Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Advies gevraagd over Corsair mechanisch toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Znorkus
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 14:36
Hallo!

Ik wil graag de overstap (terugstap) maken naar een mechanisch toetsenbord. Prijs is voor mij minder relevant, evenals veelkleurige verlichting. Wat zijn mijn eisen:

- Silent mechanische toetsen (Cherry Silent, Silent MX)
- analoge volumeknop rechtsboven met mute-knop erbij
- verlicht
- zeer goede bouwkwaliteit
- geen afwijkende layout (kleine shift toets etc)
- erg leuke bonus als je WASD aparte look/feel kunt geven met bijgeleverde dingen

Ik kom dan toch uit op Corsair, en dan op deze drie:

https://tweakers.net/pric...e/968267;1185025;1185039/

pricewatch: Corsair Gaming K70 LUX RGB (Qwerty US, Cherry Silent)
pricewatch: Corsair Strafe RGB MK.2 (Cherry MX Silent, Qwerty US)
pricewatch: Corsair K70 RGB MK.2 (Cherry MX Silent, Qwerty US)

Mijn vragen zijn:

1] Wat zijn nou de belangrijkste verschillen? Ze zijn alledrie van aluminium, toch?
2] Ik ga er blindelings vanuit dat de mk2 versies verbeteringen zijn - is dat zo?
3] Heb recent voor mijn vriendin de K55 gekocht. Deze wordt na hibernate of sleep vaak niet herkend waardoor de standaard kerstboom-wave-verlichting weer aangaat ipv de ingestelde bleekbeige kleur: ik moet dan de software restarten of de usb-plug in/uit halen of beide: bloed irritant: hebben deze duurdere keyboards daar ook last van?
4] de wristrest van de k55 raakt in het midden het bureau niet waardoor die eerst moet 'landen' voordat hij stil ligt: dit is irritant, hebben de k70 of strafe modellen dit ook?
5] Is er een goedkoper alternatief zonder kerstboom verlichting?
6] Gaan deze krengen inderdaad 10 jaar plus mee of moet ik 'gebouwd voor het leven' gewoon uit mijn hoofd zetten? In dat geval koop ik wel om de paar jaar de simpelste verlichte Logitech.

Dank!

Alle reacties

• HKS-Skyline
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 08-06 09:30

HKS-Skyline

Vroooom ?

1. Voor zover ik weet vrij weinig. De K70 Mk 2 heeft een grotere polssteun, anders dan dat maakt het volgens mij vrij weinig uit.

2. meestal wel het geval.

3. Dit ligt aan de software en ik heb dit probleem ook met meerdere corsair producten waaronder de rgb muismat. Voor mij is dat een reden om geen corsair producten meer te kopen, ik kon er niet achter komen waarom dit gebeurde. In mijn geval was het zelfs bij het opstarten van mijn systeem, daarna moest ik de software afsluiten en weer starten om het te laten werken. Ik gebruik het nu dan ook niet meer.

4. Geen problemen mee gehad met de K70

5. In ieder geval niet met MX Silent switches, Kijk je naar andere merken/switches dan is de Logitech Orion Spectrum een prima keyboard. Geen kerstboom wanneer de software niet werkt en heeft de multimedia keys/volume regeling. Is alleen niet van aluminium. Al met al wel een prima keyboard.

6. Het is nooit een garantie en het ligt heel erg aan het gebruik. Ik heb keyboards met cherry switches meegemaakt die na 2 jaar normaal gebruik dubbele aanslagen gaven en ik heb keyboards meegemaakt die na het drinken van een glas ijsthee het 5 jaar later nogsteeds doen.
De kans is groot dat een keyboard een jaar of 10 mee gaat, maar ga er niet van uit.

• Znorkus
Dankjewel HKS-Skyline! Wat ontzettend jammer te horen van vooral antwoord op #3. Ik begrijp heel goed dat dit een reden is om Corsair producten te mijden. Gisteravond weer naast me gekeken: opnieuw de kerstboomverlichting aan. Cue draait en lijkt het keyboard te herkennen. Plug/unplug: zero effect: het keyboard verdwijnt niet in Cue, alsof het hangt.

Ik snap niet waarom een tobo nog zulke positieve reviews krijgt als er zulke irritante issues zijn die binnen 1 dag duidelijk zijn.

Bedankt voor je feedback en ondanks de erg mooie look ga ik toch naar andere merken kijken. Bedankt voor het wijzen op die Logitech - ik had de volumeknop die daarop zit helemaal over het hoofd gezien! ;-) Donkere foto's.

[Voor 9% gewijzigd door Znorkus op 18-09-2018 10:03]

• SiNisTrAD
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 20-06 17:39
Ik heb de DasKeyboard en het is fantastisch! https://www.daskeyboard.com/daskeyboard-4-professional/

Nog geen enkel probleem mee gehad en ik werk er 10 uur per dag op en heb er een boek op geschreven in de weekenden.

• Znorkus
Wow wat een beauty. Thanks Sinistrad! Dat ziet er nog eens goed uit.
Geeft hij default een witte of wit-achtige toetsverlichting als je hem inplugt?

• ItsWillem
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 17:56
Vreemd om die problemen te horen, ik heb zelf een Corsair Strafe (RGB, MX Brown) en de software doet het goed. Ik zet mijn PC altijd zelf in slaapstand (Sleep), hij valt zelf nooit in slaap (zo ingesteld). Ook als ik hem opstart heb ik er nooit problemen mee.

Het toetsenbord heeft (ja, ik ben dom bezig geweest) al 3 keer suikerwater mogen drinken. Hij doet het nu nog steeds als een zonnetje en wil niet meer terug naar een ander merk. Ik vind zelf de Logitech switches (ze hebben ook toetsenborden met Cherry MX geloof ik...) veel minder fijn...

iPhone 12 Pro 128GB Goud // R5 3600 - X63 - MSI RTX2070S - 16GB-3200 - 2TB SSD - H510 Elite

• SiNisTrAD
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 20-06 17:39
Znorkus schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 10:14:
Wow wat een beauty. Thanks Sinistrad! Dat ziet er nog eens goed uit.
Geeft hij default een witte of wit-achtige toetsverlichting als je hem inplugt?
deze heeft geen toets verlichting maar er zijn ook andere modellen die het wel hebben.

• Znorkus
Gezien ja, thanks.

Ik vind de reviews van de Das 4 hier op tweakers wel een beetje zorgwekkend. Vooral het binnen enkele maanden afgesleten zijn van veelgebruikte toetsen zoals l-shift vind ik echt onacceptabel voor wat 'laser engraved letters' zouden moeten zijn op zo'n duur toetsenbord. Ook zeggen meerdere mensen dat hij wankelt op 4 punten en dus niet volkomen recht is. Ik ben zo'n type dat bij een restaurant bierviltjes onder de tafel duwt als het wiebelt dus daar zit ik helemaal niet op te wachten, hij moet liggen als een huis!

Ik denk dat ik die K55 maar eens ga testen op mijn pc en kijken of hij gezeur vertoont met niet-gezien-worden na reboot. Misschien hangt het ook af van de precieze USB-poort en sommige bios-instellingen (quick boot achtige dingen)... want ik kom bij de corsair niet zoveel negatieve comments tegen als bij de das moet ik zeggen!

Edit: Update: dit is exact het probleem wat de K55 die hier naast me ligt dus ook heeft. De onderste reactie vind ik wel glashelder uitgedrukt.

http://forum.corsair.com/v3/showthread.php?t=171287

Maargoed: Itswillem zegt hierboven dat hij er nooit last mee heeft. Goed, ik heb ook een Asus mobo (Z170), dat belooft niet veel goeds. Grrrr ik wil zo graaf die K70 bestellen :D

[Voor 18% gewijzigd door Znorkus op 19-09-2018 10:26]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True