Hallo allen!
Ik ben wat aan het hobby'en en ik kom er niet uit. Ik heb onderstaande macro samengesteld uit een aantal andere macro's met het idee om alle grafieken in een worksheet te exporteren naar een specifieke map. Dit werkt als een zonnetje. Bestanden worden keurig geëxporteerd en qua naamgeving klopt het ook allemaal.
Maar nu wil ik deze eigenlijk herschrijven om niet een grafiek op te slaan, maar een tekstvak met opmaak (tekst met specifieke font, achtergrondplaatje, etc.). Nu heb ik al eens met Shape en TextFrame wat geëxperimenteerd, maar daar komt uiteindelijk geen plaatje uit. Wat moet ik doen om onderstaand script zo aan te passen dat ik een tekstvak vanuit excel als .PNG kan exporteren? Iemand ideeën? Ik ben eigenlijk een totale n00b op dit gebied..
Ik ben wat aan het hobby'en en ik kom er niet uit. Ik heb onderstaande macro samengesteld uit een aantal andere macro's met het idee om alle grafieken in een worksheet te exporteren naar een specifieke map. Dit werkt als een zonnetje. Bestanden worden keurig geëxporteerd en qua naamgeving klopt het ook allemaal.
Maar nu wil ik deze eigenlijk herschrijven om niet een grafiek op te slaan, maar een tekstvak met opmaak (tekst met specifieke font, achtergrondplaatje, etc.). Nu heb ik al eens met Shape en TextFrame wat geëxperimenteerd, maar daar komt uiteindelijk geen plaatje uit. Wat moet ik doen om onderstaand script zo aan te passen dat ik een tekstvak vanuit excel als .PNG kan exporteren? Iemand ideeën? Ik ben eigenlijk een totale n00b op dit gebied..
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
| Sub GrafiekenExporteren() Dim WS As Excel.Worksheet Dim SaveToDirectory As String Dim objChrt As ChartObject Dim myChart As Chart SaveToDirectory = "\\dir\main\grafieken\" For Each WS In ActiveWorkbook.Worksheets WS.Activate 'go there For Each objChrt In WS.ChartObjects objChrt.Activate Set myChart = objChrt.Chart myFileName = SaveToDirectory & WS.Name & "_" & objChrt.Index & ".png" On Error Resume Next Kill SaveToDirectory & WS.Name & Index & ".png" On Error GoTo 0 myChart.Export Filename:=myFileName, Filtername:="PNG" Next Next MsgBox "De grafieken zijn succesvol geëxporteerd!" End Sub |
"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh