Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Van HD-Ready naar 4K, welke moet het worden?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• raletzen
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 31-03-2019
Na lang twijfelen tussen 32" FHD en een grotere maat 4K TV, ben ik tot de conclusie gekomen dat vooral met oog op de toekomst het niet onverstandig is om een 4K TV aan te schaffen. Nu heb ik geen enorm budget, dus haal ik graag de beste ''bang for your buck''.

Ik zal de televisie in eerste instantie gebruiken op mijn slaapkamer, vandaar dat ik denk dat 43" een prima maat is. Later wil ik hem mogelijk in de woonkamer gebruiken en dan is dit nog groot genoeg. Verder gebruik ik de TV vooral voor standaard dingen, TV-series, films, documentaires en casual gaming. Ik houd wel enorm van natuurdocumentaires dus een TV met (extra) mooie kleuren is mooi meegenomen. Mijn budget is in principe rond de €450,-, wellicht €500,- als het écht een goede deal is.

Ik heb een aantal opties gevonden en ik hoopte wat meningen te kunnen verzamelen van mensen die hier meer verstand van hebben dan ikzelf. Mocht je een betere optie voor mij hebben hoor ik dat natuurlijk heel graag.

Nummer 1: Toshiba 43U5766: €389,-:
https://www.coolblue.nl/product/805547/toshiba-43u5766.html

Nummer 2: Philips 43PUS6262/12: €399,-:
https://www.foka.nl/produ...-ultra-hd-tv-43pus6262-12

Nummer 3: Samsung UE40MU6120: €399,-:
https://www.foka.nl/produ...&utm_medium=cpc&utm_term=

Ik zie ook veel televisies van bijv. Finlux en Salora. Misschien is het een verkeerde aanname, maar ik ben toch geneigd om voor de grotere merken te gaan. Van de drie bovenstaande heeft waarschijnlijk de Samsung ook mijn voorkeur, simpelweg vanwege de naam. Ik zou graag gecorrigeerd worden als mijn aannames geen hout snijden.

Alvast dank voor de hulp! O+

Alle reacties

• gekkemarc
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 11-06 21:47
Met het formaat dat je gaat nemen heb je aan full HD ook genoeg. 4k zul je niet merken op dit formaat. De pixels zijn hier zo klein dat je echt heel dicht op je tv zult moeten zitten wat waarschijnlijk niet het geval is.

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 18:21
Ik heb ervaring met Finlux (16:9 beeldbuistelevisie) en dat was een prima ding destijds.

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 17:42
Jorgen schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:10:
Ik heb ervaring met Finlux (16:9 beeldbuistelevisie) en dat was een prima ding destijds.
Een ervaring van 20 jaar geleden(?) lijkt me niet heel erg relevant meer..

Met jou budget zou ik ook kijken naar een mooie 40-50" full HD televisie, daar zul je veel meer plezier van hebben dan een matige te kleine budget 4K televisie.

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 18:21
@Scrtz Waar het omgaat is dat de TS het merk niet kent. Ik geef enkel aan dat mijn ervaring goed is. Maar inderdaad, het is wat langer geleden. (geen 20)

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 17:42
Jorgen schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:15:
@Scrtz Waar het omgaat is dat de TS het merk niet kent. Ik geef enkel aan dat mijn ervaring goed is. Maar inderdaad, het is wat langer geleden. (geen 20)
Klopt, maar je kent het merk maar van een compleet andere beeldtechnologie als nu. Dus al was merk X supergoed met hun beeldbuizen van vroeger, wil dat niet direct zeggen dat de panelen van merk X nu ook nog net zo goed is.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True