Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Jesseltje
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 05-10-2018
Hallo allemaal,

Mijn vriend (vast contract) en ik (tijdelijk contract voor 7 maanden) willen graag een huis kopen. Nu moet ik een intentieverklaring regelen.
Ik ben net begonnen bij mijn baan en als ik goed presteer dan krijg ik waarschijnlijk een nieuw tijdelijk contract.
Op de intentieverklaring staat 'In de intentieverklaring geeft jouw werkgever aan het voornemen te hebben om jou in vaste dienst te nemen. Als je je op hetzelfde niveau blijft presteren en de bedrijfsomstandigheden goed blijven tenminste.'.

Over tijdelijke contracten las ik dit: Uw tijdelijke contract gaat automatisch over in een vast contract in 2 gevallen: als u meer dan 3 opvolgende tijdelijke contracten heeft gekregen. Of als u al langer dan 2 jaar meerdere tijdelijke contracten bij uw werkgever heeft gehad.

Mocht ik dus goed blijven presteren dan krijg ik waarschijnlijk een nieuw tijdelijk contract. Kan de werkgever dan wel 'ja' op de intentieverklaring invullen? Aangezien ze zich bewust zijn van het feit dat mijn huidige tijdelijke contract overgaat naar een nieuw tijdelijk contract en in de intentieverklaring wordt gevraagd om een overgang naar vast contract.

Alvast bedankt voor uw reacties.

Alle reacties

• Saturate
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 16:37
Volgens mij is een intentieverklaring een beetje een wassen neus. Je werkgever zit nergens aan vast bij een intentie verklaring. Dit was bij mij ook het geval in mijn eerste jaarcontract. Intentieverklaring gekregen tijdens het eerste jaarcontract en daarna nog een contract van 11 maanden (zoals afgesproken).

• foxgamer2019
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online
Een intentieverklaring is niet bindend, een werkgever kan prima hierop invullen je dus een vast contract aan te bieden. Bij mijn vorige werkgever hebben ze dat helaas niet gedaan.

Verder lijkt me goed dat je minder zorgen maakt over je vaste aanstelling. Ik heb dit het afgelopen jaar heel veel gedaan en dat was geen pret. Gewoon je ding doen, regelmatig een feedback gesprek inplannen en als het belangrijk voor je is aangeven dat je het prettig vindt als er zekerheden kunnen worden aangeven.

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
Als de werkgever jou na een tweede tijdelijke contract alsnog in vaste dienst wil nemen, aangenomen dat de omstandigheden niet veranderen, is een intentieverklaring, naar mijn idee, prima mogelijk.

@Saturate een intentieverklaring is niet direct een wassen neus. Indien de werkgever nu al weet dat de werknemer geen contractverlenging krijgt mag deze geen intentieverklaring afgeven. Het geeft de bank dus enigszins zekerheid dat de werkgever vooralsnog het contract wilt verlengen.

@foxgamer2019 dat expliciet aangeven, wetende dat ze het niet gaan aanbieden, is fraude en kan dus aangepakt worden. Een intentieverklaring is geen verplichting om een contract aan te bieden maar is wel degelijk een bindend document.

Tsurany wijzigde deze reactie 17-09-2018 11:07 (8%)

• Slavy
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Saturate schreef op maandag 17 september 2018 @ 11:02:
Volgens mij is een intentieverklaring een beetje een wassen neus. Je werkgever zit nergens aan vast bij een intentie verklaring. Dit was bij mij ook het geval in mijn eerste jaarcontract. Intentieverklaring gekregen tijdens het eerste jaarcontract en daarna nog een contract van 11 maanden (zoals afgesproken).
Voornamelijk dit, het is eigenlijk een beetje indekking voor de bank. Onthoud ook dat de naam het al zelf zegt, "intentieverklaring", dus het is een intentie maar niet definitief of een einddoel.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• foxgamer2019
  • Niet online
@Tsurany Tja, ik weet het niet. Het is volgens mij niet echt een rechtsgeldig document en in één jaar kan veel veranderen. Ze kunnen zich er altijd uitpraten lijkt me. Zoals @Slavy het aangeeft, lijkt me de juiste bewoording.

