Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nieuwe Game/Allround PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• bredabanaan
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 14-06 14:53
Hallo allemaal,

Na 9 jaar vond ik het toch echt wel eens tijd worden voor een nieuw systeem en zeker nu van alles aan onderdelen kuren begint te vertonen. Tijd voor iets nieuws dus. Ik wil het systeem in principe 1 oktober bestellen (fiscaal handig en langer kan ik het niet meer uithouden gok ik).

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zal af en toe wat gamen op het systeem (op dit moment kan ik veel games gewoonweg niet spelen, dus ik vermoed dat ik weer wat meer ga spelen zodra ik een beter systeem heb). Daarnaast gebruik ik het voor bassale programmeerprogramma's voor websites, Adobe lightroom/photoshop/illustrator, stream ik films naar mijn TV en gebruik ik het verder voor studie

Wat mag het systeem gaan kosten?
Systeem mag zo'n 1000-1100 euro kosten. Als het iets erboven uitkomt en het een grote verbetering oplevert vind ik dat wel het overwegen waard

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik vermoed dat een van Samsung spinpoints F3 1TB schijven nog goed is (eentje heeft in ieder geval kuren) dus die wilde ik overzetten. Ook heb ik nog een OCZ Agility 3 SSD van 120GB die ook mee mag. Daarnaast heb ik nog een voeding die het op zich prima doet: Een scythe kamariki 4 650W. Ook heb ik nog een optische drive die ik er evt in wil knallen als de kast het toelaat. Ik heb een zalman CNPS10X, maar volgens mij zijn er geen geschikte brackets daarvoor.

Ik werk altijd op 2 monitoren. Op dit moment zijn dat nog 2 redelijk oude monitoren, maar daarvan wil ik er in ieder geval 1 binnenkort ook vervangen, maar dat valt buiten dit budget

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil in ieder geval voldoende opslag. Heb een redelijk enorme bibliotheek aan films, foto's en muziek en heb met mijn huidige 2TB gewoon niet genoeg. Had voorheen 2 schijven van 1TB in Raid 0 staan en dat beviel op zich goed en zag dat het prijsverschil met een goedkope 4TB harde schijf miniem was. Verder gewoon een solide moederbord, fatsoenlijke grafische kaart en CPU die nog even meekan. Goede koeler die een beetje stil is vind ik ook fijn. Oude systeem heb ik altijd overgeklokt, overweeg ik bij nieuwe systeem ook

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zolang het systeem niet als een stofzuiger klinkt is het prima en een raampje in de kast is wel leuk.

Ga je overklokken?
Was ik wel van plan om wat te doen, maar niet per se extreem

Dit had ik zelf samengesteld
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 164,-€ 164,-
1Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming€ 141,82€ 141,82
1Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 8GD5 (11265-01)€ 314,15€ 314,15
2Seagate Barracuda, 2TB€ 57,68€ 115,36
1Fractal Design Focus G Zwart€ 47,-€ 47,-
1Scythe Ninja 5€ 49,90€ 49,90
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 160,49€ 160,49
1Crucial MX500 m.2 500GB€ 86,95€ 86,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.079,67

Wat verwacht je van ons?
Zijn de gekozen onderdelen goede voor mijn wensen? Is een ryzen 7 2700 het extra geld waard? Is een X470 moederbord aan te raden of kan ik beter besparen en een B450 moederbord kiezen? Is het toch raadzaam een nieuwe voeding erin te knallen?

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 10:14
Je voeding is aan het eind van zijn levensduur en daarom is het niet verstandig deze te gebruiken in een nieuw systeem. Zonde als er door falen van de voeding nieuwe onderdelen kapot gaan. Suggestie pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W

X470 is niet nodig en Gigabyte is nogal zwak in de stroomvoorziening, dwz de kwaliteit van de vrm's. MSI heeft dat beter voor elkaar. Een B450 als pricewatch: MSI B450 Tomahawk is een prima bord voor dit systeem.

Met de Scyth Ninja is de hele behuizing gevuld met de cpu koeler. pricewatch: Scythe Kotetsu Mark II is veel subtieler, koelt niet heel veel minder en is een stuk goedkoper.

• bredabanaan
Op zich heb ik niet zoveel problemen met de ruimte die een koeler inneemt. Die scythe Kotetsu is wel een flink stuk lawaaieriger als de fan vol gaat draaien, weet niet of ik dat het meest geschikt vind.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

bredabanaan schreef op woensdag 19 september 2018 @ 17:39:
Op zich heb ik niet zoveel problemen met de ruimte die een koeler inneemt. Die scythe Kotetsu is wel een flink stuk lawaaieriger als de fan vol gaat draaien, weet niet of ik dat het meest geschikt vind.
Als je hier een koeler bij wilt die goed koelt, stil(ler) is en niet te duur: pricewatch: Arctic Freezer 33 (ziet er ook nog strak uit met witte fan en koper etc)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Uszka
Op het moment dat de fans van de Kotetsu sneller gaan draaien doen de casefans en videokaart dat ook. Die zijn dan ook niet stil meer. De Kotetsu koelt voluit beter dan de Ninja dus voluit is helemaal niet nodig om de cpu goed te koelen. Bij vergelijkbaar geluidsniveau koelen ze nagenoeg gelijk.
De 3 genoemde koelers in een vergelijk https://nl.hardware.info/...cten/429537-421773-386392 waarbij de Freezer 33 significant minder goed koelt.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

@Uszka Deze test van HWI laat wat anders zien https://nl.hardware.info/...sultaten-maximalenkoeling
(ik had het trouwens over vergelijk van Freezer met de door AMD geleverde)

[Voor 16% gewijzigd door Hackus op 19-09-2018 18:18]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Uszka
Die test laat niets anders zien want nog steeds 55 graden en 43 dB(A) op 12v voor de Freezer 33 alleen ik vergelijk het met koelers die hier genoemd zijn en die niet in jouw link voorbij komen.
Nog maar even een vergelijk met de boxed koelers. Heb ook de Tranquillo erbij gezet want dat is toch wel een koeler met een zeer goede prijs/prestatie. https://nl.hardware.info/...6551-386392-440723-448249

• bredabanaan
Allemaal bedankt voor de feedback. Ik ga deze week het systeem bestellen. Nou is ook mijn primaire monitor gesneuveld en wil ik maar meteen een nieuwe erbij bestellen. Had een monitor tussen de 22-25 inch in gedachten, 1080p. Hoeft niet wqhd te zijn. Zat zelf te twijfelen tussen deze 3

https://tweakers.net/pric...are/778437;467505;766975/

Welke zouden jullie aanraden
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True