Laadscherm Windows 10 aanpassen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riesg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06-2024
Hoi,

Even een vraag waar ik het antwoord niet op kan vinden, waarschijnlijk omdat ik het niet goed formuleer maar ik ga het toch proberen.

Na het opstarten van de computer en het bios scherm zou je in Windows 10 een scherm moeten zien met dat ruitjes-logo en draaiende bolletjes. Nu heb ik Windows 10 opnieuw geinstalleerd en vanuit de bios de keuze gegeven opstarten UEFI USB stick ipv de normale USB stick.

Nu bij het opstarten van Windows laat de computer het ASUS logo zien ipv het Windows logo. Verder niets aan de hand en alles werkt zoals het hoort maar dat zet mij aan het denken dat ik dit dan ook kan veranderen alleen weet ik niet zo snel waar.

Iemand die mij dit kan vertellen?

bedankt,
Richard

(steeds als ik zoek op laadscherm, laden windows etc krijg ik veel info over het startscherm maar niets over bovenstaande)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdm850ed
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-09 13:37
Hi Ries,

Ik heb het volgende gevonden, dit zou je in de bios moeten kunnen aanpassen, dit is dan voor x-99 maar verwacht niet dat het heel anders werkt op nieuwere hardware:

http://forum.notebookrevi...-x-99-motherboard.781432/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 19:09

Nibbz

Postmaster General

in je bios / uefi "Show boot logo = Off"

Dat zou geen Asus logo meer moeten tonen, maar gewoon de post en windows loader

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riesg
Dat ga ik zo proberen, pc staat net een game te installeren.

Kan ik dat scherm dan ook veranderen in iets wat ik zelf wil zien? Tenslotte kan Windows het eigen logo ook laten zien...…
Dit laatste was wel te zoeken, zit blijkbaar ergens diep in de Bios en niet zonder risico aan te passen denk ik.

[ Voor 24% gewijzigd door riesg op 17-09-2018 16:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 19:09

Nibbz

Postmaster General

Kan vast wel, eerste hit op youtube:
YouTube: CUSTOM Windows 10 Boot Logo! [How To]!

Maar waarom wil je het? :p, op mijn computer moet ik niet met de ogen knipperen, anders heb ik de windows bootloader al gemist.

Een boel werk, voor weinig resultaat imho :)

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riesg
Ik kan inderdaad bootlogo uitzetten maar dan krijg ik ook de oude bios weergave van American Megatrends te zien. Erg nostalgisch dat dan weer wel. Ik laat het asus logo maar laden, ik denk dat het alleen verdwijnt door een nieuwe installatie.
Pagina: 1