Mislukte upgrade Xubuntu 16.04 naar 18.04 (via Updatebeheer)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HHarry18
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 03-07 11:40
Mijn vraag
Kan ik na de mislukte upgrade naar 18.04 een nieuwe installatie met de Live DVD 16.04 (of 18.04) uitvoeren? Ik heb namelijk elke week een backup van systeem- en privé bestanden 16.04 gemaakt...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Xubuntu 16.04 drie jaar probleemloos mee gewerkt. Laptop Fujitsu Siemens Pi 3625 met extern beeldscherm. Multiboot met Windows Vista dat ik niet meer gebruik maar nog wel goed werkt.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Na de upgrade bleef versie 18.04 hangen bij het beginscherm. Inloggen ging met 'Geavanceerde opties voor Ubuntu met Linux 4.15.0-34 - generic (recovery mode)', daarna 'Normale opstartprocedure hervatten'. Na veel zoeken kwam ik erachter dat ik menu's kon openen met de rechter muisknop. Kon toen de monitor gebruiken en met de opdracht: echo "nameserver 8.8.8.8" | sudo tee /etc/resolv.conf > /dev/null de Internetverbinding herstellen. De oude pictogrammen stonden weer op het scherm dat echter uitgerekt was. De programma's en bestanden waren nog steeds aanwezig! Tijdens het veranderen van de resolutie is er iets totaal verkeerd gegaan en na opnieuw opstarten was het beeld geheel verminkt met onderaan horizontale zwart/wit strepen en bovenaan de m.i. omgeklapte pictogrammen.Ik kan dus geen enkele opdracht meer uitvoeren en heb het Internet afgezocht naar evt. oplossingen maar niets kunnen vinden wat bruikbaar was. Vandaar mijn vraag of ik mijn bestanden zal kunnen behouden bij een nieuwe installatie van 16.04 (backups zijn met 16.04 gemaakt) of evt. 18.04.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:21

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je kan ook eerst proberen de instellingen van je GUI weg te gooien en dan inloggen (je doet het verwijderen dus via een TTY, tekst console naast je grafische). Door de instellingen weg te gooien is het net alsof je een nieuwe gebruiker bent, overigens iets wat je ook nog kan proberen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-09 13:54
https://sites.google.com/site/computertip/
hier staan ook tips voor als het scherm niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HHarry18
Dank jullie wel voor de snelle antwoorden! Toen ik de monitor nog kon gebruiken heb ik met de TTY geprobeerd het e.e.a. te veranderen. Nu kan ik nergens meer bij, vandaar mijn vraag. Heb ook de computertips bekeken kan daar ook niet mee verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:28

MsG

Forumzwerver

Als je iets als CTRL ALT F2 t/m F6? probeert krijg je dan geen console shell? Lijkt me dat VGA bij booten al moet werken?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HHarry18
Hi MsG, ja, ik krijg een console shell met CTRL ALT F2....F6. Heb dan geen Internetverbinding en los dat op met: echo "nameserver 8.8.8.8" | sudo tee /etc/resolv.conf > /dev/null . Vervolgens met sudo apt-get update geprobeerd e.e.a. te herstellen, werkt wel maar foutmeldingen, o.a. systemd-shim error 2. Hoe kan ik in deze console evt. de beeldschermresolutie aanpassen, want doorstarten via grub geeft nog steeds het verminkte beeld. Met vriendelijke groet, HHarry18

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het lijkt er eerder op dat je upgrade niet degelijk is afgerond. Als je een aparte /home hebt gekozen bij je oorspronkelijke installatie, kan je heel gemakkelijk 18.04 opnieuw erop zetten en /home behouden. Als je besluit om / niet te laten formatteren, zal er een 'rm' overheen lopen, waardoor je alsnog zo goed als alles kwijt bent. Houd hier rekening mee.

Ik had gehoopt dat alleen wat van je gebruiker corrupt was geraakt, maar met wat je verder aan issues hebt lijkt het eerder op een compleet mislukte upgrade die helaas regelmatig voorkomt bij Ubuntu. Dat was voor mij reden om geen Ubuntu meer te draaien, maar je bent vrij hier bij te blijven natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HHarry18
Dank je wel Hero of Time, het is duidelijk een compleet mislukte upgrade geweest. Het probleem is dat ik straks al mijn belangrijke gegevens kwijt ben, terwijl ik bij 16.04 toch elke week een backup heb gemaakt.
Is er niets meer met die backups te doen om tenminste mijn privé bestanden terug te halen? Mijn vrouw heeft nog een Acer laptop die wel met 18.04 draait, kan ik daar mijn 16.04 bestanden nog mee veilig stellen? Nogmaals dank voor je moeite!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je kan gewoon met een installatiemedia van 18.04 bij je huidige data. Niets is zomaar weg. Zeker als je je persoonlijke data en het OS via partities of aparte schijven hebt gescheiden. Ik heb nog wat zaken in het OS zelf aangepast, maar dat is niet van dien aard dat het absoluut een backup vereist. Omdat ik een aparte /home heb kan ik zo m'n OS opnieuw installeren als dat echt nodig is zonder persoonlijke data te verliezen.

Maar ook zonder live omgeving kan je nog je data veilig stellen. Je hoeft alleen maar naar een tekst console te gaan via de eerdere combinatie van ctrl+alt+F1-6 en met de command line je data op een USB stick zetten. Je moet dan wel je weg er in kennen, o.a. om die stick te koppelen zodat je er data op kan zetten. Grafisch is dat wel een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HHarry18
Hi Hero of Time, hoop dat je geen hoofdpijn van me krijgt.... Via de console naar /home/gebruiker gegaan en daar al mijn data intact gevonden! Nu was de vraag hoe ik die nog veilig kon stellen op een externe HDD of USB stick maar heb weinig ervaring met Linux commando's en wist niet waar ik dat moest zoeken. Intussen schoot mij te binnen waarom het beeld verminkt is. Door diverse console opdrachten en trucs kreeg ik 18.04 wel aan de praat maar het beeld was uitgerekt. tijdens het aanpassen van de resolutie kwam de vraag welke monitor ik wilde aanpassen. Ik koos toen voor laptop en vergat dat ik het defecte laptop-display had verwijderd en een externe monitor gebruikte!!!!!! Bij Windows 7 op mijn desktop computer heb ik de data gescheiden op een aparte 2e HDD staan, bij Xubuntu heb ik jammer genoeg niet geweten hoe ik dat voor elkaar moest krijgen. Kunt u mij nog een stapje verder helpen om mijn data niet te verliezen? Ik heb ergens gevonden dat ik met mkdir een aparte directory kan aanmaken en er met cp een bestand of directory naar toe kan kopiëren. Maar dan staat het nog altijd in de huidige Xubuntu omgeving, kan dat dan geen kwaad bij een evt. nieuwe installatie? Alvast weer bedankt voor uw moeite!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je kan al een herinstallatie doen of wat je maar wilt zonder te formatteren. Bij het vinden van een bestaande gebruiker met dezelfde naam krijg je alleen een vraag, meer niet en zal je al je data behouden. Alleen de systeembestanden zelf zal je verliezen.

Maar met je externe harde schijf kan je ook vanuit de installatie een backup maken. Je moet alleen even onthouden dat de gebruiker van de live sessie een ID heeft van 999 en jouw gebruiker 1000. Je zal wat met root rechten moeten doen om je gebruikersprofiel in te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Op https://askubuntu.com/que...using-ubuntu-command-line staat hoe je de resolutie kunt aanpassen. Let op de "-d :0".

Ik heb een afgebroken upgrade altijd kunnen voltooien via "apt-get dist-upgrade" of "dpkg --configure -a".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HHarry18
Dank je wel GlowMouse, beide commando's heb ik geprobeerd, werkten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HHarry18
Opnieuw bedankt Hero of Time, ga ik proberen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HHarry18
Hero of Time, ik probeer een nieuwe installatie, maar krijg de waarschuwing dat ik al mijn bestanden zal verliezen. Dit zowel bij de optie: "Xubuntu 18.04 verwijderen en opnieuw installeren" als bij "Xubuntu 18.04 en andere Oper. Systems verwijderen en Xubuntu 18.04 installeren". Nu weet ik niet meer hoe ik verder moet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je hebt bij het opstarten ervan twee opties: Installeren en proberen. Je moet die tweede optie hebben.

* Hero of Time download even snel de 18.04 ISO om zeker te weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:11
Heel vaak als er iets mis gaat met de installatie kan apt in veel gevallen gewoon weer doorgaan waar 'ie gebleven was en zo de boel op orde brengen. Om dat te doen kun je het beste de instructies van @Hero of Time opvolgen en booten vanaf een live cd. Vervolgens chroot je in je systeem, waarvandaan je in heel veel gevallen met
code:
1
sudo apt-get install -f
de installatie kan laten afmaken door apt. Werkt dat niet, dan geeft apt in veel gevallen een foutmelding met een commando hoe het op te lossen.

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HHarry18
Hero of Time ik heb beide opties geprobeerd. Bij proberen krijg ik netjes het startscherm dat niet verder gaat en geen icoontjes geeft, dus blijft hangen. Daar ik mijn gegevens niet wil kwijtraken ben ik toch maar begonnen met het kopiëren van de mappen. In ed@ed-AMILO-Pi_3625 vond ik de mappen Downloads, Documenten, Afbeeldingen, Muziek, enz.. Heb met mkdir een map "veilig" aangemaakt en daar genoemde mappen heen gekopieerd. Maar waar kan ik nu die map "veilig" naar toe brengen zodat deze bij een evt. nieuwe installatie buiten schot blijft? Het grootste probleem is m.i. nog steeds het feit dat de Xubuntu denkt dat de output naar het laptop display moet, terwijl dat display niet aanwezig is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HHarry18
Hallo NaliXL, bedankt voor je reactie! Ik heb sudo apt-get install -f in het begin van de storing al gebruikt, werkte niet. Ik heb Change Root bekeken en dat gaat me op dit moment boven mijn pet, oftewel dat is te moeilijk voor dit mannetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Voor je schermen kan je nog proberen om normaal te starten, niet grafisch in te loggen en dan het bestand $HOME/.config/xfce/xfconf/xfce-perchannel-xml/displays.xml hernoemen, verplaatsen of verwijderen. Dan grafisch inloggen. Dit bestand bevat namelijk de configuratie van je schermen voor je sessie.

In een ander geval kan je ook gewoon je hele /home/gebruiker map naar een externe schijf overzetten. Log in op een tekst console zoals eerder, plug de schijf/stick in en je krijgt dan als het goed is in beeld te zien welke schijfnaam er aan hangt (/dev/sdb bijvoorbeeld). Met wat mazzel ook of en welke partities, maar als je al weet dat er maar 1 is, maakt het niet meer uit.
Dan voer je het volgende uit, uitgaande van de eerder genoemde sdb, als dit anders is, vervang het uiteraard:
sudo mkdir /media/extschijf
sudo mount /dev/sdb1 /media/extschijf
sudo cp -a /home/[jouwgebruiker] /media/extschijf

Als je je prompt weer terug krijgt, is de kopie gemaakt en kan je na 'sync' gevolgd door 'umount /media/extschijf' je schijf weer verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HHarry18
Hartelijk bedankt voor je moeite! Ik ga dit morgen uitproberen en hoop je niet meer lastig te hoeven vallen! Sorry voor mijn "gezeur", Hero of Time!

• HHarry18
Hero of Time, gisteren beide laatste opties -tig maal geprobeerd, maar steeds mislukt. $HOME/ ....../... displays.xml bestaat niet volgens de computer. Zowel een USB stick als een externe HDD worden niet gedetecteerd. Ik overweeg de Fujitsu laptop uit het raam te gooien, ha, ha. Een tijdje geleden heb ik op de ACER Aspire 3619 van mijn vrouw ook een upgrade van 16.04 naar 18.04 gedaan..... probleemloos!
Ik neem vandaag maar een snipperdag. Groeten, HHarry18

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09 21:34
HHarry18 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 07:38:
Hero of Time, gisteren beide laatste opties -tig maal geprobeerd, maar steeds mislukt. $HOME/ ....../... displays.xml bestaat niet volgens de computer. Zowel een USB stick als een externe HDD worden niet gedetecteerd. Ik overweeg de Fujitsu laptop uit het raam te gooien, ha, ha. Een tijdje geleden heb ik op de ACER Aspire 3619 van mijn vrouw ook een upgrade van 16.04 naar 18.04 gedaan..... probleemloos!
Ik neem vandaag maar een snipperdag. Groeten, HHarry18
Misschien gewoon de hardeschijf/ssd eruit halen en aan een andere pc hangen om de data eraf te trekken? Uiteindelijk moet je er gewoon bij kunnen met een andere linux-install, je zou zelfs op dezelfde laptop met een Live-USB kunnen starten en dan de schijf koppelen met een SATA->USB converter waarna je de belangrijkste data op een USB-stickje zet oid.

Daarna de boel opnieuw installeren met een Xubuntu 18.04 ISO.

[ Voor 3% gewijzigd door Merethil op 20-09-2018 10:17 ]

• HHarry18
Dank je wel Merethil, ondanks mijn snipperdag ga ik dit vandaag nog proberen.

• HHarry18
Beste mensen, dankzij jullie inspanningen heb ik de laptop weer aan de praat kunnen krijgen door de privé data naar een HDD te kopiëren en Xubuntu 18.04 opnieuw te installeren. De meeste gegevens heb ik dus veilig kunnen stellen op mijn e-mails na, dat is jammer. Nogmaals hartelijk bedankt voor alles. Groeten van HHarry18

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hoezo heb je je emails niet veilig kunnen stellen? Je had toch van je hele /home een backup gemaakt? Dan heb je ook de verborgen mappen zoals .thunderbird waar je mail in staat.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:08

Cyphax

Moderator LNX
HHarry18 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 19:48:
Beste mensen, dankzij jullie inspanningen heb ik de laptop weer aan de praat kunnen krijgen door de privé data naar een HDD te kopiëren en Xubuntu 18.04 opnieuw te installeren. De meeste gegevens heb ik dus veilig kunnen stellen op mijn e-mails na, dat is jammer. Nogmaals hartelijk bedankt voor alles. Groeten van HHarry18
Dan heb ik een piepklein verzoekje; als er een antwoord tussenzit dat jou het meest heeft geholpen, wil je die dan markeren als beste antwoord? :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HHarry18
Nee, Hero of Time, ik heb de losse mappen Documenten, Afbeeldingen, Downloads, Muziek en Video's met alle submappen gekopieerd en wist niet waar .thunderbird te vinden was. Daar zaten behoorlijk belangrijke mails tussen, jammer. Maar Fujitsu draait weer als een trein en ik heb een heleboel geleerd en wat lesgeld betaald.... Goed weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HHarry18
Hi Cyphax, dat is best een moeilijk verzoekje! Hero of Time heeft mij behoorlijk lang bijgestaan, maar anderen zoals Merethil hebben ook goede tips gegeven. Er is dus niet één antwoord dat mij het best heeft geholpen. Hero of Time's antwoorden en die van Merethil waren super! De / het topic kan gesloten worden. Groeten, HHarry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik had met m'n commando's e.d. niet voor niets over de /home map van je gebruiker, niet de inhoud los ervan.

Van mij dan ook nog een verzoekje:
Als je wat hebt toe te voegen, zoals je bericht aan Cyphax, kan je dat het beste in een enkel bericht zetten. De waarschuwing boven de quick reply als je als laatste hebt gereageerd staat er niet voor niets. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:28

MsG

Forumzwerver

HHarry18 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 14:35:
Nee, Hero of Time, ik heb de losse mappen Documenten, Afbeeldingen, Downloads, Muziek en Video's met alle submappen gekopieerd en wist niet waar .thunderbird te vinden was. Daar zaten behoorlijk belangrijke mails tussen, jammer. Maar Fujitsu draait weer als een trein en ik heb een heleboel geleerd en wat lesgeld betaald.... Goed weekend.
Een map met een punt er voor, zoals .thunderbird is een soort van verborgen map. Als je gewoon via de verkenner van Linux hebt gekopieerd zijn dat soort mappen standaard niet zichtbaar.

Je had wat dat betreft beter via de commandline kunnen kopiëren, maar goed je hebt het in ieder geval weer werkend nu.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@MsG, dat had weinig uit gemaakt. Als je in een map zit en zegt 'cp -r * /doel', dan worden .mappen ook niet standaard meegenomen. Zie hier de test:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
(/tmp $)> mkdir copytest
(/tmp $)> cd copytest/
(/tmp/copytest $)> mkdir bron doel
(/tmp/copytest $)> mkdir bron/.mapje bron/nogeen
(/tmp/copytest $)> cp -r bron/* doel/
(/tmp/copytest $)> ls -a bron/ doel/
bron/:
.  ..  .mapje  nogeen

doel/:
.  ..  nogeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:19
Ik hoop,dat je nu bij de herinstallatie je /home wel op een aparte partitie hebt gezet. Dat doe ik standaard. Dan kun je rustig met het besturingssysteem stoeien of herinstalleren en houd je je /home buiten schot. Dat is nou juist zo fijn aan Linux.
Verder zou ik je adviseren je een klein beetje in te lezen in de basiscommando’s in de terminal. Er kan heel veel in de terminal, maar de basis is niet zo moeilijk, en daar kun je profijt van hebben. Had je ls -al gedaan i.p.v. ls, dan had je ook de verborgen mappen gezien.

Overigens deel ik niet de ervaring dat een upgrade bij Ubuntu vaak mislukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HHarry18
Als laatste nog een vreemd verschijnsel, jammer dat ik geen foto kan meesturen. Bij het opstarten verschijnt er onderaan een 1cm hoge witte balk (over +/- 70% van de schermbreedte) met daarboven een deel van de achtergrond. Als na verloop van tijd de iconen verschijnen zie je het hele beeld. Op de plaats waar de witte balk verscheen kan ik onderaan geen iconen kwijt terwijl dat wel aan de rechterkant kan. Is daar nog een oplossing voor?

Als allerlaatste nog een opmerking: Ik ben erg blij met de hulp van het forum. Ben echter niet blij met het feit dat mijn privacy niet gewaarborgd is. Als je op Google kijkt vind je al mijn vragen en dus mijn stommiteiten daarbij, alle antwoorden en dus ook mijn gebruikersnaam. Dit was absoluut niet mijn bedoeling!!! HHarry18
Ik betreur dit dan ook ten zeerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

HHarry18 schreef op maandag 24 september 2018 @ 07:18:
Als laatste nog een vreemd verschijnsel, jammer dat ik geen foto kan meesturen.
Dat kan je wel. Gewoon een plaatje ergens hosten zoals imgur oid.
Bij het opstarten verschijnt er onderaan een 1cm hoge witte balk (over +/- 70% van de schermbreedte) met daarboven een deel van de achtergrond. Als na verloop van tijd de iconen verschijnen zie je het hele beeld. Op de plaats waar de witte balk verscheen kan ik onderaan geen iconen kwijt terwijl dat wel aan de rechterkant kan. Is daar nog een oplossing voor?
Heb je twee schermen toevallig? Met verschillende resolutie? Ik zou het anders ook niet direct weten. Xfce is niet zo van de rariteiten tenzij je toevallig een tweede scherm hebt die hetzelfde moet weergeven maar een net iets andere resolutie heeft (kan zijn dat je die monitor niet hebt, maar toch spontaan 'aan' staat). Controleer even de instellingen van je display.
Als allerlaatste nog een opmerking: Ik ben erg blij met de hulp van het forum. Ben echter niet blij met het feit dat mijn privacy niet gewaarborgd is. Als je op Google kijkt vind je al mijn vragen en dus mijn stommiteiten daarbij, alle antwoorden en dus ook mijn gebruikersnaam. Dit was absoluut niet mijn bedoeling!!! HHarry18
Ik betreur dit dan ook ten zeerste.
Je kan een nickchange aanvragen in Schop een Modje. Neem daarvoor wel even Nickchange regels door zodat je geen onverwachte verrassingen krijgt.

Dat dit niet de bedoeling was, had je eigenlijk al wel kunnen weten. Dit is een openbaar forum en is gewoon door iedereen in te zien (op sommige delen na, waar je o.a. voor ingelogd moet zijn). Het is dus niet zo vreemd dat Google hier alles kan indexeren. Dat kunnen Bing, Duckduckgo e.a. ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HHarry18
Dank je wel voor de uitleg, Hero of Time. Ja, ik had twee schermen, maar toen het scherm van de laptop kapot ging heb ik deze verwijderd en de laptop op een externe monitor aan gesloten. Zo heb ik zeker twee jaar zonder problemen gedraaid. Na de upgrade naar 18.04 zijn de problemen met de monitor ontstaan. Bij de scherminstelling zie je een blauw en een zwart schermpje. In het blauwe schermpje staat: 2. Messeltronik Dresden, in het zwarte Laptop (Uitgeschakeld). Daarnaast staat een rolmenu met 'laptop en Messeltronik' met daaronder Gebruik dit scherm en Primair scherm die beiden niet aangevinkt zijn. Ik durf daar niets aan te veranderen omdat de ellende begonnen is met het aanpassen van de resolutie waarna ik niets meer doen.....
Wat betreft 'Schop een Modje' zal ik daar geen gebruik van maken, zo ernstig is het niet en zo belangrijk ben ik ook niet. Maar als ik geweten had dat mijn teksten openbaar waren, had ik die uiteraard van tevoren aangepast! We laten het hier dus bij, ik wacht rustig op een evt. antwoord over mijn beeldscherm. HHarry18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je je zorgen maakt over je naam, waarom sluit je dan elk bericht ermee? Is nergens voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HHarry18
Ik dacht dat het zo hoorde, afsluiten met je naam, maar ik zal het niet meer doen. Heb je nog iets kunnen bedenken vwb het beeldscherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik kan niet zien wat jij ziet, dus nee. Je zal zelf in Display Settings moeten kijken hoe je schermen zijn geconfigureerd (positie e.d.).

• HHarry18
Hero of Time, alle e-mails via de backup van 16.04 weer teruggevonden en in Thunderbird van versie 18.04 kunnen plakken! Nogmaals bedankt voor alle hulp! Hoe moet ik aangeven dat deze probleemvraag opgelost is, of hoeft dat niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@HHarry18, je ziet rechts naast de quote knop bij berichten een grote knop met de tekst "Beste antwoord". Dat is 'm. Gebruik die om aan te geven wie het beste antwoord voor je heeft gegeven om je probleem op te lossen.

Pagina: 1