Invloed van RGB apparatuur op audio

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte808
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-10 16:31

Neophyte808

Gadget inspector

Topicstarter
Mijn vraag:
Hoe kom ik van de geluiden af die veroorzaakt worden door RGB randapparatuur. Iedere toetsaanslag kan ik terug horen via de headset en bij het aansluiten van de muis krijg ik voortdurend een zoemend geluid te horen.

Relevante hardware die ik gebruik:
- Sharkoon ER2 headset
- Sharkoon X-rest 7.1 geluidskaart
- Delux vertical RGB mouse
- Mantistek mechanisch RGB toetsenbord

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- Andere muis en toetsenbord geprobeerd (effecten bij niet- RGB apparatuur zijn flink verminderd maar nog wel hoorbaar).
- Instellingen X-rest gewijzigd, zonder resultaat

Ik overwoog om een nieuwe geluidskaart en een nieuwe headset aan te schaffen, maar gezien deze ervaring denk ik dat dat niet de oplossing is: V&A aangeboden: Creative Sound Blaster Omni Surround 5.1

Weet even niet meer in welke hoek ik het moet zoeken, aarding? Galvanische scheiding? En zo ja, hoe dan?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Slecht dat een dedicated geluidskaart dit probleem kent. Ik ga ervan uit dat het probleem is dat troep op de USB voeding overspreekt naar je audio uitgang. Bij een goed ontworpen geluidskaart/moederbord zou dit onhoorbaar moeten zijn, maar dat is niet altijd het geval.

RGB zal hierbij een invloed op hebben, als dat al die LEDjes en kleuren extra stroom trekken, en het effect dus erger wordt. Maar het echte probleem zal bij je geluidskaart zitten. Overigens wat gebeurd er als je je headset gewoon in je moederbord stopt?

Ik zie dat die 'geluidskaart' een USB koptelefoon standaard is. Wat je kan proberen is een actieve USB hub ertussen zetten. Geen garanties, maar in principe moet die je hem een eigen voeding geven, waardoor ik verwacht dat het probleem verholpen is.

[ Voor 19% gewijzigd door Sissors op 17-09-2018 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Is de computer zelf nu geaard/aangesloten op een geaard stopcontact?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte808

Neophyte808

Gadget inspector

Topicstarter
De computer hangt aan een APC stekkerdoos, deze hangt aan een geaard stopcontact.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

En als je een netstekker een halve slag draait?

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-10 00:12
Die "geluidskaart" is usb? Klinkt als veel ruis op de usb, welke voeding en moederbord heb je? En wat @Resistor zegt klinkt misschien raar, maar met dit soort dingen kan het soms toch helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte808

Neophyte808

Gadget inspector

Topicstarter
Resistor schreef op maandag 17 september 2018 @ 12:05:
En als je een netstekker een halve slag draait?
Pi fase opschuiven bedoel je? Ik heb het geprobeerd en het hielp wel iets. Helaas kan ik door mijn headset nog steeds een pieptoon horen die afhankelijk is van de snelheid waarmee ik mijn muis beweeg.

Moederbord is een: Gigabyte GA-Z97-HD3
Voeding is een: Enermax Liberty ECO 620W

Wellicht de moeite waard om te vermelden dat ik vergelijkbare issues had met de Turtle Beach headset die ik hiervoor gebruikte. Die heb ik opgelost door de 3.5 mm poort aan de voorkant van mijn case en de USB-poort aan de achterkant van de case te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:38
Herkenbaar probleem. Ik heb er ook veel last van gehad. Op elke PC in combinatie met verschillende setjes KRKs. Totaal andere builds op verschillende locaties. (Op kantoor 3 pcs, thuis 2 pcs. Allen verschillende builds met hun eigen setje speakers.)

Dit heeft voor mij voor elke Workstation het probleem opgelost:

https://www.bax-shop.nl/g...r-hd-400-hum-verwijderaar

Een alternatief was alles aansluiten op een ongeaard stopcontact, maar dat is me te gevaarlijk met dure apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte808

Neophyte808

Gadget inspector

Topicstarter
Sissors schreef op maandag 17 september 2018 @ 11:56:
Slecht dat een dedicated geluidskaart dit probleem kent. Ik ga ervan uit dat het probleem is dat troep op de USB voeding overspreekt naar je audio uitgang. Bij een goed ontworpen geluidskaart/moederbord zou dit onhoorbaar moeten zijn, maar dat is niet altijd het geval.

RGB zal hierbij een invloed op hebben, als dat al die LEDjes en kleuren extra stroom trekken, en het effect dus erger wordt. Maar het echte probleem zal bij je geluidskaart zitten. Overigens wat gebeurd er als je je headset gewoon in je moederbord stopt?

Ik zie dat die 'geluidskaart' een USB koptelefoon standaard is. Wat je kan proberen is een actieve USB hub ertussen zetten. Geen garanties, maar in principe moet die je hem een eigen voeding geven, waardoor ik verwacht dat het probleem verholpen is.
Inmiddels heb ik er al een USB hub tussen gezet, maar dat verhelpt het probleem helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Voor de duidelijkheid: Een actieve of een passieve? Want een passieve gaat niks doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Een ground loop heb je niet dus een ground loop isolator zal in jouw geval niet werken.

[ Voor 72% gewijzigd door TBTL op 01-10-2018 11:22 ]

Pagina: 1