Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterwu
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09-2024
Enkele dagen geleden een Samsung QE65Q9F gekocht nadat ik het tijd vond om mijn 10 jaar oude plasma te vervangen.

Ik krijg af en toe (lijkt willekeurig te zijn) vreemde vlekken in beeld zoals in deze foto:

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/a/1jMSAdd

Ik krijg dit o.a. bij Netflix films (direct vanuit de Samsung Netflix app) en films vanaf mijn harde schijf (verbonden aan one-connect box).
Ook soms bij het kijken van televisiekanalen maar daar lijkt het probleem zich veel minder vaak voor te doen.
De vlekken zijn altijd hetzelfde en op dezelfde plek maar meestal zitten ze er dus niet.

Ik ben van plan het ding weer terug te brengen en mogelijk voor OLED te gaan, maar misschien is dit wel eenvoudig oplosbaar probleem en ik weet niet of de keuze voor een OLED tv dit probleem doet verdwijnen.
Mijn gevoel is dat het beeld van de Samsung QLED minder stabiel is.
In de winkel wordt je lekker gemaakt met mooie 4K filmpjes, maar in de praktijk krijg je andere kwaliteit voorgeschoteld.

Kent iemand dit probleem en is het op te lossen?
Wat zouden jullie adviseren?

Alvast dank voor jullie reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mega-plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NFE0X1NeA7mih9qLWUdOhXnd/medium.jpg
/edit; gezien het feit dat de TV enkele dagen oud is: wat had je verkoper te zeggen over deze constatering? Het lijkt me niet normaal maar tegelijkertijd zijn de vlekken dusdanig uniform, dat het meer lijkt op een frequentie-achtig iets.

[ Voor 41% gewijzigd door MAX3400 op 17-09-2018 19:56 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterwu
Verkoper heb ik gebeld maar ze konden er telefonisch niets van maken. Ik moet de screenshots nog met ze delen.
Doel je met "frequentie-achtig iets" op andere apparaten die mogelijk storen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plexter22
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07-06 22:45
Terug naar de winkel omruilen niet acepteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1065991

Dit hoort nooit. Ook niet op een veel goedkoper toestel, dus zeker niet accepteren. Wel meer screenshots maken van verschillende programma's en/of streaming diensten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oynky
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-06 17:18
Je hebt een foutief exemplaar. Omruilen voor een nieuwe. Goede film keuze overigens ;)

• NenF2018
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-12-2023
masterwu schreef op maandag 17 september 2018 @ 19:53:

In de winkel wordt je lekker gemaakt met mooie 4K filmpjes, maar in de praktijk krijg je andere kwaliteit voorgeschoteld.
Andere kwaliteit? Ik zit thuis nog steeds te watertanden bij 4K materiaal.

• masterwu
Gisteren de tv teruggebracht naar de winkel. Werd direct aanvaard als "DOA": Dead on Arrival. Defect product dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1065991

Netjes, heb je nu een goed exemplaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterwu
Ik ben geswitched naar een LG Oled. Vond dit voor zo’n dure televisie toch erg teleurstellend en had al eens eerder een niet goed werkend Samsung product gehad dus heeft me aan het twijfelen gebracht. Ik ben tevreden over de LG Oled (C8).
Pagina: 1