foxgamer2019 wijzigde deze reactie 17-09-2018 11:08 (15%)

• Tsurany
  • Niet online
foxgamer2019 schreef op maandag 17 september 2018 @ 11:07:
@Tsurany Tja, ik weet het niet. Het is volgens mij niet echt een rechtsgeldig document en in één jaar kan veel veranderen. Ze kunnen zich er altijd uitpraten lijkt me.
Ze geven aan wat de intentie op dit moment is, dat moet volledig juist zijn. Die intentie kan in de loop van de tijd veranderen, dat klopt en kan geen probleem vormen. Maar nu aangeven dat je de intentie hebt een werknemer te verlengen terwijl je al weet dat niet te doen is dus wel degelijk fraude.

• foxgamer2019
  • Niet online
Tsurany schreef op maandag 17 september 2018 @ 11:09:
[...]

Ze geven aan wat de intentie op dit moment is, dat moet volledig juist zijn. Die intentie kan in de loop van de tijd veranderen, dat klopt en kan geen probleem vormen. Maar nu aangeven dat je de intentie hebt een werknemer te verlengen terwijl je al weet dat niet te doen is dus wel degelijk fraude.
Heb je één bron? Als werkgever lijkt me dat ik die verklaring op elk moment van de dag kan weerleggen.

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

Rukapul

Moderator General Chat
Een werkgever die een intentieverklaring afgeeft in strijd met actief voornemen of beleid om te verlengen met een tijdelijk contract pleegt een onrechtmatige daad. Een gevolg daarvan kan zijn dat de werkgever schadeplichtig wordt (jegens de geldverschaffer) of dat geldverschaffers geen enkele intentieverklaring van die werkgever zullen vertrouwen (probeer dan nog maar eens personeel te werven en te behouden). En hoewel de individuele kansen dat zoiets uitkomt klein zijn gebeurt dat uiteindelijk altijd toch eens. Naast dat het dus onethisch is (wat aan het lijntje houden met tijdelijke contracten vaak ook is) vormt het dus ook een juridisch, financieel en PR risico.

Een fatsoenlijke werkgever verlengt gewoon met een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.

Een werknemer die een intentieverklaring overlegt waarvan hij overduidelijk weet dat deze frauduleus is, medepleegt ook fraude danwel een onrechtmatige daad.

Als een vast contract er niet inzit, dan ben je dus flexwerker (per definitie) en zul je een hypotheek op die gronden moeten aanvragen (gemiddeld inkomen over 3 jaar).

Rukapul wijzigde deze reactie 17-09-2018 11:25 (17%)

• t_captain
  • Registratie: juli 2007
  • Nu online
Jesseltje schreef op maandag 17 september 2018 @ 10:58:
Hallo allemaal,

Mijn vriend (vast contract) en ik (tijdelijk contract voor 7 maanden) willen graag een huis kopen. Nu moet ik een intentieverklaring regelen.
Ik ben net begonnen bij mijn baan en als ik goed presteer dan krijg ik waarschijnlijk een nieuw tijdelijk contract.
Op de intentieverklaring staat 'In de intentieverklaring geeft jouw werkgever aan het voornemen te hebben om jou in vaste dienst te nemen. Als je je op hetzelfde niveau blijft presteren en de bedrijfsomstandigheden goed blijven tenminste.'.

Over tijdelijke contracten las ik dit: Uw tijdelijke contract gaat automatisch over in een vast contract in 2 gevallen: als u meer dan 3 opvolgende tijdelijke contracten heeft gekregen. Of als u al langer dan 2 jaar meerdere tijdelijke contracten bij uw werkgever heeft gehad.

