Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Upgrade MB; CPU & GPU

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ramasha
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 22-06 20:30
Lezers,

Ik zoek een?
Upgrade om o.a. GTA V; PUBG, Battlefield 5, Total War op 1080p@60hz (als het even kan Very High / Ultra) te kunnen spelen, eventuele lichte OC schuw ik niet.

Wat is je budget?
€900 - €1000

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De componenten om mee te nemen zijn:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 0,-€ 0,-
1Plextor PX-L890SA€ 0,-€ 0,-
1XFX 550W Pro€ 0,-€ 0,-
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0,-

Voorstel
Na een aantal jaren op een ondertussen oudere PC voor gaming gebruikt te hebben wil ik graag me PC upgraden.

Na diverse benchmarks etc. gelezen te hebben denk ik aan de volgende componenten:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 164,-€ 164,-
1Asus PRIME X470-PRO€ 169,40€ 169,40
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 439,-€ 439,-
1Cooler Master MasterLiquid Lite 120€ 44,90€ 44,90
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 160,49€ 160,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 977,79

De keuze tussen een AMD Ryzen 5 2600 of een Intel i5-8400 vind ik een erg lastige, ze ontlopen elkaar niet veel. Wel kan er uit de Ryzen relatief eenvoudig d.m.v. OC de i5 passeren qua performance. Voor nu heb ik voor de ryzen gekozen omdat ik denk dat het aantal threads meer toekomst perspectief heeft dan een i5-8400.

Qua grafische kaart vond ik een Vega kaart niet dezelfde performance halen als een GTX1070 om games op 1080p op hoge grafische instellingen te kunnen spelen, later kan ik dan nog een monitor upgrade doen om te profiteren van hogere FPS in vergelijking met een 1060.

Hebben jullie op bovenstaande build tips?

Alvast bedankt

Alle reacties

• HKS-Skyline
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 08-06 09:30

HKS-Skyline

Vroooom ?

Lijkt mij een prima build op de cpu koeler na, ik zou voor een grote luchtkoeler gaan, die zijn stiller en beter dan een 120mm AIO, zeker als je nog wat wilt overclocken. Een pricewatch: Scythe Mugen 5 PCGH Edition zou bijvoorbeeld een goede optie zijn.
Ook is het belangrijk dat je kast voldoende airflow heeft als je wilt gaan overclocken, de kast is prima, maar mogelijk kan het geen kwaad een extra fan te plaatsen aan de achterkant of bovenkant als je dat nog niet eerder hebt gedaan.

• elbowlessgoat
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 29-05 22:00
Weinig aan toe te voegen. En inderdaad, als de kast de ruimte heeft, zou ik eerder voor een Be Quiet! CPU koeler gaan, of de hierboven genoemde Mugen, dan de MasterLiquid.

Also, volgens mij wordt Ryzen geleverd met een Wraith Stealth koeler die ook vrij goed is voor zover ik weet, dus waarom niet eerst kijken hoe dat uit pakt voordat je een extra 40-50 euro aan een koeler uitgeeft?

• Nat-Water
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 12:33
Waarom die keuze voor het moederbord / de koeler?

Een B450 moederbord zal ook prima werken, en ik zou inderdaad voor nu ook even bij de Wraith Stealth blijven - zeker omdat ik gezien de reviews vermoed dat deze waterkoeler niet eens zo stil is. Upgraden kan altijd.

[Voor 18% gewijzigd door Nat-Water op 18-09-2018 09:34]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Ramasha
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 22-06 20:30
Bedankt voor jullie reacties,

Goed om te lezen dat ik een goede basis bij elkaar heb gezocht, wat betreft de koeler en diverse reviews wordt mij duidelijk dat voor 2600 overclock richting de 4-4,1 ghz de Wraith Stealth tegen zijn limiet zit.

In de eerste vergelijking (m.b.v. Google) tussen de masterliquid en de bovengenoemde Mugen komt de masterliquid beter uit de verf (lagere temperatuur).

De kast bevat momenteel 3 fans, dit zou een goede basis moeten zijn.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True