Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

High end workstation [GPU&CPU]

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-11 22:08
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i9-7960X Boxed€ 1.349,-€ 1.349,-
1Asus ROG Rampage VI Apex€ 449,-€ 449,-
4Gigabyte Aorus GeForce GTX 1080 Ti Waterforce Xtreme Edition€ 1.069,-€ 4.276,-
1be quiet! Dark Base Pro 900 (Zwart)€ 186,50€ 186,50
1Noctua NH-U9DXi4€ 54,30€ 54,30
1Corsair Vengeance LPX CMK64GX4M4B2800C14€ 0,-€ 0,-
1Corsair AX1600i€ 355,90€ 355,90
1Samsung 960 EVO 500GB€ 149,90€ 149,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 6.820,60

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
High end GPU werk systeem. Ik werk veel met cinema 4D en de octane render engine. Voor zware render opdrachten die vooral gebruik maken van de videokaart.
We willen met de tijd upgraden, dus beginnen met 2 videokaarten en naarmate de tijd willen we uitbreiden naar 4.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen budget, moet gewoon een goed systeem hebben waar alles in past en goed draait. Dit is belangrijker dan 100 euro te besparen op goedkopere componenten

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb al een keer een watergekoelde 1080TI

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik blijf ook bij intel, omdat alles hier daarop draait en deze processor me erg goed bevalt. Om zelf niet te gaan lopen spelen met waterkoeling heb ik gezocht naar een GPU die dit intern al heeft. De pc moet soms voor meedere dagen aan een stuk kunnen renderen zonder problemen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Dat De 4 GPU’s passen, inclusief de koeling voor de waterkoeling die er aan vast zit

Ga je overklokken?
Misschien in de toekomst, een stabiel systeem eerst is belangrijker

Wat verwacht je van ons?
Heeft iemand ervaring met het wegwerken van 4 van deze watergekoelde GPU’s? Gaat dit werken op dit moederboard en deze kast?

Alle reacties

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:25
Ik vraag me sterk af of het gaat lukken om alle radiators incl slangen kwijt te kunnen.
Onder het mom van: hoe simpeler hoe minder kapot kan, zou ik wellicht toch gewoon versies nemen met luchtkoeling.
Zolang ze niet te dik zijn kun je er dan ook wel 4 kwijt op het moederbord.

Zou je niet wachten op de RTX 2080(ti)?
https://nl.hardware.info/...ti-met-een-week-vertraagd

• Poesmij
Ben bang dat als het met alleen luchtkoeling is, deze te warm worden. Ze draaien voor lange periodes op 100%. Is er een kast of oplossing waardoor dit wel allemaal zou kunnen passen zonder dat ik er zelf echt kennis van nodig heb?

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 24-11 19:16
Je kan een kast met heel veel airflow overwegen. Of misschien een serverachtig iets? De blower style koelers zijn daar goed voor, maar zullen wel meer geluid maken.
Heb je ook een Quadro of Tesla overwogen? Ik geloof dat die meer floating point units hebben.

• Poesmij
SpeedQber schreef op maandag 17 september 2018 @ 11:15:
Je kan een kast met heel veel airflow overwegen. Of misschien een serverachtig iets? De blower style koelers zijn daar goed voor, maar zullen wel meer geluid maken.
Heb je ook een Quadro of Tesla overwogen? Ik geloof dat die meer floating point units hebben.
Ik zit in een open kantoor met nog 10 andere mensen. Veel geluid produceren is dan alleen maar tot last van mijn collega's.

Kwa prijs prestatie verhouding vind ik persoonlijk voor mij de 1080 ti de beste oplossing.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
@Poesmij

Quadro of tesla heeft op zich geen zin voor octane, 1080ti is veel meer power per euro. quadro of tesla alleen zinvol als je bijv meer vram wilt, of echt meer power in 2 slots wilt..

blower koelers kan prima maar 4 stuks is veel herrie. aio waterkoeling x4 kan prima mits de behuizing groot genoeg is. google image even dan zijn wel voorbeelden te vinden

https://www.fuchsundvogel...lding-our-gpu-workstation

[ Voor 11% gewijzigd door maratropa op 17-09-2018 11:26 ]

specs

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19:59
Op zich niets aan te merken alleen denk ik zelf dat de corsair voeding misschien luid kan zijn (coilwhine).
Misschien een bequiet voeding overwegen? Ook denk ik dat je beter een waterkoeler kan nemen zodat je niet de airflow belemmert voor de gpu's. Die noctua is een flinke tower met veel oppervlakte en een waterkoelblok neemt niet zo veel ruimte in. Dan kun je misschien wat noctua fans kopen (2x120mm of 2x140mm en die erop monteren) zodat het geheel wat stiller is.

Ook is je gekozen ram niet beschikbaar er zijn gelukkig genoeg setjes die wel nog beschikbaar zijn. Is het niet handig om ECC te nemen?

Edit: Heb je niet een beetje weinig opslag? Misschien nog een seagate firecuda erin doen van een paar TB.

[ Voor 8% gewijzigd door Torac op 17-09-2018 11:50 ]

Pagina: 1