Toon posts:

Welke receiver voor actieve speakers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• YoupDeBoer
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14:01
Mijn vraag
Van het weekend twee hele mooie Beolab 1 speakers overgenomen van een vriend. Hiermee ga ik mijn Harman Kardon HS200 set vervangen. Echter nu heb ik nog een nieuwe receiver nodig. Tevens zit ik erover na te denken om nog een set Beolab 6000 speakers erbij te halen. En mijn subwoofer van Harman Kardon staat ook nog netjes paraat.
Welke receiver voldoet aan mijn wensen / hoe kan ik gemakkelijk de juiste selectie maken via pricewatch.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Beolab 1 speakers (front)
HS200 Subwoofer Harman Kardon
Beolab 6000 speakers (rear- nog aan te schaffen)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb een receiver nodig met Pre Outs om de actieve speakers te besturen (zoiets als de Onkyo TX-NR717???). Een rondje BCC en Mediamarkt leverde geen extra informatie op. Verschil tussen passieve en actieve speakers niet bekend, of geen idee hebben welke uitgangen op een receiver hiervoor geschikt zijn. Daarnaast heb ik de nodige uurtjes op internet rondgesnuffeld en op dit forum veel gezocht en gelezen. Ben echt groen op dit gebied.

Naar mijn mening heb ik een receiver nodig met een Pre Out voor de Sub, een Pre Out voor de de front Speakers en een Pre Out voor de nog aan te schaffen rear speakers. Volgens mijn beperkte kennis van deze materie zou eigenlijk de goedkoopste receiver die aan bovenstaande voldoet al geschikt moeten zijn, zonder van invloed te zijn op de geluidskwaliteit, want ze geven via de Pre Out enkel een signaal door?

Verdere wensen heb ik niet heel erg veel eigenlijk. Spotify luister ik ook prima via Chromecast Audio. Televisie, tv-kastje, mediaplayer en playstation moeten aangesloten kunnen worden.

Het klinkt misschien raar, maar welke zoekopties moet ik in de pricewatch aanvinken om een selectie te krijgen van mijn wensen? Overige suggesties/opmerkingen n.a.v. bovenstaand verhaal worden zeker gewaardeerd!

Alle reacties

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:10
Twee opties
- receiver met preouts: gewoon degene zoeken met de features die je nodig hebt. Pioneer maakt modellen waarbij je de versterkers uit kan zetten als je ze niet gebruikt.
- goedkopere receiver nemen en dan zelf preouts maken met Line level convertors.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:02

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

YoupDeBoer schreef op maandag 17 september 2018 @ 23:41:
Het klinkt misschien raar, maar welke zoekopties moet ik in de pricewatch aanvinken om een selectie te krijgen van mijn wensen?
Pre-Out is inderdaad wat je zoekt als je de speakers zonder converters aan de receiver wilt koppelen. Nadeel is dat receivers met Pre-Out voor alle kanalen redelijk in het hogere segment zitten. Subwoofer zit er eigenlijk wel altijd standaard op. De optie van Jag zal een stuk vriendelijker zijn qua budget.

Staat je niet te blind op de Pricewatch en download vooral de spec sheet van de fabrikant. Zo heeft Denon ooit het trucje uitgehaald om in diverse landen modellen uit te brengen met aanzienlijk verschil in aansluitingen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Line level converters is idd de goedkoopste optie.
Waar je echter ook over na moet denken: die B&O's zijn mooie speakers, maar in principe gaan ze van powerlink connectors uit. Die sturen zelf een trigger mee om ze aan en uit te zetten. En dat mis je bij normale (via pre out / tulp) of high level conversie. Kan je aanraden om even bij https://soundsheavenly.com/47-link-output te kijken wat dat betreft.

Persoonlijk zou ik in jouw situatie kijken of ik een mooie B&O headunit te pakken kon krijgen, dan kun je native aansluiten

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• YoupDeBoer
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14:01
Een ieder nog bedankt voor de reacties!

Voor de volledigheid en om wellicht anderen te helpen die in de toekomst met hetzelfde bijltje moeten hakken.

Ik heb uiteindelijk gekozen voor de Yamaha RX-V781 receiver.
Hierop heb je de mogelijkheid om 7.2 aan te sluiten via de pre-outs, wat een ruime hoeveelheid is.

Op deze receiver heb ik aangesloten:
Fronts: 2x Beolab 1
Rears: 2x Beolab 6000
Sub: Beolab 2

Ik ben uiterst tevreden over deze receiver en geniet nu dagelijks van een fantastisch geluid bij muziek en film!

• D vd V
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

D vd V

Moderator Consumentenelektronica
Veel plezier met je keuze. Aankoopadviestopics horen thuis in CEA. Alsnog die kant op geschoven.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee