Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1116953

Topicstarter
Mijn vraag

Als ik mijn foto's bewerk op de computer zijn ze mooi maar als ik ze doorstuur naar mijn mobiel, zijn ze veel donkerder.... dus ik moet ze eigenlijk overbelicht bewerken... maar goed als je steeds door moet sturen of het nu licht genoeg is... heeft iemand hier een tip voor?
...

Relevante software en hardware die ik gebruik

Photoshop
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-07 15:28

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

Zijn de bewerkte foto's alleen donker op jouw specifieke toestel, of op alle apparaten waar het naar toe gestuurd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattiB
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01-07 18:27
Waarschijnlijk heb is je scherm van je pc veel helderder of andersom. Hou goed je histogram in de gaten, die geeft je altijd een goede indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb zojuist de foto's van mijn Samsung s8 naar mijn Huawei p10 gestuurd. Daar zijn ze nog lelijker maar meer qua kleur... belichting verandert niet echt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oh de histogram let ik eigenlijk nooit op omdat ik het niet ken. Ik zal me eens verdiepen in hoe dat werkt. Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Anoniem: 1116953 schreef op maandag 17 september 2018 @ 10:46:
Ik heb zojuist de foto's van mijn Samsung s8 naar mijn Huawei p10 gestuurd. Daar zijn ze nog lelijker maar meer qua kleur... belichting verandert niet echt..
Lijkt me logisch dat je foto's anders tonen als je van een oversatured AMOLED scherm naar een IPS scherm gaat.

Je vertelt niet met welk scherm je bewerkt. Als je namelijk een goed IPS scherm hebt, dan moet dat resultaat hetgeen zijn waar je naar wilt streven. Geen enkel mobieltje en/of tablet geeft exact hetzelfde resultaat als wat jij op je monitor ziet door de afwijkende factoren van kleurechtheid, contrast. etc.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-07 10:40

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Even heel kort vanaf mijn mobiel, hier zijn genoeg topics over.

Oplossing is je scherm kalibreren met een apparaatje als een Spyder, i1 Display Pro, ColorMunki etc. Die zijn vast wel ergens te huren maar een aanschaf is aan te raden.

Na het juist kalibreren kun je er vanuit gaan dat je beeldschern het weergeeft zoals bedoeld. Je mobieltjes zullen allemaal nog steeds wat anders weergeven omdat ze een "extra mooi" filter hebben in plaats van een accuraat beeld.

Ieder beeldschern heeft gelukkig de zelfde kalibratie als uitgangspunt dus de verchillen zullen minder extreem zijn (tv's en mobieltjes soms daargelaten).

Op tweakers en op internet zijn er heel wat topics te vinden hierover met een duidelijke uitleg waarom het belangrijk is en hoe het te doen.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ByteMe_ schreef op maandag 17 september 2018 @ 10:54:
[...]

Lijkt me logisch dat je foto's anders tonen als je van een oversatured AMOLED scherm naar een IPS scherm gaat.

Je vertelt niet met welk scherm je bewerkt. Als je namelijk een goed IPS scherm hebt, dan moet dat resultaat hetgeen zijn waar je naar wilt streven. Geen enkel mobieltje en/of tablet geeft exact hetzelfde resultaat als wat jij op je monitor ziet door de afwijkende factoren van kleurechtheid, contrast. etc.
Okee. Ik heb een iiyama prolite e2473hds..

Kunt u zien of dit was is of dat ik beter over kan stappen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ventieldopje schreef op maandag 17 september 2018 @ 11:29:
Even heel kort vanaf mijn mobiel, hier zijn genoeg topics over.

Oplossing is je scherm kalibreren met een apparaatje als een Spyder, i1 Display Pro, ColorMunki etc. Die zijn vast wel ergens te huren maar een aanschaf is aan te raden.

Na het juist kalibreren kun je er vanuit gaan dat je beeldschern het weergeeft zoals bedoeld. Je mobieltjes zullen allemaal nog steeds wat anders weergeven omdat ze een "extra mooi" filter hebben in plaats van een accuraat beeld.

Ieder beeldschern heeft gelukkig de zelfde kalibratie als uitgangspunt dus de verchillen zullen minder extreem zijn (tv's en mobieltjes soms daargelaten).

Op tweakers en op internet zijn er heel wat topics te vinden hierover met een duidelijke uitleg waarom het belangrijk is en hoe het te doen.
Okee bedankt ik ga op zoek...
Pagina: 1