Mocht ik dus goed blijven presteren dan krijg ik waarschijnlijk een nieuw tijdelijk contract. Kan de werkgever dan wel 'ja' op de intentieverklaring invullen? Aangezien ze zich bewust zijn van het feit dat mijn huidige tijdelijke contract overgaat naar een nieuw tijdelijk contract en in de intentieverklaring wordt gevraagd om een overgang naar vast contract.

Alvast bedankt voor uw reacties.
Ik vrees dat je iets te snel wilt. De intentieverklaring die je nu krijgt leidt niet direct tot een vast contract maar slechts op termijn. Check even met een hypotheekadviseur of dit wel waarde heeft.

Je kunt overigens als flexwerker ook je gemiddelde inkomen over de afgelopen 3 jaar gebruiken.

• Luchtbakker
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 19:11
Een intentieverklaring is niks waard, want het zegt niks over je toekomstige dienstverbanden.

Voor banken is het een soort van: we gaan er vanuit dat je in vaste dienst komt. Terwijl zo'n verklaring 0 zekerheid geeft.

Een werkgever kan vanaf werkdag 1 al zo'n verklaring verstrekken.

Zie het als een voordeel voor jezelf.

Software groothandel https://MyRis.nl

• bwerg
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

foxgamer2019 schreef op maandag 17 september 2018 @ 11:14:
[...]

Heb je één bron? Als werkgever lijkt me dat ik die verklaring op elk moment van de dag kan weerleggen.
Als bijvoorbeeld al duidelijk is afgesproken dat een contract niet verlengd wordt, dan is een intentieverklaring natuurlijk aantoonbaar vals.
michelsoe12 schreef op maandag 17 september 2018 @ 11:38:
Als de initiële insteek al is dat je na een jaartje weer weggaat dus niet. Het zegt niet 0. Het zegt ook niet veel, want als je wergever toch niet tevreden is of eigenlijk niet genoeg werk heeft of wat dan ook, hoeft hij alsnog niet te verlengen, natuurlijk, maar het is in ieder geval een poging tot een baan die langer duurt dan je tijdelijke contractduur.

bwerg wijzigde deze reactie 17-09-2018 11:55 (5%)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• foxgamer2019
  • Niet online
bwerg schreef op maandag 17 september 2018 @ 11:54:
Als bijvoorbeeld al duidelijk is afgesproken dat een contract niet verlengd wordt, dan is een intentieverklaring natuurlijk aantoonbaar vals.
Wie controleert dat dan? Zolang dit niet zwart-op-wit staat in het contract, heb je als werknemer geen enkel poot om op te staan.

Ja het is vals, maar je kan het ook omdraaien waarom banken die intentieverklaringen vragen terwijl ze weten dat bijna niemand meer een vast contract krijgt tegenwoordig. Sterker nog, zelfs zij werken veelal met niet vaste contracten.

• Luchtbakker
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 19:11
[...]

Als de initiële insteek al is dat je na een jaartje weer weggaat dus niet. Het zegt niet 0. Het zegt ook niet veel, want als je wergever toch niet tevreden is of eigenlijk niet genoeg werk heeft of wat dan ook, hoeft hij alsnog niet te verlengen, natuurlijk, maar het is in ieder geval een poging tot een baan die langer duurt dan je tijdelijke contractduur.
Dus daarmee is het eigenlijk 0 waard. Want het geeft geen zekerheid. De intentie is dat ze je willen houden, maar wat je zelf al zegt: er hoeft maar geen werk te zijn of iemand heeft een slechte dag en je zit zonder werk.

Een echte werkgever zet je contract gewoon om tot onbepaalde tijd. Dat geeft zekerheid voor beide partijen. Een hypotheek nemen terwijl je geen baanzekerheid hebt zou ikzelf nooit nemen.

Software groothandel https://MyRis.nl

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

foxgamer2019 schreef op maandag 17 september 2018 @ 11:57:
[...]

