Hallo!
Ik wil graag de overstap (terugstap) maken naar een mechanisch toetsenbord. Prijs is voor mij minder relevant, evenals veelkleurige verlichting. Wat zijn mijn eisen:
- Silent mechanische toetsen (Cherry Silent, Silent MX)
- analoge volumeknop rechtsboven met mute-knop erbij
- verlicht
- zeer goede bouwkwaliteit
- geen afwijkende layout (kleine shift toets etc)
- erg leuke bonus als je WASD aparte look/feel kunt geven met bijgeleverde dingen
Ik kom dan toch uit op Corsair, en dan op deze drie:
https://tweakers.net/pric...e/968267;1185025;1185039/
pricewatch: Corsair Gaming K70 LUX RGB (Qwerty US, Cherry Silent)
pricewatch: Corsair Strafe RGB MK.2 (Cherry MX Silent, Qwerty US)
pricewatch: Corsair K70 RGB MK.2 (Cherry MX Silent, Qwerty US)
Mijn vragen zijn:
1] Wat zijn nou de belangrijkste verschillen? Ze zijn alledrie van aluminium, toch?
2] Ik ga er blindelings vanuit dat de mk2 versies verbeteringen zijn - is dat zo?
3] Heb recent voor mijn vriendin de K55 gekocht. Deze wordt na hibernate of sleep vaak niet herkend waardoor de standaard kerstboom-wave-verlichting weer aangaat ipv de ingestelde bleekbeige kleur: ik moet dan de software restarten of de usb-plug in/uit halen of beide: bloed irritant: hebben deze duurdere keyboards daar ook last van?
4] de wristrest van de k55 raakt in het midden het bureau niet waardoor die eerst moet 'landen' voordat hij stil ligt: dit is irritant, hebben de k70 of strafe modellen dit ook?
5] Is er een goedkoper alternatief zonder kerstboom verlichting?
6] Gaan deze krengen inderdaad 10 jaar plus mee of moet ik 'gebouwd voor het leven' gewoon uit mijn hoofd zetten? In dat geval koop ik wel om de paar jaar de simpelste verlichte Logitech.
Dank!
Ik wil graag de overstap (terugstap) maken naar een mechanisch toetsenbord. Prijs is voor mij minder relevant, evenals veelkleurige verlichting. Wat zijn mijn eisen:
- Silent mechanische toetsen (Cherry Silent, Silent MX)
- analoge volumeknop rechtsboven met mute-knop erbij
- verlicht
- zeer goede bouwkwaliteit
- geen afwijkende layout (kleine shift toets etc)
- erg leuke bonus als je WASD aparte look/feel kunt geven met bijgeleverde dingen
Ik kom dan toch uit op Corsair, en dan op deze drie:
https://tweakers.net/pric...e/968267;1185025;1185039/
pricewatch: Corsair Gaming K70 LUX RGB (Qwerty US, Cherry Silent)
pricewatch: Corsair Strafe RGB MK.2 (Cherry MX Silent, Qwerty US)
pricewatch: Corsair K70 RGB MK.2 (Cherry MX Silent, Qwerty US)
Mijn vragen zijn:
1] Wat zijn nou de belangrijkste verschillen? Ze zijn alledrie van aluminium, toch?
2] Ik ga er blindelings vanuit dat de mk2 versies verbeteringen zijn - is dat zo?
3] Heb recent voor mijn vriendin de K55 gekocht. Deze wordt na hibernate of sleep vaak niet herkend waardoor de standaard kerstboom-wave-verlichting weer aangaat ipv de ingestelde bleekbeige kleur: ik moet dan de software restarten of de usb-plug in/uit halen of beide: bloed irritant: hebben deze duurdere keyboards daar ook last van?
4] de wristrest van de k55 raakt in het midden het bureau niet waardoor die eerst moet 'landen' voordat hij stil ligt: dit is irritant, hebben de k70 of strafe modellen dit ook?
5] Is er een goedkoper alternatief zonder kerstboom verlichting?
6] Gaan deze krengen inderdaad 10 jaar plus mee of moet ik 'gebouwd voor het leven' gewoon uit mijn hoofd zetten? In dat geval koop ik wel om de paar jaar de simpelste verlichte Logitech.
Dank!