Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schepje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-05 17:18
Mijn vraag:
Zijn er persoonlijke ervaringen omtrent het (laten) vervangen van een Macbook Pro Retina 15" A1398 display, model mid 2014?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Heb zelf ondertussen al her en der wat websites gevonden waar ik een display kan bestellen, prijzen liggen nog best wat uiteen. Kom zelf uit op rond de ~400,-... Helaas nog geen webwinkel kunnen vinden met wat recensies / reviews. Zit zelf bijvoorbeeld te kijken naar deze variant: https://www.amazon.de/LCD...acbook+pro+display+retina

Zou het erg op prijs stellen als iemand wat tips heeft voor me!

Beste antwoord (via Schepje op 20-11-2018 17:44)

• Idutchman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-07 11:48
Als het LCD gebarsten is en er zichtbare inktvlekken zijn waarbij je het beeld niet goed kan aflezen, dan vervalt de mogelijkheid tot het laten vervangen onder het coating programma.

Het coatingprogramma is sowieso 4 jaar vanaf oorspronkelijke aankoopdatum en kan al betekenen dat 2014 modellen niet meer eligible zijn (bv Aug 2014 gekocht, aug 2018 is al geweest).

Ik zou wel adviseren om het scherm te laten vervangen door Apple zelf. Je zal uitkomen op ook rond de 500 EU bij bv. Microfix.

Mocht je er toch voor kiezen om het ergens online te kopen en het zelf te doen (is makkelijk), let dan wel op dat je echt een Late 2013 of MID 2014 assembly koopt. De Mid 2015 schermen werken niet op de late 2013/mid 2014 modellen (ook zien ze er identiek uit).

Succes!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:00

nelizmastr

Goed wies kapot

Waarom wil je hem vervangen? Als je problemen met je coating hebt moet je er gewoon mee naar Apple. Wordt dan gratis voor je gefixt.

Als je scherm een barst heeft of andere schade, dan nog zou ik bij Apple een offerte vragen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schepje
nelizmastr schreef op maandag 17 september 2018 @ 14:10:
Waarom wil je hem vervangen? Als je problemen met je coating hebt moet je er gewoon mee naar Apple. Wordt dan gratis voor je gefixt.

Als je scherm een barst heeft of andere schade, dan nog zou ik bij Apple een offerte vragen.
Sorry, wellicht niet duidelijk geweest. Mijn lieftallige vriendin heeft de klep dicht gedaan terwijl mijn oortjes er nog tussen lagen. Geen voelbare schade, maar er zit een crack in het scherm. Zie geen steek meer.

Bedankt voor je tip, wist niet dat Apple ook nog oudere modellen behandelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Schepje schreef op maandag 17 september 2018 @ 15:02:
[...]

Sorry, wellicht niet duidelijk geweest. Mijn lieftallige vriendin heeft de klep dicht gedaan terwijl mijn oortjes er nog tussen lagen. Geen voelbare schade, maar er zit een crack in het scherm. Zie geen steek meer.

Bedankt voor je tip, wist niet dat Apple ook nog oudere modellen behandelde.
Ze behandelen nog machines van mid 2012 en nieuwer, momenteel, dus jouw 2014 is zeker geen probleem (bovendien is het scherm hetzelfde in de late 2012 retina t/m de mid 2015).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-07 21:20
nelizmastr schreef op maandag 17 september 2018 @ 15:03:
[...]

Ze behandelen nog machines van mid 2012 en nieuwer, momenteel, dus jouw 2014 is zeker geen probleem (bovendien is het scherm hetzelfde in de late 2012 retina t/m de mid 2015).
Klopt, maar gezien het scherm nu fysieke schade heeft (barst) lijkt het me vrij onlogisch dat Apple hem gratis gaat vervangen omdat je vind dat er vlekken op zitten.

Op zich is het zelf vervangen best makkelijk met een handleiding van iFixit erbij, zorg wel dat je het goede gereedschap hebt

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

SpoekGTi schreef op maandag 17 september 2018 @ 16:25:
[...]

Klopt, maar gezien het scherm nu fysieke schade heeft (barst) lijkt het me vrij onlogisch dat Apple hem gratis gaat vervangen omdat je vind dat er vlekken op zitten.
Ik zeg niet dat ze hem gratis fixen vanwege de barst, die info was er eerst niet. Alleen bij een intact scherm met "staingate" krijg je gratis reparatie. Voor de rest zal Apple eerst moeten offreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-07 21:20
nelizmastr schreef op maandag 17 september 2018 @ 16:27:
[...]

Ik zeg niet dat ze hem gratis fixen vanwege de barst, die info was er eerst niet. Alleen bij een intact scherm met "staingate" krijg je gratis reparatie. Voor de rest zal Apple eerst moeten offreren.
Eens. Ik heb laatst (April) nog een 2013 scherm laten vervangen onder garantie, wat alleen jammer was dat 3 weken geleden de aansturing voor het scherm op het mainboard in een blaze of glory stuk ging en ook het paneel meenam......

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schepje
SpoekGTi schreef op maandag 17 september 2018 @ 16:25:
[...]

Op zich is het zelf vervangen best makkelijk met een handleiding van iFixit erbij, zorg wel dat je het goede gereedschap hebt
Thanks voor je reactie!

Ik vind het zeker een optie om het zelf te vervangen, kernvraag is een beetje waar ik een display kan aanschaffen waar betrouwbare reviews over zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

Originele schermen zijn nieuw niet verkrijgbaar. Het is in mijn ervaring lastig om een goede niet-originele te vinden. Het vervangen zelf is goed te doen. Verder worden bij AASP's schermen onder staingate vaak ook vervangen met beperkte schade.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Idutchman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-07 11:48
Als het LCD gebarsten is en er zichtbare inktvlekken zijn waarbij je het beeld niet goed kan aflezen, dan vervalt de mogelijkheid tot het laten vervangen onder het coating programma.

Het coatingprogramma is sowieso 4 jaar vanaf oorspronkelijke aankoopdatum en kan al betekenen dat 2014 modellen niet meer eligible zijn (bv Aug 2014 gekocht, aug 2018 is al geweest).

Ik zou wel adviseren om het scherm te laten vervangen door Apple zelf. Je zal uitkomen op ook rond de 500 EU bij bv. Microfix.

Mocht je er toch voor kiezen om het ergens online te kopen en het zelf te doen (is makkelijk), let dan wel op dat je echt een Late 2013 of MID 2014 assembly koopt. De Mid 2015 schermen werken niet op de late 2013/mid 2014 modellen (ook zien ze er identiek uit).

Succes!

• Schepje
Idutchman schreef op woensdag 19 september 2018 @ 10:05:

Succes!
Thanks voor je reactie! LCD is duidelijk gebarsten, zie maar een kwart van het scherm. Coatingprogramma had ik dus al niet eens meer naar gekeken om eerlijk te zijn. Beste optie voor mij op dit moment lijkt om te wachten op een mooie kans om zo'n display assembly te kopen. Heb al een vervanger, dus het heeft allemaal geen haast. (Misschien is verkopen ook nog een optie ;). )

Meer tips over het aankopen van een betrouwbare en goedkope assembly zijn welkom!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-06 01:08
Waarom zoek je geen schademachine? Strip hem, zet het scherm over en verkoop de rest.
Zelf ook wel eens gedaan voor een Retina scherm.

• Schepje
Speakerfreak95 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:31:
Waarom zoek je geen schademachine? Strip hem, zet het scherm over en verkoop de rest.
Zelf ook wel eens gedaan voor een Retina scherm.
Thanks voor je reactie! Zeker een optie. Weet jij toevallig nog waar je de schademachine hebt gekocht en de onderdelen weer hebt verkocht? In veel gevallen die ik heb gezien is juist het scherm kapot.
Pagina: 1