Hello,
Een domme vraag misschien
maar ik heb een 27 inch monitor gekocht om mijn laptop op aan te sluiten.
Als leek dacht ik dat ik dit gewoon simpel kon aansluiten met een HDMI kabel en klaar.
Natuurlijk werkt dat ook, alleen krijg ik op mijn monitor een kleine afspiegeling van mijn desktop (ongeveer ware grootte, zoals op de laptop zelf).
Maar dit wil ik natuurlijk niet.
Als ik in mijn instellingen kijk zie ik tot mijn schrik dat mijn resolutie niet hoger kan worden ingesteld dan 1366x768 pixels.
Ik neem aan dat het hier aan ligt? Zo niet dan hoor ik dat natuurlijk ook graag.
Mijn hoofdvraag is in elk geval: hoe krijg ik mijn beeld gewoon schermvullend op mijn monitor? Want op deze manier had ik gewoon mijn laptop kunnen houden, omdat het beeld net zo klein is.
In de instellingen van de monitor zelf heb ik niets kunnen vinden.
Hier mijn gegevens:
Laptop:
Windows 8.1
Maximale resolutie in mijn control panel: 1366x768
Laptop: Acer E 15 Start (ES1-512-C162)
Celeron Processor N2840
Intel HD Graphics
Monitor:
LG 27MP59G
Een domme vraag misschien
Als leek dacht ik dat ik dit gewoon simpel kon aansluiten met een HDMI kabel en klaar.
Natuurlijk werkt dat ook, alleen krijg ik op mijn monitor een kleine afspiegeling van mijn desktop (ongeveer ware grootte, zoals op de laptop zelf).
Maar dit wil ik natuurlijk niet.
Als ik in mijn instellingen kijk zie ik tot mijn schrik dat mijn resolutie niet hoger kan worden ingesteld dan 1366x768 pixels.
Ik neem aan dat het hier aan ligt? Zo niet dan hoor ik dat natuurlijk ook graag.
Mijn hoofdvraag is in elk geval: hoe krijg ik mijn beeld gewoon schermvullend op mijn monitor? Want op deze manier had ik gewoon mijn laptop kunnen houden, omdat het beeld net zo klein is.
In de instellingen van de monitor zelf heb ik niets kunnen vinden.
Hier mijn gegevens:
Laptop:
Windows 8.1
Maximale resolutie in mijn control panel: 1366x768
Laptop: Acer E 15 Start (ES1-512-C162)
Celeron Processor N2840
Intel HD Graphics
Monitor:
LG 27MP59G