Vraag

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:07
Hallo allen,

Mijn Xiaomi redmi 5 plus is helaas overleden. Helaas door val en waterschade, toestel net paar maand oud helaas. Maarja toestel was goedkoop, dus om die te claimen bij verzekering of te repareren kan niet echt uit.

Dus wil kijken of ik nieuw toestel ga kopen of abbo ga verlengen. Andere merken mogen natuurlijk ook hoor, maar xiaomi is me tot nu toe goed bevallen. Lage prijs en goede prijs / kwaliteit toestellen.

De redmi plus 5 is me zeker goed bevallen, dus kan altijd weer voor dat toestel gaan. Maar modellen als Pocophone F1 of een A2 zijn weer net wat beter / nieuwer.

Budget? Ik betaal nu €30,- in de maand (1 jarig abbo, 4gb bundel)

Die redmi plus 5, heeft een 5,9 inch scherm. Wat goed voldoet. Heb 64gb opslag en is opzich prima. Heb ongeveer 20 a 30gb in gebruik.

Vind het wel een plus punt als hij 3,5mm jack heeft, gebruik deze altijd voor mijn koptelefoon bij het sporten.

Van het weekend een S8 en S9 van samsung in handen gehad, maar lag niet echt lekker. Deze zijn 5.8inch qua grootte dacht ik zo.

Toestel zal gebruikt worden voor het normale appen, facebook etc. Fotos maken.
Foto kwaliteit vind ik wel redelijk belangrijk, hoeft geen top kwaliteit te zijn zoals bij de S9 of Iphone x etc.
Dan kan ik beter een normale camera gebruiken.

Had zelf al deze vergelijking gemaakt:
https://tweakers.net/pric.../1225413;1236299;1161749/

[ Voor 29% gewijzigd door G.Scholtens op 17-09-2018 10:09 ]

Alle reacties

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 18:46

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

Misschien even 'dom', maar je vraag is dus een waardige vervanging voor je Xiaomi Redmi 5 plus?

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:31
-Wat is je budget daarnaast?
-Hecht je veel waarde aan de kwaliteit van telefoon foto's/video's?
-Maak je veel gebruik van andere apps naast Facebook; games bijvoorbeeld?

En waarom wil je voor Xiaomi gaan eigenlijk? Je hebt het over de Redmi 5 plus, maar neemt deze niet op in je vergelijkingslijstje? ;)

Lijstje met de Redmi 5 plus erbij: Xiaomi vergelijking

Persoonlijk zou ik de Xiaomi Redmi 5 Plus en Xiaomi Mi A2 al laten vallen vanwege het gebrek aan RAM en een minder snelle processor. Daarnaast ondersteunt de Redmi 5 plus geen 5GHz ondersteuning, wat wel fijn is voor thuis.

De Mi A2 en Mi Mix 2s hebben geen 3.5mm jack. Vraag is dus: kan je leven met het aansluiten van een adapter voor je koptelefoon?
G.Scholtens schreef op maandag 17 september 2018 @ 09:49:
Mijn Xiaomi redmi 5 plus is helaas overleden. Helaas door val en waterschade, toestel net paar maand oud helaas. Maarja toestel was goedkoop, dus om die te claimen bij verzekering of te repareren kan niet echt uit.
Waarom niet? Daarvoor betaal je toch elke maand je inboedelverzekering? Zou zonde zijn om daar dan geen gebruik van te maken.

[ Voor 84% gewijzigd door Panini op 17-09-2018 10:33 ]

• G.Scholtens
Panini schreef op maandag 17 september 2018 @ 09:59:
-Wat is je budget daarnaast?
-Hecht je veel waarde aan de kwaliteit van telefoon foto's/video's?
-Maak je veel gebruik van andere apps naast Facebook; games bijvoorbeeld?

En waarom wil je voor Xiaomi gaan eigenlijk? Je hebt het over de Redmi 5 plus, maar neemt deze niet op in je vergelijkingslijstje? ;)

Lijstje met de Redmi 5 plus erbij: Xiaomi vergelijking

Persoonlijk zou ik de Xiaomi Redmi 5 Plus en Xiaomi Mi A2 al laten vallen vanwege het gebrek aan RAM en een minder snelle processor. Daarnaast ondersteunt de Redmi 5 plus geen 5GHz ondersteuning, wat wel fijn is voor thuis.

De Mi A2 en Mi Mix 2s hebben geen 3.5mm jack. Vraag is dus: kan je leven met het aansluiten van een adapter voor je koptelefoon?
Begin post al even aanpast,
De 5Ghz heb ik totaal niet gemist, ik heb thuis wifi bereik en snelheid voldoet prima.
Met adapter kan ik vast leven voor de koptelefoon. Het is puur voor het sporten dat ik dat gebruik en anders kan ik altijd een bluetooth koptelefoon nemen.

Gebruik geen spannende apps, puur facebook, whatsapp, instagram. Qua games beetje angry birds.

Inboedelverzekering staat op naam van mijn ouders, woon sinds kort bij hun in.

[ Voor 3% gewijzigd door G.Scholtens op 17-09-2018 14:56 ]

• G.Scholtens
Helaas kan ik mijn abbo nog niet verlengen, eind december pas mogelijk om dit te doen.
Kan hem wel afkopen, maar dan moet ik dus nog 3 maand afkopen, dik 100 euro.

Denk dat ik nu beter gewoon 3 maand geduld moet hebben