Geen geluid op pc via jack wel via HDMI?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayperick
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 30-05-2019
Hoi

Ik heb hulp nodig ik ben al een aantal dagen bezig het geluid van mijn pc te herstellen e jter zonder succes
Het gaat om een Asus m4a78-vm Windows 10

Ik hoor na een schone installatie van Windows 10 en een nieuwe videokaart .

wel ruis door de speakers maar geen geluid via de jack .ook niet via de hoofdtelefoon aansluiting . Maar wel via HDMI
De meters slaan wel uit alsof er geluid word geproduceerd als je iets afspeelt of de Geluidstest doet.
Ik heb al geprobeerd meerder versies van realtek te installeren maar niks werkt

Ook de standaard audio van Intel werkt niet
Zodra je een jack aansluiting hoor je wel dat er iets gebeurt en hoor je direct ruis

[ Voor 8% gewijzigd door Rayperick op 18-09-2018 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135360

heb je in windows gekeken wat je default output is?
deze staat vermoedelijk op HDMI en niet op je jack.

even aanpassen en het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15:15
Drivers van de ALC887 geïnstalleerd? https://www.realtek.cz/do...-for-Windows10-64bit.html

Gebruik je de onboard HDMI of van een aparte videokaart? In geval van dat laatste, welke videokaart?

Zijn er eigenlijk wel Windows 10 drivers voor dat moederbord en wat bedoel je met standaard audio van Intel? Op een AMD bord?

[ Voor 60% gewijzigd door Uszka op 18-09-2018 09:26 ]

• Rayperick
Er zijn wel wat drivers voor het moederbord maar alle betwijfel ik . Omdat bij Asus er geeen ondersteuning is voor Windows 10

• Rayperick
Ik heb al verschillende alc 887 drivers geprobeerd maar deze nog niet ga ik nu dien

• Rayperick
Uszka schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 09:16:
Drivers van de ALC887 geïnstalleerd? https://www.realtek.cz/do...-for-Windows10-64bit.html

Gebruik je de onboard HDMI of van een aparte videokaart? In geval van dat laatste, welke videokaart?

Zijn er eigenlijk wel Windows 10 drivers voor dat moederbord en wat bedoel je met standaard audio van Intel? Op een AMD bord?
Ik gebruik de HDMI van de videokaart en dat is een stuk AMD Radeon HD 6900 serie

Met de standaard driver van Intel bedoel de standaard driver die Windows erop zet voor de inboard analoge geluid

• Rayperick
Anoniem: 135360 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 09:14:
Hoe check ik dat?

• Rayperick
Anoniem: 135360 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 09:14:

Is dat het menu waar ik het standaard apparaat voor afspelen kan selecteren, ja dat het ik op de luidsprekers gezet . Die ook geselecteerd binnen worden als er 1 jack in zit
Modbreak:Meerdere keren achter elkaar posten is op GoT niet de bedoeling - en nergens voor nodig:

- als je iets toe te voegen hebt aan een post voordat een ander gereageerd hebt, gebruik de "Wijzig"-knop om dat binnen dezelfde post te doen.
- je kunt prima meerdere andere reacties citeren binnen een enkele post. Gebruik de "Quote"-knop bij de reactie in kwestie.

[ Voor 30% gewijzigd door dion_b op 19-09-2018 23:12 ]

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:23
Ja dat ja

Maar doe je berichten wijzigen ipv elke keer een nieuw bericht plaatsen, zo wordt dit artikel ongewenst naar boven gepumpt in het forum..

Anoniem: 135360

Rayperick schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:43:
[...]

Is dat het menu waar ik het standaard apparaat voor afspelen kan selecteren, ja dat het ik op de luidsprekers gezet . Die ook geselecteerd binnen worden als er 1 jack in zit
Ja.
dat is die pagina. Speakers/Headphones als standaard instellen en je geluid zou via je jack moeten gaan

• LopendeVogel
Ik doe dit normaal gesproken via de luidspreker rechtsonder bij je tijd/klok, daar kan je ook het afspeel apparaat selecteren.

• Rayperick
Anoniem: 135360 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:47:
[...]

Ja.
dat is die pagina. Speakers/Headphones als standaard instellen en je geluid zou via je jack moeten gaan
Ja dat heb ik gedaan nu ook een alc realtek driver geïnstalleerd maar de audio manager doet het niet en ook geen geluid. Jacks worden wel gedetecteerd zodra ik ze erin steek . En de meters slaan wel uit als ik een test signaal afspeelt.

• Rayperick
LopendeVogel schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:58:
Ik doe dit normaal gesproken via de luidspreker rechtsonder bij je tijd/klok, daar kan je ook het afspeel apparaat selecteren.
Precies ik ook . De meters slaan ook uit als ik iets afspeelt . De speaker zijn goed maar geen geluid alleen ruis
Modbreak:Meerdere keren achter elkaar posten is op GoT niet de bedoeling - en nergens voor nodig:

- als je iets toe te voegen hebt aan een post voordat een ander gereageerd hebt, gebruik de "Wijzig"-knop om dat binnen dezelfde post te doen.
- je kunt prima meerdere andere reacties citeren binnen een enkele post. Gebruik de "Quote"-knop bij de reactie in kwestie.

[ Voor 34% gewijzigd door dion_b op 19-09-2018 23:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
Rayperick schreef op woensdag 19 september 2018 @ 10:01:
[...]

Precies ik ook . De meters slaan ook uit als ik iets afspeelt . De speaker zijn goed maar geen geluid alleen ruis
Speakers zijn niet aangesloten op de mic aansluiting ? :P

• evilweed
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-04 11:45

evilweed

Gaatjes vullen geen praatjes.

Je kan proberen de amd drivers te verwijderen, hierdoor zal de hdmi audio "weg" zijn lijkt me.
Dan zou enkel de alc overbijven, als dat werkt, drivers (amd) opnieuw installeren zonder hdmi output.

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Heb je een frontpanel audio aansluiting aangesloten op het moederbord, en is dit een HD Audio of oudere AC'97 type connector? Heb je in de bios bij Onboard Devices Configuration -> Front Panel Select ook op de juiste waarde staan?
Pagina: 1