Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Van laptop naar monitor --> beeld op monitor klein

Pagina: 1
Acties:

• Masihi
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 01-04 11:40
Hello,

Een domme vraag misschien :| maar ik heb een 27 inch monitor gekocht om mijn laptop op aan te sluiten.

Als leek dacht ik dat ik dit gewoon simpel kon aansluiten met een HDMI kabel en klaar.

Natuurlijk werkt dat ook, alleen krijg ik op mijn monitor een kleine afspiegeling van mijn desktop (ongeveer ware grootte, zoals op de laptop zelf).

Maar dit wil ik natuurlijk niet.

Als ik in mijn instellingen kijk zie ik tot mijn schrik dat mijn resolutie niet hoger kan worden ingesteld dan 1366x768 pixels.

Ik neem aan dat het hier aan ligt? Zo niet dan hoor ik dat natuurlijk ook graag.

Mijn hoofdvraag is in elk geval: hoe krijg ik mijn beeld gewoon schermvullend op mijn monitor? Want op deze manier had ik gewoon mijn laptop kunnen houden, omdat het beeld net zo klein is.

In de instellingen van de monitor zelf heb ik niets kunnen vinden.

Hier mijn gegevens:

Laptop:
Windows 8.1
Maximale resolutie in mijn control panel: 1366x768
Laptop: Acer E 15 Start (ES1-512-C162)
Celeron Processor N2840
Intel HD Graphics

Monitor:

LG 27MP59G

• kkbizz
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 26-12-2020
Je weergave staat ingesteld op dupliceren, dat betekend dat het scherm op je monitor hetzelfde is als op je laptop. omdat je laptop niet hoger kan dan 1366x768 is het beeld op je scherm ook niet groter. Als je naar schermeigenschappen gaat kun je dat wisselen naar uitbreiden(beide schermen los gebruiken) en alleen weergeven op een bepaald scherm. je kunt ook de sneltoets Windowstoets + P gebruiken om te wisselen.

• Masihi
Hmm op zich goeie tip, maar hij pakte alleen de optie "alleen computerscherm" (de andere opties hadden geen effect). En nu krijg ik het niet meer terug naar "dupliceren". Dus heb nu zelfs alleen nog maar mijn laptopscherm aan. Want als ik weer kies voor "dupliceren" gebeurt er niets.

• Masihi
Ok opnieuw opgestart en toen opnieuw gedaan. Meteen gekozen voor de laatste optie "alleen tweede scherm" en nu werkt het. Wow zo simpel

Super bedankt kkbizz!

• kkbizz
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 26-12-2020
Masihi schreef op maandag 17 september 2018 @ 13:33:
Ok opnieuw opgestart en toen opnieuw gedaan. Meteen gekozen voor de laatste optie "alleen tweede scherm" en nu werkt het. Wow zo simpel

Super bedankt kkbizz!
Geen probleem :P

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True