P
No problem @F_J_K!

Ik zou even kijken naar de Windows 10 app van Teams en ja die draait ook 'gewoon' op een niet-S-versie van Windows 10. Die ondersteund namelijk wel gewoon notificaties.

[Voor 32% gewijzigd door TheVMaster op 18-09-2018 16:09]

• Albantar

Albantar

Get schwifty! Ꙭ

Topicstarter
JackSparrow schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 16:04:
[...]

No problem @F_J_K!

Ik zou even kijken naar de Windows 10 app van Teams en ja die draait ook 'gewoon' op een niet-S-versie van Windows 10. Die ondersteund namelijk wel gewoon notificaties.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ah, cool, die ga ik eens proberen... Maar die zit niet in het "standaardpakket" dat uitgerold wordt en dat we nu natuurlijk aan het betatesten zijn voordat het naar alle users gaat.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Albantar schreef op Tuesday 18 September 2018 @ 16:19:
[...]

Ah, cool, die ga ik eens proberen... Maar die zit niet in het "standaardpakket" dat uitgerold wordt en dat we nu natuurlijk aan het betatesten zijn voordat het naar alle users gaat.
Ze vertelde in je TS dat jullie ook naar Intune (zonder hoofdletter T 8)) gaan. De Windows (10?) werkplekken worden ook door Intune beheerd..? Dan kun je ook de Microsoft Teams app (uit de Store) pushen, eventueel moet je even een Store for Business koppeling maken binnen Intune (dan kun je de Teams app ook echt 'pushen' naar alle gebruikers).

Met standaardpakket bedoel je hopelijk niet dat je een Image voor Windows 10 gemaakt hebt met van alles en nog wat erin..?

• Albantar

Albantar

Get schwifty! Ꙭ

Topicstarter
JackSparrow schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 16:49:
[...]

Ze vertelde in je TS dat jullie ook naar Intune (zonder hoofdletter T 8)) gaan. De Windows (10?) werkplekken worden ook door Intune beheerd..? Dan kun je ook de Microsoft Teams app (uit de Store) pushen, eventueel moet je even een Store for Business koppeling maken binnen Intune (dan kun je de Teams app ook echt 'pushen' naar alle gebruikers).

Met standaardpakket bedoel je hopelijk niet dat je een Image voor Windows 10 gemaakt hebt met van alles en nog wat erin..?
Intune wordt helaas alleen voor mobile devices gebruikt (iOS, Android). Voor de laptops en desktops wordt gewerkt met klassieke installer packages die gedeployed worden - bovenop inderdaad een standaard master image... :/

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Albantar schreef op Tuesday 18 September 2018 @ 19:20:
[...]

Intune wordt helaas alleen voor mobile devices gebruikt (iOS, Android). Voor de laptops en desktops wordt gewerkt met klassieke installer packages die gedeployed worden - bovenop inderdaad een standaard master image... :/
Hmm...werkplekken zijn dus nog traditioneel gemanaged ;-) eh...via SCCM? Daarmee kun je ook (mits SCCM CB) Store Packages Deployen

• Albantar

Albantar

Get schwifty! Ꙭ

Topicstarter
JackSparrow schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 19:56:
[...]

Hmm...werkplekken zijn dus nog traditioneel gemanaged ;-) eh...via SCCM? Daarmee kun je ook (mits SCCM CB) Store Packages Deployen
Nope, geen SCCM. Combinatie van Mediacontact en Snow Software. En daar heb ik geen invloed op - wordt beheerd vanuit de datacentra in Frankrijk en India.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Albantar schreef op Tuesday 18 September 2018 @ 20:05:
[...]

Nope, geen SCCM. Combinatie van Mediacontact en Snow Software. En daar heb ik geen invloed op - wordt beheerd vanuit de datacentra in Frankrijk en India.
Oke...oei....dan weet ik het ook even niet. Zouden ze moeten kijken of je met een van die pakketten ook Microsoft Store Apps kunt deployen...

• Albantar

Albantar

Get schwifty! Ꙭ

Topicstarter
JackSparrow schreef op woensdag 19 september 2018 @ 10:13:
[...]

Oke...oei....dan weet ik het ook even niet. Zouden ze moeten kijken of je met een van die pakketten ook Microsoft Store Apps kunt deployen...
Ik ga het in ieder geval bij het Office 365 team melden dat die notifications voor Teams irritant zijn en dat dat eventueel op te lossen is door die app die je suggereerde te gebruiken ipv de versie die nu geïnstalleerd is. En dan hopen dat ze daar wat mee gaan doen. :)

Bedankt voor alle info in ieder geval!

• TheovdS
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 13:44
Hou er wel rekening mee dat die app nog een preview is.
En als je de reviews lees, moet er nog wel het 1-en-ander aan gesleuteld worden.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True