Toon posts:

Nieuwe laptop met minimaal een GTX1060

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• YDeciever
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-12-2022
Gegroet Tweaker broeders _/-\o_ ,

Op dit moment heb ik een Asus N750 met een GTX 850M 2GB waar ik heel erg blij mee ben geweest. Deze design werkpaard van Asus heeft mij voor werk en studie veel geholpen. Echter met de nieuwste render programma’s, komt de 850M niet meer mee. Dus ik ben op zoek naar een nieuwe!

Wat ga je met je laptop doen?
Ik wil de volgende programma’s gebruiken
- Lumion 8.5 (render programma dat veel real time rendering gebruikt).
- Autodesk Autocad
- Autodesk Revit
- Adobe Photoshop
- Adobe Lightroom
- Adobe Indesign
- Adobe Illustrator
- Sketchup Pro
- Af en toe games

Je zou zeggen met dit lijstje, koop een laptop met een Quadro kaart. Maar ik wil het liefst een game kaart ivm render programma’s en het gamen in mijn vrije tijd.

Wat is je budget?
1400-1800. Indien het design iets meer vraagt, ben ik bereid wel een paar honderd euro erboven op te leggen.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, echter is de N750 richting de 3,5 kg. Ik heb een goede rugtas dus dat vind ik niet storend.

Heb je nog bepaalde merkvoorkeuren
Ik vertrouw nog steeds Acer niet als merk qua bouwkwaliteit, maar misschien is dat een vooroordeel.
MSI vind ik over het algemeen niet mooi en twijfel ook vaak aan de bouwkwaliteit.

Heb je nog bepaalde eisen
- Ik draag deze laptop mee naar studie, werk en openbaar. Ik wil niet mijn laptop openklappen en schreeuwen dat het een game laptop is. Het liefst meer low profile of richting zakelijk design.
- Op zijn minst een GTX 1060.

Heb jezelf nog wat rondgekeken?
- Dell G5 of G7 ( Die komt waarschijnlijk binnenkort naar EU zeggen ze ).
- MSI GS65 ( Twijfels over bouwkwaliteit en warmte afvoer ).
- HP Gaming pavilion ( Twijfels over warmte afvoer ).

Hebben jullie misschien nog suggesties of ideeen?
Ik loop vaak bij mijn zoektocht tegen de bouwkwaliteit of het design of de warmte afvoer.

Alvast bedankt voor eventuele reacties _/-\o_ ,

Ydeciever

[Voor 3% gewijzigd door YDeciever op 18-09-2018 10:03]

Beste antwoord (via YDeciever op 20-09-2018 13:33)

• Jay91
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-11-2022
Las ook dat bij de MSI GE63VR aangeraden werd om de CPU iets te undervolten, om te voorkomen dat de CPU de 90 graden aantikt.

Heb zelf onlangs een Clevo P950EP6 aangeschaft (I7-8750H, gtx 1060), waar ik (tot nu toe) tevreden over ben. Schijnt echter ook soortgelijke temperatuur klachten te hebben als de GE63, al kan ik daar persoonlijk nog niks nuttigs over zeggen: heb nog niet de zwaarste games van de huidige generatie gespeeld. Verder zul je de ventilatoren horen als je gaat gamen, al valt er naar persoonlijke smaak mee te leven.

Houd rekening mee dat de Dell G5 15 hooguit de max-q variant heeft van de gtx1060, wat ongeveer rond de 7-10% minder snel is t.o.v. de gewone gtx 1060. Reviews lijken verder goed te zijn: hij is ook stiller met betere koeling t.o.v. de GE63 en mijn Clevo. Reviews over diens klantenservice zijn echter iets minder.

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hier nog een paar opties; heb je budget iets opgeschroefd, de CPU "beperkt" tot de Intel 7xxx en 8xxx (vanwege H265 offloading) en de GPU is minstens een GTX1060.

Oh, en je gewichtsklasse heb ik ingeperkt dus mogelijk dat je daar nog iets mee kan schuiven om nog andere modellen te vinden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• YDeciever
@MAX3400 ,

Dank voor jouw reactie!
Ik had misschien ook in de topic moeten zetten dat ik niet direct een MSI fan ben.
Alhoewel ik dan de GS63 nog wel aardig vind. Het schreeuwerige karakter van rood en het logo staat mij niet echt aan.
Ik zal kijken hoe het zit met de GS63 qua bouwkwaliteit en warmte afvoer. Mooie dunne laptop, dat brengt altijd wat problemen met zich mee.

Groetend!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Jay91
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-11-2022
Las ook dat bij de MSI GE63VR aangeraden werd om de CPU iets te undervolten, om te voorkomen dat de CPU de 90 graden aantikt.

Heb zelf onlangs een Clevo P950EP6 aangeschaft (I7-8750H, gtx 1060), waar ik (tot nu toe) tevreden over ben. Schijnt echter ook soortgelijke temperatuur klachten te hebben als de GE63, al kan ik daar persoonlijk nog niks nuttigs over zeggen: heb nog niet de zwaarste games van de huidige generatie gespeeld. Verder zul je de ventilatoren horen als je gaat gamen, al valt er naar persoonlijke smaak mee te leven.

Houd rekening mee dat de Dell G5 15 hooguit de max-q variant heeft van de gtx1060, wat ongeveer rond de 7-10% minder snel is t.o.v. de gewone gtx 1060. Reviews lijken verder goed te zijn: hij is ook stiller met betere koeling t.o.v. de GE63 en mijn Clevo. Reviews over diens klantenservice zijn echter iets minder.

• YDeciever
Jay91 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 16:46:
Van de gtx kaart was ik mij nog niet bewust! Ik ga denk ik voor de Dell G7 als deze in europa komt.
Deze voldoet aan mijn eisen. En de koeling is wat ik zie op notebookcheck beter dan de G5.

Bedankt voor jullie hulp! _/-\o_

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee