Toon posts:

Buitenlandse provider die eSim ondersteund?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MrTuinstra
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-03 07:15
Nu Apple de eSim ook in zijn iPhone's verwerkt heeft wordt de vraag naar dit soort virtuele simkaarten groter.
Helaas ondersteunen Nederlandse providers deze 'simkaarten' niet..

Nu weet ik dat Vodafone en T-mobiel Duitsland deze simkaarten wel aanbieden. Als je een abonnement daar aanschaft zou het dan werken in Nederland?

Beste antwoord (via MrTuinstra op 18-09-2018 00:09)

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
MrTuinstra schreef op maandag 17 september 2018 @ 23:34:
Nu Apple de eSim ook in zijn iPhone's verwerkt heeft wordt de vraag naar dit soort virtuele simkaarten groter.

Nu weet ik dat Vodafone en T-mobiel Duitsland deze simkaarten wel aanbieden. Als je een abonnement daar aanschaft zou het dan werken in Nederland?
Let er wel op dat je met de nieuwe regelgeving niet onbeperkt mag Roamen. Je dient eens in de 60 (of 90?) dagen in het land van het abonnement te zijn.

Woon je dus niet op de grens dan is het eigenlijk niet interessant om die reden.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Alle reacties

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-07-2021
Ja, waarom niet? Alleen je hebt dan wel een duits abbonnement met bijbehorende kosten.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
MrTuinstra schreef op maandag 17 september 2018 @ 23:34:

Let er wel op dat je met de nieuwe regelgeving niet onbeperkt mag Roamen. Je dient eens in de 60 (of 90?) dagen in het land van het abonnement te zijn.

Woon je dus niet op de grens dan is het eigenlijk niet interessant om die reden.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• MrTuinstra
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-03 07:15
Donstil schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 00:07:
[...]

Aha kijk dat wist ik niet. Woon zelf in Friesland dus is niet haalbaar om eens in de zoveel tijd naar Duitsland af te reizen. Dan wacht ik nog even en hopen dat een van de Nederlandse providers dit binnenkort gaat aanbieden.

• MartijnGadget
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-07-2019
Andere use-case: ik heb een Vodafone abonnement voor heel Europa en gebruikte in het verleden buiten Europa vaak een 2e toestel met een buitenlandse SIM-kaart voor data. Dat hoeft nu niet meer.

Want ik ben net terug uit Amerika, heb onafhankelijk van Vodafone.nl data op mijn Amerikaanse eSIM / virtuele SIM-kaart kunnen activeren op mijn iPhone XS via GigSky.com. Ik heb in Nederland een Amerikaans account aangemaakt en terwijl ik pas in Amerika was er een maand data opgezet. Heb de Vodafone SIM als primair gehouden en GigSky alleen voor data. Het werkte fantastisch en heb een hoop dataroaming bespaard. Volgens mij heb ik geen gigantische rekening voor diezelfde periode bij Vodafone en bleef al die tijd wel bereikbaar op mijn NL nummer. Het kan wel zijn dat mijn XL databbundel minimale data gegenereerd heeft, maar de combinatie is nog steeds beter dan per MB bijbetalen. Het bereik was goed, maar het leek wel andere infrastructuur dan Vodafone omdat de signaalsterkte afweek van elkaar. Voor 30€ aan data veel vrijheid gehad. Je kunt dat gewoon zelf regelen en bent niet afhankelijk van Vodafone en denk dus dat je ook niet afhankelijk bent van KPN / T-Mobile etc. Je toestel mag volgens mij geen SIM-lock hebben en je hebt een creditcard nodig. Ik heb er niet ouderwets mee gebeld, maar ja wie heeft dat nog nodig met alle (VOIP) alternatieven, ik weet ook niet of dat kan. T-mobile USA biedt ook zoiets, maar de bestelling daarvan lukte niet voor deze Nederlander. Ik ben van plan dit vaker te gebruiken op reizen buiten Europa, ik denk zelfs dat het op mijn 2e reis makkelijker wordt, want de eSIM blijft geldig ik kan er denk ik gewoon een nieuwe bundel op zetten voor een ander land. Ik snap dat de traditionele NL providers hier geen reclame voor maken, het mooie is dus dat ze het niet kunnen tegenhouden 😎.

PS: ik had een foutje gemaakt bij het bestellen en het bedrag was daardoor twee keer in rekening gebracht (mijn fout), toch heeft GigSky dit na dat ik dit gevraagd had meteen gecrediteerd! Superservice ook nog eens!

