Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

PC voor weergave webapp op mobiele events over 4G

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mitch2kbe
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 26-04 10:49
Gegroet,

Ik heb voor een klant van me een webapplicatie gemaakt die door winkelbezoekers kan gebruikt worden om aankoopadvies te krijgen. De app heeft achterliggende een connectie met een API van een leverancier. Deze kunnen we niet offline brengen, dus er is altijd een internetverbinding nodig om het geheel te doen werken.

De app draait in een full screen chrome window (die auto start bij aanzetten) op een windows 10 PC met een touchscreen. De PC's zijn verbonden aan het vaste internet via de kabel of wifi. Aan de PC's hangen geen keyboard of muis (enkel touchscreen). Op de 2 locaties waar het draait werkt het uit de kunst.

Onlangs hebben we 2 bijkomende systemen gemaakt die kunnen ingezet worden op mobiele events. Ik heb dezelfde touchscreens genomen, en op de achterzijde een Intel Computestick gemonteerd. Vervolgens krijgen ze een Huawei 4G hotspot bij, en zo kunnen ze het overal onafhankelijk gebruikt worden.
Echter loopt het met deze systemen continu mis op de events. Problemen waar ik tegen aan loop:
- Ze zetten de PC aan, maar vergeten de dongle aan te zetten.
- Ze krijgen geen internetverbinding (meestal omdat de dongle niet aan staat), gaan dan zelf naar wifi netwerken lopen zoeken, en verbinden dan bijvoorbeeld op een hotspot waar geen internet op zit (wachtwoord nodig/walled garden), met als resultaat dat Windows hardnekkig met het verkeerde netwerk loopt te verbinden.
- Ze wisselen zelf simkaarten, en plots steekt er een simkaart met pincode in de hotspot, waardoor internet niet werkt
- Ze trekken de stekkers uit als het niet werkt, waardoor de applicatie & OS niet deftig worden afgesloten, met als gevolg dat het systeem niet meer start, of een 'chrome is niet correct afgesloten' melding krijgen
- Het systeem staat 1-2 maanden af, waardoor hij z'n tijd kwijt is, en de webapplicatie niet meer start ivm SSL error (tijd fout).
- Door transport (of omdat ze het geheel gewoon laten vallen) komt er een USB kabel los waardoor bv touchscreen niet werkt.

De klant klaagt dat het systeem onbetrouwbaar is, maar in 99% van de gevallen komt het omdat ze er zelf aan liggen te knoeien |:( . Meerdere verkopers werken met het systeem, en ze zijn niet allemaal even handig :).

Grootste probleem is als de internetverbinding niet werkt, ik ook op afstand niets kan doen via teamviewer.

Ik zoek nu naar een (betaalbare) oplossing om het betrouwbaarder te maken (en de klant een beetje tegen zichzelf te beschermen :). Ik heb op 1 van de 2 systemen nu de wifi uitgeschakeld en de wifi hotspot vervangen door een Huawei 3372 dongle. Dit werkt stabieler, maar probleem dat deze niet altijd automatisch wil verbinden bij het starten (en je even de verbinding aan en uit moet zetten). Ze moeten dan iedere keer een toetsenbord er aan hangen om uit de full screen te geraken etc.

Ik ben nu aan een aantal oplossingen aan het denken:

1) voort gebruik maken van de setup zoals ze is met een Huawei 3372 dongle, maar de hardware beter afschermen zodat ze er zelf geen wijzigingen aan kunnen doen. Verder een kleine app schrijven die volgende zaken doet:
- Checken of de Huawei 3372 dongle aanwezig is
- Checken of er internet is, indien niet verbinding cyclen (middels de onofficiële huawei api)
- NTP sync forcen
- Alle vensters sluiten/minimaliseren
- Chrome full screen starten met de webapp

2) gebruik maken van industriële/rugged PC's met ingebouwde 4g modem. Iets zoals dit: https://www.logicsupply.com/be-nl/dc-1100/. Hiermee er er geen gedoe meer met externe dongles of verbindingen die kunnen falen.

Echter is het dan al gauw 4x de huidige prijs.. En ik ben bang als er dan een issue is met bv simkaart die niet herkend wordt, je dan al moet gaan schroeven om deze te reseaten en het er dus op neer komt dat ik naar daar moet rijden.
Iemand ervaring met zulke PC's of gelijkaardige systemen?

3) gebruik maken van een mini PC met een IPMI of gelijkaardige interface zodat PC onafhankelijk van OS bediend kan worden, eventueel met KVM (en ik dus de PC kan resetten of overnemen op afstand als er iets mis gaat). Bijvoorbeeld deze: https://www.supermicro.co.../Mini-ITX/SYS-E200-9A.cfm
Internet connectiviteit middels een bekabelde 4G router: https://www.coolblue.be/n...etgear-lb2120-4g-lte.html
Alles afmonteren in een gesloten behuizing.

Heeft er iemand ervaring met gelijkaardige opstellen, of goede suggesties naar setup of producten die ik zou kunnen toepassen in dit scenario? Hartelijk dank voor enige input alvast!

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True