Toon posts:

Wat voor insect is dit? Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• miiv
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-03 10:46
Ik heb in huis al een paar weken "last" van het volgende beestje:

https://ibb.co/cC0AEz

Soms zie ik ze een paar dagen niet, dan weer een paar dagen achter elkaar wel (steeds maar één). Ik vermoed dat ze van zolder komen, aangezien ik ze tot nu toe nog niet op de b.g. heb aangetroffen. Heb in aardig wat hoekjes en gaatjes gekeken maar ben nog geen nest/eitjes o.i.d. tegengekomen. Iemand enig idee waar ik mee te maken heb?

Een reverse image search op Google levert overigens een huisvlieg op... :F

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Snuitkevertje?

https://www.grootgroener.nl/snuitkevers/

[Voor 61% gewijzigd door Wootism op 17-09-2018 20:39]

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Taxuskever / Gegroefde lapsnuitkever ?

https://www.ikhebeenvraag...-en-kan-dit-kwaad-in-huis

[Voor 53% gewijzigd door dragon2 op 17-09-2018 22:55]

• miiv
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-03 10:46
Ja, dat is 'm! Bedankt allebei!

Zo te zien eten ze alleen bladeren en geen hout o.i.d., dus lijkt me ongevaarlijk in huis. Bovendien gaan ze dood in het najaar, dus binnenkort heb ik er als het goed is geen last meer van :)

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:39
Bij ons heeft de hele buurt hier last van. Is gekomen nadat er taxusssen aangeplant zijn door de gemeente :(
Ze komen door de gekste kieren naar binnen. En inderdaad soms zie je er elke dag een en soms een tijdje helemaal niets. Ik denk niet dat ze van zolder komen.

ᴘᴠᴏᴜᴛᴘᴜᴛ

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-04 16:42

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

WVB >>> AZ

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:46
Wij hebben hier ook last van gehad. Op de vreemdste momenten zagen we ze, met name s'avonds. Ik heb er weleens tientallen op een avond gevangen op de hele benedenverdieping. Op de een of andere manier konden we niet vinden waar ze vandaan kwamen. Totdat we keken in de gangkast waar een zak konijnenvoer stond een paar dagen later. Hier zat schijnbaar een nest in. Deze weggegooid en gelukkig geen last meer van gehad. Bizar en wel heel irritant.

• D3F
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 04-03 18:22
Wel op een diervriendelijke manier verwijderen he :)

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:17
miiv schreef op maandag 17 september 2018 @ 20:35:
Ik heb in huis al een paar weken "last" van het volgende beestje:

https://ibb.co/cC0AEz

Soms zie ik ze een paar dagen niet, dan weer een paar dagen achter elkaar wel (steeds maar één). Ik vermoed dat ze van zolder komen, aangezien ik ze tot nu toe nog niet op de b.g. heb aangetroffen. Heb in aardig wat hoekjes en gaatjes gekeken maar ben nog geen nest/eitjes o.i.d. tegengekomen. Iemand enig idee waar ik mee te maken heb?

Een reverse image search op Google levert overigens een huisvlieg op... :F
Als ik zo kijk, lijkt het meer op een grauwe schildwants dan een snuitkever

http://shappa.nl/wp-content/uploads/2015/08/Grauwe-schildwants-Rhaphigaster-nebulosa-8.jpg

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee