Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Onstabiel netwerk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Homewrecker
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 07-06 08:54
Hallo,

Sinds een paar dagen is mijn netwerk erg onstabiel en ik weet niet waar ik moet beginnen om te troubleshooten. Ik heb een Netgear Nighthawk R7800 met DD-WRT.
Als ik mijn router boot, dan kan ik mijn intern netwerk bereiken, kan ik surfen etc.
Na een tijdje kan ik echter mijn router niet meer benaderen maar heb ik wel internet.
Na nog een tijdje is het internet enorm traag en moet ik de router opnieuw opstarten.
Vicieuze cirkel dus.

Ik heb de syslog aan gezet maar als ik niet aan de router kan wanneer het fout loopt, dan kan ik ook niet nagaan wat er fout is.
Iemand een idee hoe ik dit het best aanpak?

Alvast bedankt!
Groeten

Alle reacties

• stylzzzz
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 19-06 14:43
Nieuwste firmware al op de router gezet? Wellicht een keer terug naar fabrieksinstellingen en dan alles opnieuw instellen, zou wellicht ook kunnen helpen!

• Homewrecker
stylzzzz schreef op maandag 17 september 2018 @ 19:01:
Nieuwste firmware al op de router gezet? Wellicht een keer terug naar fabrieksinstellingen en dan alles opnieuw instellen, zou wellicht ook kunnen helpen!
Ik heb de laatste dd-wrt er gisteren op gezet maar zonder resultaat :(

• u34186
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Verbind je op 2.4GHz of 5GHz? Al eens de andere bandbreedte geprobeerd? En al een andere channel getest? En gemeten, natuurlijk, hoe de belasting op dat channel is (zowel bij de router als bij de client in de buurt).

Block ads en trackers: uBlock Origin, uMatrix, Pi-Hole
YouTube: SponsorBlock en YoutubeVanced

• Homewrecker
Evanescent schreef op maandag 17 september 2018 @ 19:03:
Verbind je op 2.4GHz of 5GHz? Al eens de andere bandbreedte geprobeerd? En al een andere channel getest? En gemeten, natuurlijk, hoe de belasting op dat channel is (zowel bij de router als bij de client in de buurt).
Nog niet maar het probleem doet zich ook voor op de kabel.

• agitri
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 18-06 09:52
Tijdelijke vervanging van de dd-wrt naar het standaard van netgear, kijken hoelang het dan nog duurt ?

• Homewrecker
agitri schreef op maandag 17 september 2018 @ 19:05:
Tijdelijke vervanging van de dd-wrt naar het standaard van netgear, kijken hoelang het dan nog duurt ?
Zou ik inderdaad eens kunnen proberen. Heb hem echter net gereset en ik geraak al niet meer op de web UI.
Internet is er wel zoals je kan zien ;)

• Kraz
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 22:26

Kraz

Saving the world

Homewrecker schreef op maandag 17 september 2018 @ 18:58:
Hallo,

Sinds een paar dagen is mijn netwerk erg onstabiel en ik weet niet waar ik moet beginnen om te troubleshooten. Ik heb een Netgear Nighthawk R7800 met DD-WRT.
Als ik mijn router boot, dan kan ik mijn intern netwerk bereiken, kan ik surfen etc.
Na een tijdje kan ik echter mijn router niet meer benaderen maar heb ik wel internet.
Na nog een tijdje is het internet enorm traag en moet ik de router opnieuw opstarten.
Vicieuze cirkel dus.

Ik heb de syslog aan gezet maar als ik niet aan de router kan wanneer het fout loopt, dan kan ik ook niet nagaan wat er fout is.
Iemand een idee hoe ik dit het best aanpak?

Alvast bedankt!
Groeten
Kun je zowel bedraad als draadloos niet bij de router.
Sluit iig uit of het je draadloze netwerk is of écht je router.

• agitri
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 18-06 09:52
Homewrecker schreef op maandag 17 september 2018 @ 19:04:
[...]

Nog niet maar het probleem doet zich ook voor op de kabel.
@Kraz Zie hier :)

• Homewrecker
Kraz schreef op maandag 17 september 2018 @ 19:06:
[...]

Kun je zowel bedraad als draadloos niet bij de router.
Sluit iig uit of het je draadloze netwerk is of écht je router.
Beide lukken niet.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True