Wie controleert dat dan? Zolang dit niet zwart-op-wit staat in het contract, heb je als werknemer geen enkel poot om op te staan.
Als je denkt dat alleen een contract juridische waarde heeft, lijkt het me niet handig dat je zo stellig bent in je adviezen.
Ja het is vals, maar je kan het ook omdraaien
Dit is niet 'omdraaien', dit is gewoon afdwalen naar algemeen geklaag over banken.
michelsoe12 schreef op maandag 17 september 2018 @ 12:02:
Dus daarmee is het eigenlijk 0 waard.
Het is niet 0 waard, want het geeft aan dat de werkgever in ieder geval niet de intentie heeft om niet te verlengen. Dat is iets. Dus niet nul. "Niet nul" is niet hetzelfde als volledige zekerheid, en dat laatste krijgt een bank toch nooit.

• Tsurany
  • Niet online
foxgamer2019 schreef op maandag 17 september 2018 @ 11:57:
[...]

Gaan we nu werkelijk over op dit niveau? Het is pas fraude als het bewezen kan worden?
Ja het is vals, maar je kan het ook omdraaien waarom banken die intentieverklaringen vragen terwijl ze weten dat bijna niemand meer een vast contract krijgt tegenwoordig. Sterker nog, zelfs zij werken veelal met niet vaste contracten.
Banken willen simpelweg geen geld lenen aan iemand waarvan op dat moment al bekend is dat zijn contract niet verlengt gaat worden. Banken willen zekerheid, dat komt deels uit wettelijke verplichting en deels om leningen tegen acceptabel tarief te kunnen verstrekken.

• gr8-jen
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 19:29
Ik mis nog het feit dat het gelijk een 7 maanden contract is. Ik ga bij zo'n contract uit van het maximale onzekerheid geven aan een werknemer zolang je maar kan: 3 keer 7 maanden. Wil je wil het risico dragen dat je op dat stukje loon een huis gaat kopen als je niet een standaard half jaar of jaar contract krijg?

• Hakulaku
  • Laatst online: 15-10 21:40
michelsoe12 schreef op maandag 17 september 2018 @ 11:38:
Een intentieverklaring is niks waard, want het zegt niks over je toekomstige dienstverbanden.

Voor banken is het een soort van: we gaan er vanuit dat je in vaste dienst komt. Terwijl zo'n verklaring 0 zekerheid geeft.

Zie het als een voordeel voor jezelf.
Een intentieverklaring geeft aan dat de werkgever op dat moment niet de intentie heeft om de werknemer de deur te wijzen. Dat kan natuurlijk met de minuut wijzigen maar bij ons (een financiele dienstverlener) is het volgensmij zo dat een intentie verklaring niet wordt afgegeven op het moment dat de afdeling in een reorganisatie zit of de medewerker een aantekening op z'n dossier heeft / slechte prestaties.

Het geeft daarmee de zekerheid voor de werknemer dat deze niet direct voor financiele problemen komt te staan nadat een lening is afgesloten.

Volgensmij is het ook alleen ter bescherming van degene die de lening afneemt.

Hakulaku wijzigde deze reactie 17-09-2018 15:56 (7%)

• Tsurany
  • Niet online
Een intentieverklaring zou eigenlijk anders geformuleerd kunnen worden zodat het een stuk duidelijker is:
"Wij hebben op dit moment geen concrete plannen om de werknemer, na het aflopen van zijn tijdelijke contract, weg te sturen."

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

gr8-jen schreef op maandag 17 september 2018 @ 15:13:
Ik mis nog het feit dat het gelijk een 7 maanden contract is. Ik ga bij zo'n contract uit van het maximale onzekerheid geven aan een werknemer zolang je maar kan: 3 keer 7 maanden. Wil je wil het risico dragen dat je op dat stukje loon een huis gaat kopen als je niet een standaard half jaar of jaar contract krijg?
Nou is het natuurlijk helemaal zo dat je daar goed over na moet denken, maar bedenk je ook dat een bank zelf hier ook al vereisten voor heeft. Dat je zelf daar niet nog een marge bovenop neemt is dus niet per sé verkeerd.

Ik moet dan denken aan verhuurders die 4 keer de huur eisen als inkomen, waarmee je soms gewoon 50% in inkomen kan terugvallen zonder in de problemen te komen. Dat is misschien wel wat extremer dan bij het krijgen van een hypotheek, maar zolang je nog goed zit als één van de twee een voltijdbaan heeft, kun je de sprong toch wel wagen.

Maar in hoe stabiel je inkomen is heb je natuurlijk zelf het beste inzicht.

bwerg wijzigde deze reactie 18-09-2018 10:33 (13%)

• Orange_Dirk
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 12:51
Als je werkgever nu een "ja" invult is de intentieverklaring niet goed gevuld. Zoals een geldverstrekker de intentie interpreteert is dat je direct na je lopende contract een contract voor onbepaalde tijd krijgt. Bij jou is dat niet het geval.

Nu zijn er een aantal opties die kunnen gebeuren:
1. Er zijn geen aanleidingen om de intentie te controleren en deze wordt gewoon geaccepteerd
2. Intentie wordt wel gecontroleerd en blijkt niet correct te zijn. Geldverstrekker behandeld je als "flexwerker" en baseert je inkomen op gemiddelde afgelopen drie jaar
3. Intentie wordt gecontroleerd en blijkt niet correct te zijn. Geldverstrekker heeft geen vertrouwen meer in de aanvraag en verstrekt je geen lening.

De insteek is natuurlijk altijd dat de werkgever de intentie gewoon correct invult.

• daan!
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 20:14
We zijn inmiddels een dag verder en TS heeft nog niet gereageerd. Misschien dat een @Jesseltje notificatie helpt..

Heb je überhaupt al een intentieverklaring aangevraagd?
De meeste werkgevers doen daar niet zo moeilijk over namelijk.
Dan is het hele probleem verdwenen.

• BazzH
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 19:03

BazzH

Kei-goed...

Net begonnen bij deze baan.... misschien is nu meteen een huis kopen dan niet zo'n goed idee. Kun je niet beter even wachten tot je zelf een wat beter beeld hebt bij de situatie? Wie weet wordt het wel helemaal niets bij deze werkgever (dat weet je nog niet als je pas "net" begonnen bent) en gaan jullie over een paar maanden toch uit elkaar. Besef je overigens ook goed, dat een huis kopen tegenwoordig toch wel een zakje spaargeld vereist. Vroeger kon je (een groot deel van) de aankoopkosten meefinancieren tot (even uit mijn hoofd) 110% van de taxatiewaarde. Dat kan tegenwoordig niet meer, dus die 10% zul je zelf op moeten hoesten uit je spaargeld. Voor een huisje van 250.000 euro, heb je het dan al wel over 25.000 euro. En dan hebben we het alleen nog over de aankoopkosten, niet eens over een opfrisbeurt (nieuw vloertje hier.... schilderwerk daar.... wat gordijntjes.... wat meubeltjes.....)

Natuurlijk kun je de kosten drukken door als starter geen hoge eisen te stellen (je kunt zelf een laminaatje leggen voor 500 euro i.p.v. het laten leggen van een natuurstenen vloer..... wat tweedehands meubeltjes....), maar geld kosten zal het zeker wel. Dat is een investering voor wat langere tijd en dan is het wel handig dat je zeker weet dat jullie daar echt op de juiste plek zitten en het ook voor langere tijd financieel op kunnen brengen.

Think smart........ Act stupid........

• Orange_Dirk
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 12:51
BazzH schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:22:
Net begonnen bij deze baan.... misschien is nu meteen een huis kopen dan niet zo'n goed idee. Kun je niet beter even wachten tot je zelf een wat beter beeld hebt bij de situatie? Wie weet wordt het wel helemaal niets bij deze werkgever (dat weet je nog niet als je pas "net" begonnen bent) en gaan jullie over een paar maanden toch uit elkaar. Besef je overigens ook goed, dat een huis kopen tegenwoordig toch wel een zakje spaargeld vereist. Vroeger kon je (een groot deel van) de aankoopkosten meefinancieren tot (even uit mijn hoofd) 110% van de taxatiewaarde. Dat kan tegenwoordig niet meer, dus die 10% zul je zelf op moeten hoesten uit je spaargeld. Voor een huisje van 250.000 euro, heb je het dan al wel over 25.000 euro. En dan hebben we het alleen nog over de aankoopkosten, niet eens over een opfrisbeurt (nieuw vloertje hier.... schilderwerk daar.... wat gordijntjes.... wat meubeltjes.....)
Kosten koper zijn geen 10% hoor dat is een beetje overdreven. Op basis van jouw voorbeeld"
- Overdrachtsbelasting 2% € 5.000
- Notariskosten (hypotheek- en leveringsakte) € 1.200
- Taxatiekosten € 500
- Advies- en bemiddeling € 2.500 (al kan het stukken goedkoper vooral bij een starter)
- Borgtocht NHG € 2.500 (optioneel)

Totaal € 11.700 oftewel 4,68%

• BazzH
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 19:03

BazzH

Kei-goed...

Orange_Dirk schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:46:
[...]

Kosten koper zijn geen 10% hoor dat is een beetje overdreven. Op basis van jouw voorbeeld"
- Overdrachtsbelasting 2% € 5.000
- Notariskosten (hypotheek- en leveringsakte) € 1.200
- Taxatiekosten € 500
- Advies- en bemiddeling € 2.500 (al kan het stukken goedkoper vooral bij een starter)
- Borgtocht NHG € 2.500 (optioneel)

Totaal € 11.700 oftewel 4,68%
Oeps, je hebt gelijk. Ik kom nog uit de tijd dat de overdrachtsbelasting 6% was. Dan kwam je wel in de buurt van de 10%. Goed om te weten. Wie weet gaan wij over een jaar of 2 wel verhuizen. Dat scheelt toch weer 12k op een huis van 300k.

Think smart........ Act stupid........

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 18:06
Saturate schreef op maandag 17 september 2018 @ 11:02:
Collega van me kreeg intentieverklaring, week later komt de baas melden dat ie de lonen niet meer kan betalen en dat ieder eerst de helft krijgt...
Andersom kan ook, intentieverklaring tekenen, huis kopen en halfjaar daarna ontslag nemen en eigen bedrijf starten.

Zo'n verklaring heeft 0,0 waarde, snap niet waarom banken zonodig nog zo'n ding willen.

• Tsurany
  • Niet online
@_JGC_ als je het topic door zou lezen voor je zou reageren dan zou je direct snappen waarom banken graag zo'n verklaring zien.

• daan!
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 20:14
Tsurany schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 14:45:
@_JGC_ als je het topic door zou lezen voor je zou reageren dan zou je direct snappen waarom banken graag zo'n verklaring zien.
Het is met name als een werkgever zo'n verklaring niet wil tekenen dat er twijfels ontstaan.
Het is niet zo dat als een werkgever wel zo'n verklaring wil tekenen dat de geldverstrekker ontzettende zekerheden heeft dat iemand een enorme baangarantie heeft.
Ik denk dat JGC dat wilde benadrukken.

• Patriot
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 12:15

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Tsurany schreef op maandag 17 september 2018 @ 14:54:
[...]

Gaan we nu werkelijk over op dit niveau? Het is pas fraude als het bewezen kan worden?
Dat is tot op zekere hoogte toch ook gewoon zo? Ik heb dit papiertje ook nooit helemaal begrepen, niettemin omdat ik vaker verhalen hoor van mensen die ondanks een intentieverklaring geen vast contract krijgen dan mensen die geen intentieverklaring krijgen.

Deze Tweaker zet geen actuele feitjes meer in zijn sig, die vergeet hij toch te verwijderen.

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True