Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinyElly
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 30-06-2024
Hallo allemaal!

Heb mijn pc 2,5 jaar geleden samengesteld en het is tijd voor een upgrade denk ik. Ikzelf ken niet enorm veel van pc's, heb een vriend gevraagd om me hierbij te helpen en wilde het even langs jullie laten passeren om te zien of jullie ermee akkoord gaan of andere tips hebben.

Dus mijn set up momenteel is:
  • intel i5 6600K
  • Maximus VIII Ranger
  • 16GB ram
  • en GTX 1070
Ik stream af en toe ook mijn games en heb daarbij gemerkt dat ik dikwijls problemen heb dat mijn CPU het niet aankan. (stream op 760p 30 fps zelfs maar) Mogelijks is dit omdat ik stream vanaf the GPU en deze door de game en het streamen het niet aan kan en dan het naar de CPU stuurt, ik weet het niet zeker. Dikwijls zie ik bij de task manager dat mijn CPU op 100% zit en dan begint mijn game ook the laggen of loopt het fout met de stream zelf.

Nu wil ik dit dus graag upgraden, eerst mijn CPU en dan binnen enkele maanden of zo ook mijn GPU.

Mijn vriend stelde dit voor:
  • AMD RYZEN 7 2700X 3.7-4.3GHZ 16MB 8 Core
  • CORSAIR HYDRO SERIES H100i V2
  • MSI X470 GAMING PLUS AM4
(komt op ongeveer 600 euro)

Lijkt jullie dit goed? Of andere opmerkingen hierbij?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:51
Je komt met een 2600x ook al een eind maar 2700x geeft wat headroom.

Ik zou die h100i wel laten zitten. Koeler bij die 2700x is best ok of anders een luchtkoeler losnemen. Denk aan een mugen. Bespaard geld. Die AIO waterkoelingen zijn enkel voor de looks.