Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Win10 1803] Netwerk

Pagina: 1
Acties:

• sdk1985
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 12-06 15:41
Zoals vermoedelijk wel bekend is bij windows 10 1803 nogal wat verandert aan het thuisnetwerk. Komt er op neer dat met de normale instellingen computers zichzelf niet meer laten zien.

Na wat Googlen gevonden dat het inschakelen van FDResPub ervoor zorgt dat de computer weer in het lijstje komt. Echter bij het verbinden krijg ik steevast de foutmelding: The network path was not found.

Connecten met remote desktop gaat ook op computernaam en heeft exact hetzelfde probleem.

Dit gecombineerd komt op mij redelijk absurd over. Immers kan je nu ineens geen bestanden en printers meer delen en ook een computer op afstand niet meer beheren. Dat kan niet de bedoeling zijn.

Ik kom wel wat guides tegen waarbij je legacy SMB kunt inschakelen. Echter dit kan toch niet de bedoeling zijn van Microsoft. Standaard zou win1803 onderling toch gewoon moeten communiceren? Mis ik niet ergens een nieuwe optie?

edit: op IP kan ik met remote desktop wel connecten.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Nu online
Hoe staan de instellingen bij: Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Netwerkcentrum\Geavanceerde instellingen voor delen

Staat je bestands en printerdeling aan op alle systemen?

[Voor 18% gewijzigd door HKLM_ op 17-09-2018 19:22]

⛔Trackers of betalen...⛔

• sdk1985
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 12-06 15:41
HKLM_ schreef op maandag 17 september 2018 @ 19:20:
Hoe staan de instellingen bij: Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Netwerkcentrum\Geavanceerde instellingen voor delen

Staat je bestands en printerdeling aan op alle systemen?
Private (current profile)
Turn of network discovery + automatic setup

Turn on file and printer sharing

All networks
Use 128-bit encryption
Turn on password protected sharing

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 00:37

Brahiewahiewa

boelkloedig

sdk1985 schreef op maandag 17 september 2018 @ 19:10:
... Mis ik niet ergens een nieuwe optie?

edit: op IP kan ik met remote desktop wel connecten.
Nou nee, je mist kennelijk een best wel oude optie: dns
Tot voor kort leverde microsoft de "network browser service" mee. Die zorgde voor local name resolution
Maar met het disabelen van SMB1 is ook die "network browser service" gesneuveld

Als je persé op computernaam wilt kunnen resolven (ik ken al m'n IP-adressen uit m'n hoofd), dan moet je zorgen dat je ergens een database kunt benaderen. De DNS server van je router is een voor de hand liggende plaats, maar niet alle routers kunnen dat. Alternatief kun je op iedere client de hosts file editen, echter dat in sync houden gaat op den duur vervelen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 08-04 10:01
Bijna alle ISPs leveren routers met DHCP host-in-DNS registratie. Als je thuisnetwerk dan iets als .home is (KPN v10 netwerken om maar wat te noemen), dan kan je met computernaam.home je systeem bereiken. Computernaam is trouwens een microsoft verzinsel, dat stukje tekst heet host-naam of hostname.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True