Toon posts:

Knipperend laptopscherm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• r.j.deroos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-04 16:26
Beste allen,

Mijn laptopscherm (HP Elitebook) knippert bij ongeveer 60 graden zodra ik het scherm langzaam dichtdoe. Dit gaat zo door tot ongeveer 40 graden, waarbij het scherm en de statuslampjes aan de bovenzijde uit blijven (maar de statuslampjes aan de voorzijde blijven wel aan - de laptop zelf dus ook). Dit is bij de instelling dat de laptop nooit in slaapstand gaat.

Echter, zet ik de batterijinstelling op "slaapstand als het deksel gesloten wordt", dan gaat de laptop in slaapstand bij die 70 graden ongeveer (dus vlak voor het knipperen begint).

Als ik naar de BIOS ga, die natuurlijk slaapstand instelling heeft, knippert het scherm ook weer vanaf 60 graden.

De flexkabel lijkt natuurlijk verdachte nummer 1, 2 en 3, echter ik vraag me af of de sensor voor het detecteren van het dichtgaan van het scherm niet versleten is o.i.d. Of is dit normaal?

Enig idee?

Alle reacties

• Crossfire1987
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-05 09:34
Hou oud is de laptop ?

Het kan zijn dat de kabel oud is of wat los is gaan zitten waardoor hij knipperen gaat

Is het ook zichtbaar als je hem aansluit op een extern scherm?

zodat we uit kunnen sluiten dat het niet gaat om de videokaart

• r.j.deroos
Goeie, ga 'm direct even testen. Let wel: hij knippert alleen bij het dichtklappen. Anders niet. Gaat trouwens om de eerste gen ZBOOK.

Extern scherm:

Wanneer het knipperen begint op het laptopscherm, blijft het ext scherm aan. Echter de muis regeert dan niet de hele tijd (hij reageert op het moment tijdens het knipperen dat het laptopscherm aan is, zodra laptopscherm uit is, reageert de muis niet). Zodra ik het scherm verder dichtklap (richting 40 graden), met slaapstand uitgeschakeld, blijft het ext scherm netjes aan en het laptopscherm uit.

[Voor 77% gewijzigd door r.j.deroos op 17-09-2018 21:10]

• Crossfire1987
Wat is het type elitebook ?

• r.j.deroos
De eerste ZBook ;-) De ZBook 15 G1.

• Crossfire1987
hmm vreemd probleem

Drivers up to date voor de videokaart of de bios geupdate

ik weet niet of je handig bent maar mischien kun je het toetsenboard los halen om te kijken of flatcable los zit en proberen vast te zetten.

• r.j.deroos
Ik was inderdaad van plan die kabel eens goed te bekijken. Als dat niet helpt is een BIOS update inderdaad een goed idee, bedankt! Houd je op de hoogte.

• Crossfire1987
Is goed zie het hier wel verschijnen

• r.j.deroos
Lang verhaal kort. BIOS update bracht geen verbetering, en nadat ik met mn broer er nog eens naar gekeken had, kwamen we tot de volgende conclusie. Het was wel raar dat de laptop bij dat geknipper in slaapstand ging, net of de "klepsensor" verkeerd staat afgesteld. Gaat via een magneetje in het scherm en een relais in de laptop, of andersom. En inderdaad: ga je met een zwak magneetje naar de linker bovenhoek, dan begint het scherm net zo te knipperen.

Belangrijkste is: niet iets wat m'n laptop binnenkort helemaal lam gaat leggen (geen bijna gesneuvelde kabel of videokaart).

Bedankt voor je hulp.

Groet
Ruben

• Crossfire1987
Oke dat is goed om te horen.

Kan ook in het scherm zelf zitten of dat die sensor kapot is of verkeerd is afgesteld.

Nog garantie er op ?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee