Ik zoek een?
Ik wil binnenkort mijn videokaart vervangen (VEGA 56 ivm met FreeSync monitor maar wacht nog heel even af hoe de markt zich zal ontwikkelen). Mijn GTX 780 met 6GB trekt de meeste spellen welke ik speel nog prima. Nu wil ik voor die tijd eventuele mindere componenten vervangen zodat die mettertijd geen bottleneck vormen. Hopelijk kunnen jullie op basis van onderstaande een advies geven, alvast bedankt.
Wat is je budget?
Volgens mij gaat het hier om geheugen en harde schijf evt en dus zullen de kosten meevallen, ik zoek naar een redelijke prijs kwaliteit verhouding, zoals aan mijn systeem te zien is ben ik niet haantje de voorste
.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Absoluut geen voorkeur.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ok, het is een gaming systeem, ik game op de eerste monitor en ik browse/netflix op de 2e en soms stream ik. Waar het systeem momenteel uit bestaat:
CPU: Intel i7-6700
Moederbord: MSI Z170M Mortar (MS-7972)
GPU: Nvidia GTX 780 6GB
RAM: 16GB (2x8GB) Corsair 2400 Dual Channel DRAM Freq: 1066Mhz
Schijf 1: Samsung SSD Evo 850 232GB (Windows 10 installatie)
Schijf 2: HP VK0480GDJXV 447 GB (Games)
Monitor 1: Asus MG279 2560 x 1440 IPS 144hz FreeSync (Games)
Monitor 2: Asus VW246 1920x1080 60hz (browsing) (binnenkort vervangen door 2e 27" monitor)
Systeemkast: Fractal Design core 2300
Voeding: Cooler Master GM G550M
Keyboard: SteelSeries Apex Gaming
Muis: Logitech 900 serie
Koptelefoon: Corsair
Webcam: Logitech C922
Kortom, welke componenten zijn volgens jullie de eerste welke ik zou moeten vervangen als dat al nodig is? Ikzelf vermoed het geheugen, wellicht de kast (niet qua wattage maar wellicht wel qua airflow?) of de SSD's?
Ik wil binnenkort mijn videokaart vervangen (VEGA 56 ivm met FreeSync monitor maar wacht nog heel even af hoe de markt zich zal ontwikkelen). Mijn GTX 780 met 6GB trekt de meeste spellen welke ik speel nog prima. Nu wil ik voor die tijd eventuele mindere componenten vervangen zodat die mettertijd geen bottleneck vormen. Hopelijk kunnen jullie op basis van onderstaande een advies geven, alvast bedankt.
Wat is je budget?
Volgens mij gaat het hier om geheugen en harde schijf evt en dus zullen de kosten meevallen, ik zoek naar een redelijke prijs kwaliteit verhouding, zoals aan mijn systeem te zien is ben ik niet haantje de voorste
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Absoluut geen voorkeur.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ok, het is een gaming systeem, ik game op de eerste monitor en ik browse/netflix op de 2e en soms stream ik. Waar het systeem momenteel uit bestaat:
CPU: Intel i7-6700
Moederbord: MSI Z170M Mortar (MS-7972)
GPU: Nvidia GTX 780 6GB
RAM: 16GB (2x8GB) Corsair 2400 Dual Channel DRAM Freq: 1066Mhz
Schijf 1: Samsung SSD Evo 850 232GB (Windows 10 installatie)
Schijf 2: HP VK0480GDJXV 447 GB (Games)
Monitor 1: Asus MG279 2560 x 1440 IPS 144hz FreeSync (Games)
Monitor 2: Asus VW246 1920x1080 60hz (browsing) (binnenkort vervangen door 2e 27" monitor)
Systeemkast: Fractal Design core 2300
Voeding: Cooler Master GM G550M
Keyboard: SteelSeries Apex Gaming
Muis: Logitech 900 serie
Koptelefoon: Corsair
Webcam: Logitech C922
Kortom, welke componenten zijn volgens jullie de eerste welke ik zou moeten vervangen als dat al nodig is? Ikzelf vermoed het geheugen, wellicht de kast (niet qua wattage maar wellicht wel qua airflow?) of de SSD's?
AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W