Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer130
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-11-2022
Hallo allemaal,

ik ben de afgelopen jaren een trouwe Samsung klant, altijd wat oudere toestellen gehad en heb zelf gebruik mogen maken van de samsung galaxy s3 en daarna de s6 (die begint nu op te raken). Nu was ik van plan om een keer een wat nieuwer toestel te kopen en mijn eerste ingeving was de S9(+).

Ik ben altijd tevreden geweest over samsung en ben wel iemand die iets meer wilt betalen voor zekerheid.

Toch liep ik de oneplus 6 tegen het lijf en hoorde ik daar goede verhalen over. Nu zit ik erg in dubio of ik een keer wat anders wil en voor de oneplus 6 wil gaan of dat ik bij Samsung blijf en voor de S9(+) ga.

Voor wat ik gelezen heb zijn de grote verschillen prijs, wat ik zelf geen gigantisch probleem vind, maar als ik voor 200 euro minder een net zo goede telefoon kan krijgen sta ik daar natuurlijk voor open. Het besturingssysteem van oneplus 6, het snelle opladen en de snelheid van de telefoon. En voor Samsung het draadloos opladen (waar ik sinds kort gebruik van maak), de betere camera en scherm en voor mij zelf de Samsung betrouwbaarheid.

Ik zoek in een telefoon vooral iets waar ik gewoon weer ruim 2 jaar mee voort kan, lekker snel en camera + batterij is natuurlijk erg leuk. Ik vond zelf wel fijn dat de nachtcamera verbetert is en dat er een extra camera (op de S9+ uit me hoofd) zit die ingezoomd is. Ik maak niet veel foto's maar dit waren wel ergernissen als ik een keer een foto maak.

Nu is mijn vraag eigenlijk, is de oneplus echt vergelijkbaar met de S9(+) en wat zijn de belangrijkste verschillen, en dan met name hoe groot zijn deze verschillen. Ik heb meerdere reviews bekijken maar meestal was prijsverschil dan een enorme factor. Maar op dit moment is het prijsverschil tussen de oneplus 6 en de samsung galaxy s9 niet heel groot (de + is wel een stuk duurder)/ En als ik toch beter samsung kan nemen, is de + het waard of niet?

Ik hoop dat jullie advies hebben, voor mij voelt het een beetje als een gok om af te wijken van Samsung maar als de oneplus echt zo veel belovend is als dat ik hoor zou het misschien wel de moeite waard zijn.

Alvast bedankt,

Jelmer

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:04
De S9(+) heeft een 100 Euro kick back actie deze week....

Ik heb een OP3 gehad en vond het een erg fijne telefoon, elke maand updates, laatste software, maar helaas ook regelmatig geplaagd met bluethooth bugs die met mijn auto radio spontane reboots op de telefoon veroorzaakte of niet wilde koppelen. Nu heb ik een Samsung Note 8, en die is wat dat betreft stabieler, maar alle versie upgrades komen 6 maanden later dus heb ik niet meer het nieuwste van het nieuwste.
Of de OP6 ook dat soort ervaringen bied kun je in het ervaringen topic nalezen:
[OnePlus 6] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oldblack
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-06 16:02
Mijn huidig toestel is een Oneplus 6. Ik heb een bewuste keuze gemaakt om mijn Galaxy S8 te verkopen en over te stappen. En ik heb er geen enkele spijt van gehad! Tjonge, wat een fijn toestel. Snel, geregeld updates (in een korte tijd meer dan anderhalf jaar Samsung), zeer goede accuduur en sot, vrijwel kale Android. Draai nu al Beta 3 van Android Pie. Samsung zal wel ergens rond maart met Pie aan komen zetten.
Het enige wat ik een beetje mis is een iets betere camera van Samsung en een extra SD kaartje. Niet zozeer vanwege opslagtekort (128 GB is ruim voldoende voor mij) maar met een fabrieksreset is dat makkelijker. Samsung heeft een mooier scherm maar in de praktijk slurpt dat ook accuduur. Trouwens het scherm van de Oneplus is ook erg prima.

Een zeer tevreden Onplus 6 gebruiker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:04
Oldblack schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 14:54:
maar met een fabrieksreset is dat makkelijker.
Ik deed op mijn OP3 ook geregeld een fabrieksreset, maar nu met de Samsung eigenlijk nooit. Was dat bij jou ook zo dat je het met je S8 nooit deed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oldblack
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-06 16:02
In anderhalf jaar dat ik de S8 had een of twee keer een fabrieksreset gedaan. Ik weet al niet meer waarom. Nooit een probleem gehad omdat al mijn muziek en foto's op de SD kaart stonden.
Nu, op mijn 1+6, moet ik ongeveer 70GB naar mijn computer overzetten. Nog geen man overboord maar het duurt een tijdje. Ik heb begrepen als de officiële versie van Pie komt dat je verplicht bent om een fabrieksreset moet doen. Is eigenlijk ook beter om dat te doen bij een nieuwe versie.