Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Piet400
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 23-06 19:48
Ik heb enkele Redmi 4x toestellen voorzien van een custom rom.
1 toestel draait op Android 7, de andere op Android 8. Beiden naar volle tevredenheid. Alles werkt prima.

....Op 1 ding na, m'n zoon kan niet op het school netwerk aanmelden. (tijdens een ouderavond zelf geverifieerd en beide toestellen hebben hier een probleem mee). Overigens kunnen ze op alle andere wifi netwerken aanmelden zonder enig probleem.

Bij het verbinden met dat netwerk is het voldoende om een gebruikersnaam en een wachtwoord op te geven (getest met andere toestellen). Maar bij deze 2 RedMi toestellen komt hij met vragen over o.a. het authenticatie protocol en de Certificate Authority. Overigens heb ik alle opties geprobeerd, maar aanmelden zit er niet in.

Wellicht iets met het ontbreken van een root certificaat. Iemand een idee waar het in kan zitten en of dit op te lossen is ?

Alle reacties

• u34186
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Block ads en trackers: uBlock Origin, uMatrix, Pi-Hole
YouTube: SponsorBlock en YoutubeVanced

• Piet400
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 23-06 19:48
Dat durf ik eigenlijk niet te zeggen.
Maar bedankt voor je tip, ik heb het eduroam root certificate geinstalleerd, mocht het wel eduroam zijn dan zal dat misschien de oplossing bieden. Tevens heb ik deze vraag aan de school gesteld, maar ze zijn niet zo snel met antwoorden :)

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True