Andere use-case: ik heb een Vodafone abonnement voor heel Europa en gebruikte in het verleden buiten Europa vaak een 2e toestel met een buitenlandse SIM-kaart voor data. Dat hoeft nu niet meer.
Want ik ben net terug uit Amerika, heb onafhankelijk van Vodafone.nl data op mijn Amerikaanse eSIM / virtuele SIM-kaart kunnen activeren op mijn iPhone XS via GigSky.com. Ik heb in Nederland een Amerikaans account aangemaakt en terwijl ik pas in Amerika was er een maand data opgezet. Heb de Vodafone SIM als primair gehouden en GigSky alleen voor data. Het werkte fantastisch en heb een hoop dataroaming bespaard. Volgens mij heb ik geen gigantische rekening voor diezelfde periode bij Vodafone en bleef al die tijd wel bereikbaar op mijn NL nummer. Het kan wel zijn dat mijn XL databbundel minimale data gegenereerd heeft, maar de combinatie is nog steeds beter dan per MB bijbetalen. Het bereik was goed, maar het leek wel andere infrastructuur dan Vodafone omdat de signaalsterkte afweek van elkaar. Voor 30€ aan data veel vrijheid gehad. Je kunt dat gewoon zelf regelen en bent niet afhankelijk van Vodafone en denk dus dat je ook niet afhankelijk bent van KPN / T-Mobile etc. Je toestel mag volgens mij geen SIM-lock hebben en je hebt een creditcard nodig. Ik heb er niet ouderwets mee gebeld, maar ja wie heeft dat nog nodig met alle (VOIP) alternatieven, ik weet ook niet of dat kan. T-mobile USA biedt ook zoiets, maar de bestelling daarvan lukte niet voor deze Nederlander. Ik ben van plan dit vaker te gebruiken op reizen buiten Europa, ik denk zelfs dat het op mijn 2e reis makkelijker wordt, want de eSIM blijft geldig ik kan er denk ik gewoon een nieuwe bundel op zetten voor een ander land. Ik snap dat de traditionele NL providers hier geen reclame voor maken, het mooie is dus dat ze het niet kunnen tegenhouden 😎.
PS: ik had een foutje gemaakt bij het bestellen en het bedrag was daardoor twee keer in rekening gebracht (mijn fout), toch heeft GigSky dit na dat ik dit gevraagd had meteen gecrediteerd! Superservice ook nog eens!
[Voor 5% gewijzigd door MartijnGadget op 05-02-2019 23:32]