Toon posts:

SUPER langzame geforce (denk ik)

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb afgelopen zondag een Geforce gekocht. Ik moest een beetje aan mijn financiele omstandigheden denken, dus werd het een SDR met tv-out, de Leadtek Winfast 256.
Ik dus helemaal :D. Ik had hem al om 13.30 uur thuis liggen, maar moest nog wachten tot 16.30 omdat ik Formule 1 MOEST kijken.. (hoe gek kan je worden, 3 uur gamen gemist :))
Even ter zake..
eerst kreeg ik alleen maar errors en hang-ups.. hmm leuk, daar zat ik nou op te wachten? OK, dan maar eens even de Bios in, wat dingetjes verandert (o.a. de FSB die op 83 stond, trok de agp-bus dus niet. Terug gezet naar 75).
Gaat al iets beter, maar niet goed genoeg.
Optie 2: format C:/s
Vervolgens nog eens kaal proberen, drivertjes installeren en gamen maar.. nee hoor, K*T!! HIJ IS MAAR 10-20 F/SEC SNELLER DAN MIJN OUDE VOODOO 2 :( :( :( :( (lees dit als balen en een bijna kapot keyboard)

Heeft iemand deze problemen ook, zo ja post dan ff een reply...
Ik heb trouwens de detonator 2 drivers én de nieuwste Leadtek drivers geprobeerd.

Bij de weg:
celeron 466@525 (was eerst 581)
abit vt6x4 MoBo
windows 98
128 pc133 mem

HELP HELP HELP ik verkeer in kritieke toestand :) :( (??)

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Misschien is zelfs die FSB van 75 te hoog... de standaard 66 al eens geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Hij loopt nu niet meer vast, maar de snelheid is beduidend onderpeil.
Bij 3dMark 99 Max (2000 werkt niet!?) haal ik rond de 3500 op 1024x786x32 met 24 bit z-buffer. Vind ik eigenlijk niet geweldig... dat is dus bijvoorbeeld 40 f/ps in de Race demo... gosjie

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand hoever dit schatje over te clocken is??
Als het misschien niet duidelijk was, hij loopt nog steeds op 75..

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-08 21:52
Geforce kan de 83 bus zeker wel trekken..probeer anders agp op 2/3 te zetten (kun je zien of het daaraan ligt)

20 fps is goede verbetering dacht ik zo

Onthoudt wel dat je een celeron hebt en geen p3 of athlon!!!

30x sf175s + gw5000-dt op oost

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

In welk spel?
Dit scheelt nogal en in welke resolutie getest?

Niet op voorraad.

Verwijderd

Topicstarter
Dat was ik al van plan om de divider op 2/3 te zetten, maar ik kan hem niet vinden (????????) Het is gewoon niet in te stellen, waarschijnlijk doet hij het automatisch, d.w.z. If FSB < 100 Divider is 1
If FSB > 100 Divider is 2/3
If FSB > 133 Divider is 1/2
enzzzzz............

Ik speel dus UT op 1024x786x32 alles open, maar als er even iets te veeel gebeurt dan gaat ie stoeken (ofzoiets)/ haperen (ja, dat) Zo stond ik bijv. in LavaGiant (CtF) boven op zo'n torentje lekker te verdedigen met de sniper, en toen stonden daar dus alle (7) ventjes elkaar kapot te knallen. Dat ging dus ongeveer zoals je C&C op je 486 sx25 gewent was bij een explosie.. ya get my problem, is gewoon nie goed

Verwijderd

Ruilen bij de zaak waar je hem hebt gekocht en een DDR versie haluh.

Verwijderd

Had eerst ook een SDR, waardeloos ding voor het geld wat ie kostte, er veel haperingen enzo tijdens het spelen. Dat was een asus v6600 SGram, de eerste die ik kreeg kon gelijk terug naar de winkel, die gaf wazig beeld ondanks bnc-rgb-kabel, dus terug, kreeg ik een andere v6600 mee, maar die was ook slecht, dus weeer terug, die heb ik toen geruild voor een creative annihilator pro DDR, en die doet het echt veeeel beter.
Ik zou hem zeker ruilen als het nog kan, en dan maar een meijertje erbij leggen ofzo, zodat je gelijk een geforce 2 hebt (f.780,-)

de creative gaf ook nog beter beeld, en is beter bestand tegen overclocken, met de asus had ik problemen: als SBA aanstond kon de bus niet hoger dan 100mhz, de creative kan met SBA aan wel gewoon tot de max. (133 fsb, agp op 2/3 op mijn bord)

dus ga zeker voor een DDR! in tegenstelling tot wat veel mensen denken is dit geen uitgeklede versie met oost-duitse (primitieve/beperkte) uitrusting, maar een betere versie met dubbel zo snel geheugen.

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb een Celeron 500/66, 128mb ram en een Geforce V6600 Deluxe van Asus
Ik speel Unreal Tournament met alles aan (wel op 16 bit) op 1600x1200 helemaal strak
(30-40 fps) en quake3 op 1280x1024 16bit
Dus er is duidelijk iets niet goed met je kaartje

ennuh DeDark:
"de creative gaf ook nog beter beeld"
lijkt me stug want het is precies de zelfde chip :)

Verwijderd

Dan lag het zeker aan mijn 19" vm-pro dat twee kaarten van asus brak beeld gaven ;) terwijl een creative dat niet doet.

Misschien kon die v6600 mijn systeem niet bijbenen en 'stikte' die daarom in de data (p3-600@800) in elk geval blijf ik erbij dat een DDR veeeeeel beter werkt!

Verwijderd

Hee Monstar:
set sidebanding eens uit en kijk hoe het dan gaat met een ge-overclockte bus, bij die asus hielp dat!
Pagina: 1