[Voor 5% gewijzigd door MartijnGadget op 05-02-2019 23:32]

Martijn4Gadgets

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 29-03 04:03
MartijnGadget schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 23:21:
Andere use-case: ik heb een Vodafone abonnement voor heel Europa en gebruikte in het verleden buiten Europa vaak een 2e toestel met een buitenlandse SIM-kaart voor data. Dat hoeft nu niet meer.

Want ik ben net terug uit Amerika, heb onafhankelijk van Vodafone.nl data op mijn Amerikaanse eSIM / virtuele SIM-kaart kunnen activeren op mijn iPhone XS via GigSky.com. Ik heb in Nederland een Amerikaans account aangemaakt en terwijl ik pas in Amerika was er een maand data opgezet. Heb de Vodafone SIM als primair gehouden en GigSky alleen voor data. Het werkte fantastisch en heb een hoop dataroaming bespaard. Volgens mij heb ik geen gigantische rekening voor diezelfde periode bij Vodafone en bleef al die tijd wel bereikbaar op mijn NL nummer. Het kan wel zijn dat mijn XL databbundel minimale data gegenereerd heeft, maar de combinatie is nog steeds beter dan per MB bijbetalen. Het bereik was goed, maar het leek wel andere infrastructuur dan Vodafone omdat de signaalsterkte afweek van elkaar. Voor 30€ aan data veel vrijheid gehad. Je kunt dat gewoon zelf regelen en bent niet afhankelijk van Vodafone en denk dus dat je ook niet afhankelijk bent van KPN / T-Mobile etc. Je toestel mag volgens mij geen SIM-lock hebben en je hebt een creditcard nodig. Ik heb er niet ouderwets mee gebeld, maar ja wie heeft dat nog nodig met alle (VOIP) alternatieven, ik weet ook niet of dat kan. T-mobile USA biedt ook zoiets, maar de bestelling daarvan lukte niet voor deze Nederlander. Ik ben van plan dit vaker te gebruiken op reizen buiten Europa, ik denk zelfs dat het op mijn 2e reis makkelijker wordt, want de eSIM blijft geldig ik kan er denk ik gewoon een nieuwe bundel op zetten voor een ander land. Ik snap dat de traditionele NL providers hier geen reclame voor maken, het mooie is dus dat ze het niet kunnen tegenhouden 😎.

PS: ik had een foutje gemaakt bij het bestellen en het bedrag was daardoor twee keer in rekening gebracht (mijn fout), toch heeft GigSky dit na dat ik dit gevraagd had meteen gecrediteerd! Superservice ook nog eens!
GigSky vind ik persoonlijk best duur. Ik weet niet hoe het precies in Amerika zit, maar in Tsjechie ben ik bijvoorbeeld gewoon de T-Mobile winkel in gestapt en heb ik daar een eSIM kunnen kopen met data. In UAE kan het ook op die manier. Soms krijg je eerst een fysieke sim die je dan via de app van de provider kan omzetten naar een eSIM. Hoewel GigSky een prima optie is voor kleine databundels, loont het vaak toch om een lokale simkaart te kopen.

• MartijnGadget
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-07-2019
Er zullen best goedkopere opties zijn. Maar een mij is het de besparing niet waard. Ik heb Gigsky dit jaar twee keer gebruikt in de VS en het bevalt me prima. Het kost met Euro 30 voor 2 weken en ik hoef niet te klunzen om na een lange vlucht met jetlag naar een winkel te gaan etc. sterker nog meteen nadat je vliegtuig geland is kun je het gebruiken. Ik spreek best wat talen, maar mijn ervaring is dat veel mensen in telefoonwinkels alleen hun eigen taal spreken. Dan kom je met een telefoon in het Engels of Nederlands en met hun instructies in eigen taal kom ik er dan niet altijd uit. Dus telefoon in het Engels zetten en uit handen geven om de boel geactiveerd te krijgen. Niet prettig. Met een esim bereid ik het voor voor vertrek, het is niks anders dan het activeren van een optie binnen de app, die moet je betalen via credticard. Ik heb geen gezeik met kopieren van paspoorten, of dat je een vast adres of lokale bankrekening nodig hebt. Voor Euro 30 verzeker ik me van geen buitensporig roaming gebruik en heel veel gebruiksgemak.

Martijn4Gadgets

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee