Hoeveel m2 sauzen per uur?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakathefox
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-05 21:10
Deze week krijg ik de sleutels van onze nieuwe woning. Na kortstondig beraad met mijn partner, hebben we (of eigenlijk: heeft zij) besloten dat ik zelf het schilderwerk zal doen om kosten uit te sparen. Ik heb gelukkig nog al mijn vakantiedagen over. :-)

De vraag is even: hoeveel m2 kun je eigenlijk per dag sauzen?

Aanvullende informatie: het gaat om een woning van een paar jaar oud, waarbij de huidige kleur op de muren en plafonds wit is of wit met een klein tintje erin. Er hoeft weinig tot niets afgeplakt te worden, dat zou maximaal 30 minuten mogen kosten.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-05 15:40

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Ligt eraan welke verf je gebruikt, m.a.w. hoeveel lagen je moet doen.

Ik heb Sikkens gebruikt als basis (wit), dat was met 1 laag klaar. Daarna een kleinere pot van Flexa met een accentkleur (azuurblauw), daar zitten nu 4 lagen op en is nog niet dekkend.

Verder kost het veel tijd als je de randjes netjes moet doen. Een m2 kan daarom in 10 seconden, maar kan ook een uur kosten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dakathefox
Icephase schreef op maandag 17 september 2018 @ 12:30:
Ligt eraan welke verf je gebruikt, m.a.w. hoeveel lagen je moet doen.
We hebben uitsluitend 'merk' muurverf, Histor in dit geval. Dus niet de vloeibare yoghurt die je bij de Action kunt kopen. De muren zelf worden ook wit, op een enkele muur na, die iets donkerder worden. Dus ik hoef dat al niet of nauwelijks af te plakken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 10-05 13:19
Hoeveel jij per dag kan doen is door een ander niet gemakkelijk in te schatten.
Een professional zal het sneller doen dan jij.

Maar zelf klussen in je nieuwe woning is toch leuk, en dan maakt het toch niet echt uit hoeveel meter per dag je doet? Maak voor jezelf een soort van planning, per dag. En kijk na de eerste dag of je het gehaald hebt.

Neem verder gewoon lekker de tijd en geniet met een lekker biertje aan het einde van de dag van het werk wat je al gedaan hebt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:50

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Iets van 10-15 per uur?

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-05 13:00
xinix03 schreef op maandag 17 september 2018 @ 12:34:
Maar zelf klussen in je nieuwe woning is toch leuk, en dan maakt het toch niet echt uit hoeveel meter per dag je doet? Maak voor jezelf een soort van planning, per dag. En kijk na de eerste dag of je het gehaald hebt.
De een vindt het leuk, de andere noodzakelijk kwaad.

De vierkante meters gaan snel als het een lange muur is. De tijd gaat meestal zitten in de randjes en kozijnen. Dus de echte vierkante meters gaan snel, maar de vierkante centimeters kosten meer tijd.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:23

EiT

Je zou het ook nog kunnen spuiten. Ben je binnen 2 uur klaar.

Maar je bent dan wel een dag aan het afplakken ;)

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakathefox
EiT schreef op maandag 17 september 2018 @ 12:51:
Je zou het ook nog kunnen spuiten. Ben je binnen 2 uur klaar.

Maar je bent dan wel een dag aan het afplakken ;)
Dat heb ik in het verleden weleens geprobeerd. Drie uur kloten met verstopte spuitnippels, uiteindelijk de verf in een bak gepleurd en met rollertjes afgemaakt. Dat kostte met toen ook ook drie uur.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-05 09:32

Wish

ingwell

FitsSprits schreef op maandag 17 september 2018 @ 12:55:
[...]
Dat kostte met toen ook ook drie uur.
Als je je nog herinnert hoeveel m2 dat was, heb je zojuist je eigen vraag beantwoord :D

Hoeveel m2 praten we hier over? En zijn dat alleen muren of ook plafonds (die duren bij mij meestal wat langer omdat ik dan de verf uit mijn ogen sta te wrijven)?

No drama

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 18:21
FitsSprits schreef op maandag 17 september 2018 @ 12:55:
[...] Dat kostte met toen ook ook drie uur.
Waarom dan dit topic 8)7

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:52
LordSinclair schreef op maandag 17 september 2018 @ 12:48:
[...]
De vierkante meters gaan snel als het een lange muur is. De tijd gaat meestal zitten in de randjes en kozijnen. Dus de echte vierkante meters gaan snel, maar de vierkante centimeters kosten meer tijd.
Precies. Moeilijke 9m2 muur met stucwerk deed ik in 1 uur. Afplakken kosten me 30 minuten. Afwerken van de randen met een kleine penceel 4 uur. De randen werden wegens het stukwerk en ondanks het afplakken geen strakke lijn, maar er waren allemaal rafellende uitschieters. Dat was dan bij 2 van de 4 muren in een kleur waarbij het plafond en de andere muren gebroken wit bleven.

Bij gebroken wit op gebroken wit was het veel sneller klaar, want daarbij zag je de imperfectie van de randen toch niet.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +14 Henk 'm!

Anoniem: 36835

FitsSprits schreef op maandag 17 september 2018 @ 12:32:
[...]

We hebben uitsluitend 'merk' muurverf, Histor in dit geval. Dus niet de vloeibare yoghurt die je bij de Action kunt kopen. De muren zelf worden ook wit, op een enkele muur na, die iets donkerder worden. Dus ik hoef dat al niet of nauwelijks af te plakken.
Histor is in de verfwereld ook gewoon budget verf, net als flexa en etc.
Goede verf is bijv. sikkens of sigma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

[...]
We hebben uitsluitend 'merk' muurverf, Histor in dit geval. Dus niet de vloeibare yoghurt die je bij de Action kunt kopen.
Gekocht bij de bouwmarkt? Er zit vaak een flink verschil in receptuur tussen de latex die je bij de bouwmarkt en bij de verfhandel koopt, ookal is het merk hetzelfde. En natuurlijk wat @Anoniem: 36835 zegt hierboven...

[ Voor 5% gewijzigd door Harrie_ op 17-09-2018 13:00 ]

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:46

heuveltje

KoelkastFilosoof

FitsSprits schreef op maandag 17 september 2018 @ 12:27:
Deze week krijg ik de sleutels van onze nieuwe woning. Na kortstondig beraad met mijn partner, hebben we (of eigenlijk: heeft zij) besloten dat ik zelf het schilderwerk zal doen om kosten uit te sparen. Ik heb gelukkig nog al mijn vakantiedagen over. :-)

De vraag is even: hoeveel m2 kun je eigenlijk per dag sauzen?

Aanvullende informatie: het gaat om een woning van een paar jaar oud, waarbij de huidige kleur op de muren en plafonds wit is of wit met een klein tintje erin. Er hoeft weinig tot niets afgeplakt te worden, dat zou maximaal 30 minuten mogen kosten.
Mijn ervaring is dat de M2 eigenlijk niet het probleem zijn. Dat gaat snel genoeg om practisch alles in een dag te doen.

De vraag is hoeveel &(*@#*# randjes,stopcontacten,plinten en ander gezeik je moet afplakken.
En hoeveel hoeken er zijn, omdat je die meestal met een kwast moet natrekken....

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

heuveltje schreef op maandag 17 september 2018 @ 13:01:
[...]

Mijn ervaring is dat de M2 eigenlijk niet het probleem zijn. Dat gaat snel genoeg om practisch alles in een dag te doen.

De vraag is hoeveel &(*@#*# randjes,stopcontacten,plinten en ander gezeik je moet afplakken.
En hoeveel hoeken er zijn, omdat je die meestal met een kwast moet natrekken....
Überhaupt gewoon WCD ramen en platen losschroeven => hoe vaak ik niet zie dat de WCD's koud afgeplakt worden |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:46
Ik zou er de tijd voor nemen, niets zo lelijk als afgeraffeld schilderwerk.
Vriend van mij kreeg zijn woning twee maanden voordat ik zelf de sleutels kreeg van mijn eerste woning. Daar hebben we een man of vijf de woning in iets meer dan een halve zaterdag gesausd, daarna heb ik maar besloten dat ik mijn eigen woning lekker zelf samen met mijn vader ging doen. Duurde veel langer, maar is ook veel netter.

Overigens zijn er een hoop verstorende factoren bij het sauzen.
- Ook de bekende verf merk van de bouwmarkt zijn niet altijd top, eigenlijk zou je naar een goede verhandel moeten gaan. Dan is de kans groter dat alles in 1x dekt.
- Wellicht gaan werken met voorstrijk, kan een hoop tijd besparen.
- Wat is de ondergrond? Mijn muren waren gespackt in kleur, die moest ik dus een keer of drie goed sauzen omdat dat de verf opzuigt als een spons (ik had het dus misschien moeten voor behandelen).
- Welke kleur is het nu en wat wordt het? Ik heb één muur voorzien van glasvezel behang (wit) en deze donkerblauw gesaust. Die moest ik dus ook een keer of drie doen voordat het naar mijn zin was. Van wit, naar wit is iets eenvoudiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakathefox
Dat was niet te vergelijken. Veel afplakwerk, compleet andere muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakathefox
Anoniem: 36835 schreef op maandag 17 september 2018 @ 12:58:
[...]

Histor is in de verfwereld ook gewoon budget verf, net als flexa en etc.
Goede verf is bijv. sikkens of sigma
Kak. Serieus?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:43

Exigence

dnkroz

Koop iets van Sigma Wallprim als eerste laag en Sigma Sigmapearl of vergelijkbaar als tweede laag en er gaat een wereld voor je open ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:43

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Histor is gewoon budget verf ja. Daar ben ik de laatste 2 weekenden ook achter gekomen. Het rolt minder lekker en het droogt gewoon niet mooi op. Op 1 grotere muur zie ik de banen zitten.
Gelukkig gaat het hier om de hal waar dit niet echt zichtbaar is.
In de woonkamer heb ik voorheen wit én twee kleuren aangebracht met verf van het merk SPS. Tsja, 5 liter kost je al gauw 40 euro maar het resultaat is er wel naar. Ik bracht geel aan op een donkerblauwe muur en was na twee lagen al klaar.
In de hal heb ik een kleinere wand voorzien van deze zelfde gele verf (die staat inmiddels 6,5 jaar in de kast en is nog perfect!). Na één laag klaar. Zonder strepen.

Met andere woorden: Snelheid hangt af van de ondergrond uiteraard, maar óók de kwaliteit van de verf. En de kwaliteit van je roller is ook niet onbelangrijk.
Als je een mooi resultaat wilt moet je voor goede professionele verf gaan. Ik kan SPS aanbevelen. Histor, Flexa en al dat andere spul gaat het niet worden.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-04 15:17
Gebruik Sigma DGL. Saust heerlijk. Ik had mijn hele zolder (vloeroppervlakte 35 m2) binnen 2 dagen af (2x 8 uur).

https://www.onlineverf.nl...PUTx43CnnI6YaAjbPEALw_wcB

10 liter = ± €50. Ik had aan 1 pot genoeg. Histor, Flexa, etc. is allemaal bagger, heb daar ook ervaring mee.

[ Voor 16% gewijzigd door Tremio op 17-09-2018 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spectaculous
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-05 11:31
Betreft de merken verf, het ligt enorm aan de situatie wat er nodig is. Bij mijn nieuwbouw hebben we er ook Sigma tegenaan gegooid (ondanks dat het om voorbehandeld behang ging). Toen ik drie jaar later in de kinderkamer opnieuw ging schilderen in een ander kleurtje heb ik gewoon een pot Flexa van de Gamma eroverheen geverfd. In 1x dekkend, geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mee eens, bij aflakwerk neem ik altijd de goede merken. Voor muurverf volstaat bij mij huismerk (pas nog Karwei 1x dekkend gebruikt). Ligt vooral aan je ondergrond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Kan in een paar minuten.... (kost wel wat meer voorbereidingstijd)
YouTube: Painting with Fireworks | Mr. Bean Official Cartoon

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakathefox
Tremio schreef op maandag 17 september 2018 @ 14:30:
Gebruik Sigma DGL. Saust heerlijk. Ik had mijn hele zolder (vloeroppervlakte 35 m2) binnen 2 dagen af (2x 8 uur).

10 liter = ± €50. Ik had aan 1 pot genoeg. Histor, Flexa, etc. is allemaal bagger, heb daar ook ervaring mee.
Het vervelende is dat ik de auto al vol heb staan met 40 liter muurverf... Van Histor inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

FitsSprits schreef op maandag 17 september 2018 @ 14:36:
Het vervelende is dat ik de auto al vol heb staan met 40 liter muurverf... Van Histor inderdaad.
Dus? Als het een standaard kleur is (en je kant en klare blikken hebt kunnen kopen dus), kun je gewoon de verf ruilen. Hebben ze het speciaal voor je gemengd, dan heb je pech en kun je het niet ruilen, ook al heeft men de verf in een standaard kleur gemengd.

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 17-09-2018 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
[...]

Ik zou het terugbrengen. Geloof me, je bespaart heel wat kopzorgen.
Sigma heb ik doorgekregen van een professionele schilder. Kost evenveel als Histor, maar is al met 1 laag dekkend. Histor blijf je bezig.... Ik heb Sigma online besteld, was een stuk goedkoper en hoef je zelf niks te sjouwen O-)

[ Voor 9% gewijzigd door Tremio op 17-09-2018 14:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dakathefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:46
Ach Histor en Flexa doen het werk uiteindelijk ook wel, het kan alleen zijn dat je een keer extra moet sauzen en dat het per saldo dus net zo duur is als het goede spul van de verhandel.

Verder hebben Histor en Flexa etc hun marketing gewoon goed op orde. Het labeltje van goede kwaliteit met bijbehorende prijs, maar eigenlijk zijn ze maar nipt beter dan de standaard bouwmarkt huismerken.

Voor het sauzen van een binnenmuur niet zo spannend verder. Het maakt meer een verschil als je een houten buitenkozijn gaat schilderen, welke weer/wind/zon te verduren krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-05 16:24
Tremio schreef op maandag 17 september 2018 @ 14:30:

Ik wil geen topic kapen, maar die Sigma DGL (Matt) hebben wij nu besteld voor onze woning. Dekte deze goed?

Over de tijd ben ik ook wel benieuwd. Ik moet een hele woning sauzen :o

[ Voor 5% gewijzigd door the-edge op 17-09-2018 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:39
Histor als laatste bedoel je? ;)

Voor klusjes haal ik meestal Sikkens of Sigma verf op. Dekt beter dat Histor en is beter aan te brengen. Beide merken zijn wel wat duurder maar uiteindelijk ben je sneller klaar en mogelijk goedkoper uit omdat je minder verf gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tremio
the-edge schreef op maandag 17 september 2018 @ 14:52:
[...]

Ik wil geen topic kapen, maar die Sigma DGL (Matt) hebben wij nu besteld voor onze woning. Dekte deze goed?

Over de tijd ben ik ook wel benieuwd. Ik moet een hele woning sauzen :o
Ik zal nooit meer een ander merk kopen. Dekt echt goed en je ziet geen banen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Sikkens Alphatex of Projecttex is ook topspul. En ja dat is echt ander spul dan Sikkens bij de Gamma en Praxis heeft liggen. Sigma ken ik niet zo goed, maar zal vergelijkbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-05 07:55

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Laatst online: 01:33

SuBBaSS

-has Ryzen

CurlyMo schreef op maandag 17 september 2018 @ 12:57:
[...]

Precies. Moeilijke 9m2 muur met stucwerk deed ik in 1 uur. Afplakken kosten me 30 minuten. Afwerken van de randen met een kleine penceel 4 uur. De randen werden wegens het stukwerk en ondanks het afplakken geen strakke lijn, maar er waren allemaal rafellende uitschieters. Dat was dan bij 2 van de 4 muren in een kleur waarbij het plafond en de andere muren gebroken wit bleven.

Bij gebroken wit op gebroken wit was het veel sneller klaar, want daarbij zag je de imperfectie van de randen toch niet.
Disclaimer: ben een in de basis waardeloze klusser maar heb wel een heel handige pa. :+

Toen ik hier een maand of wat geleden aan het schilderen ging (eerst alles gesaust en daarna is veel in de lak gegaan) zat ik daar ook mee te mieteren.
Die ouwe van me kwam een paar dagen helpen en die had een tip van een schilder gekregen voor die strakke lijnen: kitten!
Je plakt dus als normaal alles netjes af, maar gaat er dan met de kitspuit overheen. Dan schilderen en (als de boel nog nat is) trek je je afplaktape+kit eraf (warning, dat kan een messy business zijn).
Kost je wat extra kit maar het resultaat is echt prachtig! _/-\o_

Nee, geen antwoord voor TO maar wel een fijne tip. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

De Hornbachverf die daar wint is echt waterige rommel. Na een plafond heb ik de emmer weggemieterd. Heb pas een huis gerenoveerd en daar zit niets dan Sigma op de muren. Mijn nieuwe huis pas een paar muren met Trimetal gedaan, ook erg fijn spul.

[ Voor 4% gewijzigd door FirePuma142 op 17-09-2018 15:05 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakathefox
Tremio schreef op maandag 17 september 2018 @ 14:39:
[...]

Ik zou het terugbrengen. Geloof me, je bespaart heel wat kopzorgen.
Een deel is gemengd, dus daar zit ik aan vast. Maar de 20 liter ongemengd witte verf ga ik vanavond nog proberen om te ruilen voor iets anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-05 10:08
Icephase schreef op maandag 17 september 2018 @ 14:55:
Sikkens Alphatex of Projecttex is ook topspul
Projecttex is echt de slechtste verf die ik ooit heb gebruikt. Vloeit niet, dekt na 4 lagen net aan en ik kan het er met een vochtig doekje zo vanaf vegen. Er staat op de verpakking dat het afneembare verf is maar mijn interpretatie daarvan is dus anders.
Ik gebruik alleen nog maar de alphacryl mat want die heeft geen van eerder genoemde problemen op dezelfde oppervlakken met dezelfde voorbehandeling. Ik krijg het er mooi glad mee en met 2 lagen ben ik er.

Verder komt Histor verf gewoon uit de schuur van Sigma en Flexa verf uit die van Sikkens. Niet dat het er beter van wordt, maar het merk Sigma of Sikkens zegt niet zoveel want die verkopen dus ook gewoon troep. Ook goede verf, maar ook troep. Liever specificeren over welke verf het precies gaat.

[ Voor 10% gewijzigd door leecher op 17-09-2018 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
FitsSprits schreef op maandag 17 september 2018 @ 15:17:
[...]

Een deel is gemengd, dus daar zit ik aan vast. Maar de 20 liter ongemengd witte verf ga ik vanavond nog proberen om te ruilen voor iets anders.
Dan nog zou ik eerst als basislaag Sigma doen en daaroverheen je gemende verf van Histor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
SuBBaSS schreef op maandag 17 september 2018 @ 15:01:
[...]

Disclaimer: ben een in de basis waardeloze klusser maar heb wel een heel handige pa. :+

Toen ik hier een maand of wat geleden aan het schilderen ging (eerst alles gesaust en daarna is veel in de lak gegaan) zat ik daar ook mee te mieteren.
Die ouwe van me kwam een paar dagen helpen en die had een tip van een schilder gekregen voor die strakke lijnen: kitten!
Je plakt dus als normaal alles netjes af, maar gaat er dan met de kitspuit overheen. Dan schilderen en (als de boel nog nat is) trek je je afplaktape+kit eraf (warning, dat kan een messy business zijn).
Kost je wat extra kit maar het resultaat is echt prachtig! _/-\o_
Waar smeer je die kit dan op? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

LordSinclair schreef op maandag 17 september 2018 @ 15:37:
[...]

Waar smeer je die kit dan op? :?
https://www.klusidee.nl/F...-met-kitrand-t102345.html
schilderstape iets uit de hoek plakken (millimeter). Dan de hoeken kitten met acrylaatkit. Even laten drogen (minuut of 10) en dan de muur schilderen incl de hoek met kit uiteraard. Ala je klaar bent met schilderen gelijk de tape eraf trekken (met beleid). Nu heb je een mooie strakke lijn.
Kan het zelf niet zo duidelijk uitleggen.
Aangezien ik zelf niet zo'n bedreven klusser ben weet ik niet van de hoed en de rand.
Alles wat ik weet dat zelfs een klushork als ik er strakke lijnen mee kon krijgen. 8)

Wat ik wel begreep is dat je de kit niet (helemaal) moet laten opdrogen (dus eerst een hele kamer aftapen en kitten gaat niet zo'n succes worden gok ik). Ik heb het zelf ook pas als 'nawerk' gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:52

Hoicks

Techno!

leecher schreef op maandag 17 september 2018 @ 15:18:
[...]

Projecttex is echt de slechtste verf die ik ooit heb gebruikt. Vloeit niet, dekt na 4 lagen net aan en ik kan het er met een vochtig doekje zo vanaf vegen. Er staat op de verpakking dat het afneembare verf is maar mijn interpretatie daarvan is dus anders.
Dat klopt dan toch? AFNEEMBARE verf? :+

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
Maar het randje onder de kit blijft dan toch nog de oude kleur? Daarnaast brengt de dame de kit ook niet heel strak aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:11
leecher schreef op maandag 17 september 2018 @ 15:18:
[...]

Ik gebruik alleen nog maar de alphacryl mat want die heeft geen van eerder genoemde problemen op dezelfde oppervlakken met dezelfde voorbehandeling. Ik krijg het er mooi glad mee en met 2 lagen ben ik er.

Verder komt Histor verf gewoon uit de schuur van Sigma en Flexa verf uit die van Sikkens. Niet dat het er beter van wordt, maar het merk Sigma of Sikkens zegt niet zoveel want die verkopen dus ook gewoon troep. Ook goede verf, maar ook troep. Liever specificeren over welke verf het precies gaat.
DIt, iemand die in 1 adem Projecttex en Alphatex noemt mag zijn kop in een emmer Projecttex stoppen, daar is het als enige goed voor :+

Alphatex is vele malen beter dan de projecttex.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

LordSinclair schreef op maandag 17 september 2018 @ 16:03:
[...]
Maar het randje onder de kit blijft dan toch nog de oude kleur? Daarnaast brengt de dame de kit ook niet heel strak aan.
Was ook het eerste wat mij opviel. Vind het trouwens wel ironisch dat TS (originele vraagsteller) een vraag beantwoord in dit topic met daarbij een link naar een youtube-filmpje van een vrouw die niet fatsoenlijk kan kitten _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-05 08:52
Welke (muur)verf beter is dan andere blijft toch een beetje een iPhone vs Android discussie.

Het resultaat is meer afhankelijk van de (voorbehandeling van de) ondergrond, kwaliteit en geschiktheid van de rollers/kwasten, skills van de klusser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Zij doet het. idd. niet heel netjes, dat kitten. Ik zou het kunnen zijn. :+
Maar alsnog gewoon strakke naad als ze de tape eraf trekt.

Truc is (als ik het goed heb) dat je niet alle kit verwijderd (er blijft dus kit zitten waarover je geschilderd hebt, dus de oude verflaag zie je daar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

KillaZ schreef op maandag 17 september 2018 @ 16:05:
[...]

DIt, iemand die in 1 adem Projecttex en Alphatex noemt mag zijn kop in een emmer Projecttex stoppen, daar is het als enige goed voor :+

Alphatex is vele malen beter dan de projecttex.
Ok ok ok, om eerlijk te zijn heb ik alleen ervaring met de alphatex. Ik dacht -gezien het feit dat beide uit de ‘echte’ muurverflijn van Sikkens komen- dat projecttex dan ook wel net zo goed zou zijn...

Maar ik wilde met name even het verschil met de ‘Sikkens Binnenmuurverf’ die bij de Gamma en Praxis staat duidelijk maken. Dat is echt ander spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CatchEmAll
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:32
[...]

Wij hebben destijds Histor monodek gebruikt voor alle muren en plafonds in onze woning. Ging prima hoor! dekte allemaal in 1x. Waren wel voornamelijk al witte muren en plafonds maar er zat zelfs een donker bruine muur bij die na 1x al bijna dekkend was. Om het helemaal netjes te krijgen nog 1x extra overheen gegaan.
Zelf geen ervaring met Sigma maar hoor van meerderen dat dat echt goed spul is. Histor zou ik niet te bang voor zijn hoor. Werkt prima en is wel degelijk beter dan action prut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:11
De Rikster schreef op maandag 17 september 2018 @ 16:26:
Welke (muur)verf beter is dan andere blijft toch een beetje een iPhone vs Android discussie.

Het resultaat is meer afhankelijk van de (voorbehandeling van de) ondergrond, kwaliteit en geschiktheid van de rollers/kwasten, skills van de klusser.
Dat is misschien Sikkens vs Sigma, maar tussen Histor/Flexa vs Sikkens/Sigma zijn echt wel merkbare verschillen te vinden, ook voor de DHZ-er.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 377816

[...]

Ik heb afgelopen weken mijn muren en plafonds gesausd met de vergelijkbare flexa powerdek. Om het goed netjes te krijgen moet je er 2x overheen.
Had me er zelf behoorlijk in vergist hoeveel werk dit was. Ging bij mij wel om nieuwbouw dus er moest ook nog eea gekit worden, etc.
Maar ik zou zeggen neem er vooral lekker de tijd voor en kijk hoe ver je komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-05 10:57
[...]

Histor is hier de vloeibare yoghurt. Dan koop ik nog veel liever het spul van de Action. Daar krijg je namelijk gewoon voor wat je betaald. Bij Histor trekken ze je het vel over de oren voor iets wat nog steeds belabberd is.
Ga naar een goede verfboer/groothandel en koop goed spul. Dan kun je als je geluk hebt met 1x toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
En 100m2 moet makkelijk te halen zijn op een dag in de gemiddelde woning. Ik werk het liefst met 2 personen, iemand met de kwast die de hoeken en randen doet en dan iemand anders er direct achteraan met grote roller op een stok. Goed nat-in-nat werken. En vergeet vooral ook niet die stok, die werkt goed op het plafond maar minstens net zo goed op de muren. Verf verdeelt makkelijker en lekker lange halen en dus minder aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-05 08:59
Histor badkamerverf gebruikt, wat een troep. WC uiteindelijk gedaan met Sigma pearl, wat een verschil. Verft fijner, dekt beter en hecht 10x beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hajee999
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-05 13:44
als het nieuwbouw betreft hou er dan rekening mee dat je eerst voor behandelt met een sealer anders wordt het een dure grap voordat je het dekend hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tania22
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 25-04 22:03
Ik ben de afgelopen week druk geweest met schilderen in mijn nieuwe huis. Ik heb voor alle muren Sikkens Alphacryl Pure Mat gebruikt en hoeveel lagen je nodig hebt is naar mijn ervaring afhankelijk van soort en kleur ondergrond. Sommige muren gingen in één keer, anderen in twee keer en de gespackte muren in drie keer (die zijn echt niet leuk om te schilderen, al had het waarschijnlijk in twee keer gelukt als er niet zo veel kleurverschil was geweest met de onderlaag). Ik heb bij een van de gespackte muren nog een primer geprobeerd, maar ook in dat geval heb ik de muur drie keer “gedaan”. Het enige voordeel is dat zo’n primer gemakkelijker smeert dan de eerste verflaag. Ik ben wel heel tevreden over het eindresultaat. De verf droogt prachtig egaal op zonder dat ik me echt druk maak over hoe ik het erop smeer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235591

Die meister Polar van de Hornbach heb ik vorig jaar mijn hele huis mee gedaan nadat ik alle behang verwijderd had. Die is gewoon goed. Dekt goed, rolt goed, droogt goed op. Van het weekend nog twee muren een andere tint gegeven en deze muurverf laten mengen. Gaat super.
FirePuma142 schreef op maandag 17 september 2018 @ 15:04:
[...]

De Hornbachverf die daar wint is echt waterige rommel. Na een plafond heb ik de emmer weggemieterd. Heb pas een huis gerenoveerd en daar zit niets dan Sigma op de muren. Mijn nieuwe huis pas een paar muren met Trimetal gedaan, ook erg fijn spul.
Onzin. Is helemaal geen waterige troep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Even ter verdediging van Histor: ik heb mijn woning met Histor Monodek gedaan, dat dekte in één keer over een vaalgele laag oude tex, streeploos, met rollers van de Action. Was de volgende dag droog.

[ Voor 7% gewijzigd door zacht op 18-09-2018 06:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-edge
Los van de verfkeuze, hoeveel m2 kun je nou sauzen in bijvoorbeeld 1 dag? :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door the-edge op 18-09-2018 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:50

|sWORDs|

vSphere/ESXi

the-edge schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 08:02:
Los van de verfkeuze, hoeveel m2 kun je nou sauzen in bijvoorbeeld 1 dag? :Y)
Hoeveel meter kun je lopen in een dag? Hoe lang loop je, hoe hard loop je, vlak terrein, etc?

In zijn voorbeeld (wit over wit, weinig afplakwerk, dekking in 1x) verwacht ik:

[ Voor 5% gewijzigd door |sWORDs| op 18-09-2018 08:19 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Anoniem: 235591 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 00:51:
[...]

Die meister Polar van de Hornbach heb ik vorig jaar mijn hele huis mee gedaan nadat ik alle behang verwijderd had. Die is gewoon goed. Dekt goed, rolt goed, droogt goed op. Van het weekend nog twee muren een andere tint gegeven en deze muurverf laten mengen. Gaat super.

[...]

Onzin. Is helemaal geen waterige troep.
Het spettert als een malle zo dun is de verf. Hij dekt OK maar zeker niet top. In mijn ervaring in ieder geval onvergelijkbaar met Sikkens Alphacryl Mat of Trimetal Magnatex Mat.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235591

@FirePuma142 ik kan zeggen dat ik behoorlijk wat geverfd heb in mijn leven en mijn laatste collega's hadden een schildersbedrijf. Ook daar spetterde de verf. Dat is echt niet voorbehouden aan welke goedkope verf dan ook. Heeft ook met de roller te maken en de ondergrond en hoe je werkt.

Maar ik heb van het weekend nog twee muren gesausd met de Meister verf van de Horbach en dat spetteren valt ontzettend mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:25
Er zijn zoveel variabelen bij het sauzen dat de gebruikte latex maar één van de factoren is.
Omdat vrijwel niemand hier dezelfde muur met hetzelfde gereedschap met 2 verschillende soorten latex te lijf gaat denk ik dat je er maar weinig over kunt zeggen.
Die zogenaamde test op tv laatst sloeg nergens op in de zin dat daar enkel de verwerkbaarheid van de latex werd getest. Belangrijk kwaliteitscriterium van latex is bijvoorbeeld de schrobvastheid. Hoe een latex zich laat verwerken zegt daar helemaal niets over. In mijn ervaring zijn alle latexen van 35/40 per 10l. prima. De roller en ondergrond zijn nog belangrijker factoren die bepalen hoe de latex zich laat verwerken dan de latex zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

ASW1 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 09:07:
[...]Belangrijk kwaliteitscriterium van latex is bijvoorbeeld de schrobvastheid. [...]
:? Volgens wie? Volgens jou? Ik vind niet dat je dat zo algemeen kunt stellen. Ik heb nog nooit met een natte doek mijn muur schoon hoeven maken dus voor mij is het absoluut geen criterium waar ik latex op kies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:21
De m^2 zijn het probleem niet. De tijd gaat hem zeker voor minstens te helft zitten in het schilderen vam de randen. Dus de overgang naar het plafond en de deuren, plinten etc.

Zelf gebruik ik altijd of de matt latex van trimetal of de matte schrobvaste van sikkens. Als je de exacte types wilt weten kan ik dat wel nazoeken. De trimetal is een stuk matter maar elke veeg zie je en blijf je zien. In de keuken bijvoorbeeld dus niet zo'n goed plan.

@FirePuma142 je hebt helema gelijk wat betreft die verf. Maar als spetteren niet uitmaakt vind ik het wel een zeer goedkoop alternatief dat toch wel een goede dekking heeft.

Edit: Ik heb afgelopen weken geschilderd en ik had een ruimte van ongeveer 8x5 inclusief plafond in een dag gedaan. Dit was wel een ruimte met veel kozijnen hoekjes en holletjes. Een nieuwer huis(dit uit 1973) zou sneller gedaan moeten kunnen worden.

[ Voor 16% gewijzigd door Clifdon op 18-09-2018 09:40 ]

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:25
Volgens de DIN EN 13300 normen . En wie ben jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

ASW1 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 09:34:
[...]

Volgens de DIN EN 13300 normen . En wie ben jij?
Ik ben net als de meesten hier op het forum geen professionele schilder en ken dus al die normen niet uit mijn hoofd. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakathefox
Update. Ik ben bij de bouwmarkt geweest, maar verder dan Flexa en Histor kwamen ze niet echt. Uiteindelijk maar gelaten bij Histor. Ik probeer het woensdag gewoon en zie dan wel verder. Mocht het echt niet werken, dan is een nieuwe pot muurverf alsnog snel gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
FitsSprits schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 14:05:
Update. Ik ben bij de bouwmarkt geweest, maar verder dan Flexa en Histor kwamen ze niet echt. Uiteindelijk maar gelaten bij Histor. Ik probeer het woensdag gewoon en zie dan wel verder. Mocht het echt niet werken, dan is een nieuwe pot muurverf alsnog snel gehaald.
Bouwmarkt is geen verfwinkel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:41
Tip als je nog niet begonnen bent. Ik weet niet of je kinderen of hond(en) hebt. Maar een scrobare verf is ideaal. Bij de Flexa en Histor(die ik eerst had) als je dan met een natte doek een vieze plek afnam, meteen dikke glans vlek. Bij scrobbare muurverf heb je dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik begrijp de negativiteit over Histor niet.
Prima verf voor een prima bedrag.
Mjah Sikkens, Sigma ed zijn beter, maar je betaalt er ook een hoop meer voor.
Bepaal gewoon wat je budget is.
Ik ken mensen die verf van de Action hebben gebruikt dat er al jaren prima op zit.

Ben het niet eens dat het dus direct bagger is.
Maar goed, sommige mensen vinden ook alles behalve een Audi A8 bagger.

[ Voor 14% gewijzigd door B_FORCE op 18-09-2018 14:35 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakathefox
meermarco schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 14:23:
Tip als je nog niet begonnen bent. Ik weet niet of je kinderen of hond(en) hebt. Maar een scrobare verf is ideaal. Bij de Flexa en Histor(die ik eerst had) als je dan met een natte doek een vieze plek afnam, meteen dikke glans vlek. Bij scrobbare muurverf heb je dat niet.
Zowel kinderen als huisdieren. Op één plek na, mijn kind maakte een muurschildering, is het al die jaren goed gegaan. Ook nu dus gewoon normale muurverf, niet specifiek gezocht naar afneembare muurverf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:41
B_FORCE schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 14:26:
Ik begrijp de negativiteit over Histor niet.
Prima verf voor een prima bedrag.
Mjah Sikkens, Sigma ed zijn beter, maar je betaalt er ook een hoop meer voor.
Bepaal gewoon wat je budget is.
Ik ken mensen die verf van de Action hebben gebruikt dat er al jaren prima op zit.

Ben het niet eens dat het dus direct bagger is.
Maar goed, sommige mensen vinden ook alles behalve een Audi A8 bagger.
Sikkens en sigma is via internet vaak niet echt duurder. Dat is het hele punt. Tenzij je zon mega mega aanbieding hebt van flexa 12.5L voor 35 euro enzo. Maar soms moet je dan 2 lagen doen. Terwijl sikkens dan bijv 1 laag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
meermarco schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 17:59:
[...]

Sikkens en sigma is via internet vaak niet echt duurder. Dat is het hele punt. Tenzij je zon mega mega aanbieding hebt van flexa 12.5L voor 35 euro enzo. Maar soms moet je dan 2 lagen doen. Terwijl sikkens dan bijv 1 laag
Als je het voor bijna dezelfde prijs kan krijgen dan is het inderdaad een no-brainer. 8)
Al is het alleen maar voor het genot bij het aanbrengen. :+

[ Voor 6% gewijzigd door B_FORCE op 18-09-2018 18:01 ]

One World Concepts

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
En @FitsSprits , hoe is het met de muren?

• Señor Sjon
  • Laatst online: 09-05 12:29
Zullen we het over de vraag van het topic hebben en niet een Intel vs AMD, Nvidia vs Ati of Sigma vs Sikkens-stijl discussie van maken?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dakathefox
zacht schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:55:
En @FitsSprits , hoe is het met de muren?
We zijn met z'n tweëen gisteravond begonnen. Tot en met vanmiddag zijn we ongeveer 4 uur aan het werk geweest. Dat is inclusief afplakken, plamuren en bijstippen. In totaal hebben we zo'n 80m2 geschilderd, waarvan de helft muren en de andere helft plafond.

Ik reken nu op grofweg 10m2 per persoon per uur. Als ik daarmee doorreken dan ben ik vermoedelijk ergens zaterdagochtend klaar met het schilderwerk. Dat valt me niet mee, maar ook niet tegen. De Histor verf vind ik vooralsnog 'te doen', maar zodra ik een andere pot verf van een ander merk erop gooi zal ik de ervaringen ook nog even vermelden.

Het verbruik is beneden de verwachtingen. Aldus Histor: "7 - 10 m2/l op een strakke en vlakke, niet zuigende ondergrond. Zie de informatie op de emmer." Dat klopt dus voor geen meter. De praktijk is dat ik al 2x 10 liter op heb gemaakt en nu op punt sta om het derde blik te openen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hsb-3
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10-03-2023
Waarschijnlijk heb je dus wel een zuigende muur :+

• J8S
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09-05 21:42

J8S

FitsSprits schreef op donderdag 20 september 2018 @ 15:57:
[...]
Het verbruik is beneden de verwachtingen.

De praktijk is dat ik al 2x 10 liter op heb gemaakt en nu op punt sta om het derde blik te openen.
Verbruik is dan toch boven verwachting? ;)

[ Voor 19% gewijzigd door J8S op 20-09-2018 21:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dakathefox
J8S schreef op donderdag 20 september 2018 @ 21:52:
[...]

Verbruik is dan toch boven verwachting? ;)
Je doet je naam eer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septimamus
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-05 13:04
-

[ Voor 100% gewijzigd door Septimamus op 21-09-2018 07:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-04 21:36

-36-

Trust me. I'm an amateur

Misschien toch maar even voorstrijken?

verder geen idee hoe ver je bent maar ik zou zeker op gang, keukenmuren en andere plaatsen waar snel vlekken en beschadigingen kunnen komen nog iets luxers dan Histor of Flexa erop zetten. Zo zonde van je arbeid (grootste kostenpost) als je om een paar tientjes te besparen je vervolgens vieze vegen niet wegkrijgt of doffe plekken van het schoonmaken krijgt.

Perfection van de praxis is al beter. SPS van de bouwmaat is ook goed en Sigma en Sikkens zijn helemaal top. Nog afgezien van het makkelijker rollen is voordeel van die betere muurverven dat ze schrobbestendiger en redelijk onzichtbaar bij te tippen zijn. Wacht sowieso ook een half jaar voordat je er met een nat doekje overheen kan zonder doffe vlekken achter te laten.

[ Voor 16% gewijzigd door -36- op 21-09-2018 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
Ik begin zaterdag met het voorstrijken van de wanden, daarna met Sigma DGL Matt (RAL 9016) eroverheen.
Heb bijna 300m2 te gaan :o

Ik ga het eens in de gaten houden of je berekening ongeveer klopt :)

[ Voor 21% gewijzigd door the-edge op 21-09-2018 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-05 16:51

Plainside

I browse when I'm at work

//offtopic a.f.

Heb misschien nog wel even een goeie tip:

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:56
FitsSprits schreef op maandag 17 september 2018 @ 12:27:

De vraag is even: hoeveel m2 kun je eigenlijk sauzen.
Welke sauzen bedoel je knoflook of cocktail? Tevens ligt dit ook aan het merk :+ Calve of huismerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Dat moet wel een goede tip zijn aangezien die nu al voor de tweede keer voorbij komt: ZeRoC00L in "Hoeveel m2 sauzen per uur?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-05 16:51

Plainside

I browse when I'm at work

LordSinclair schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 21:44:
[...]

Dat moet wel een goede tip zijn aangezien die nu al voor de tweede keer voorbij komt: ZeRoC00L in "Hoeveel m2 sauzen per uur?"
Ahh was dr al bang voor had niet tijd om gehele topic door te lezen haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-edge
Wij zijn nu dus bezig met o.a. texen. Even geteld, wij doen nu zo'n 16,5 m2 per uur. Met 2 man. 1 doet de randjes bovenkant/kozijnen/onderkant/in kozijn etc. De ander rolt alleen maar.

Samen met mijn vriendin in 1,5 dag bijna 200m2 getext. Is enkel de zolder (1 muurtje :+) en de 1e verdieping.

Het moet 2 keer getext worden, niet zozeer voor de dekking (Sigma DGL matt - dekt en strijkt super goed!!) Maar voor de afwerking (is ook met een gladdere roller). 2e keer gaat er niet zoveel tex meer op. We hebben nu zo'n 12 L verbruikt.
Pagina: 1