...
[ Voor 118% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2020 14:42 ]
Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi
Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi
[ Voor 34% gewijzigd door Frogmen op 17-09-2018 09:49 ]
Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.
[ Voor 14% gewijzigd door Frogmen op 17-09-2018 10:22 ]
Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.
Ik zou ook rekening houden met de beheerbaarheid van het systeem. Stel topicstarter zit in NL en zijn familie verblijft in het Spaanse huis. De boel komt niet up en er is geen internet, wat doe je dan?Frogmen schreef op maandag 17 september 2018 @ 10:19:
Persoonlijk zou ik zeker voor een router gaan met transparant proxy om je internet verbruik te beperken. Kan met Pfsense Opnsense of ClearOS. W
[...]
[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 17-09-2018 10:40 ]
Dat licht dan wel heel erg aan de hardware en niet aan de software. Uiteindelijk draaien ze allemaal een linux of BSD distro. Daarvoor zou ik dus ook zeker VPN inregelen voor extern beheer.ThinkPadd schreef op maandag 17 september 2018 @ 10:37:
[...]
Ik zou ook rekening houden met de beheerbaarheid van het systeem. Stel TS zit in NL en zijn familie verblijft in het Spaanse huis. De boel komt niet up en er is geen internet, wat doe je dan?
Een Edgerouter of een USG lijkt mij dan wat stabieler dan een *sense bak met proxies en dat soort dingen.
Vanuit de Tweaker gedachte snap ik het en zijn het leuke dingen om mee te knutselen. Maar voor dit soort setups is stabiliteit belangrijker.
Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1
No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.
[ Voor 19% gewijzigd door HKLM_ op 17-09-2018 19:16 ]
Cloud ☁️
Zou zeker een wat grotere schotel gebruiken, de kans op storing bij slecht weer is dan kleiner.Kobus Post schreef op maandag 17 september 2018 @ 19:11:
Hier ook ervaring met Point to Point verbindingen. Engenius spul gehad, maar dat gaf een hoop ellende. Om op een industrieterrein snel internet te krijgen is deze in gebruik: https://www.ubnt.com/airmax/powerbeam-ac-gen2/
Haalt netjes de snelheid, afstand is een krappe 2 km. Wat bomen er tussen, maar verder goede line of sight. Dat is toch wel het belangrijkste met dit spul, zorg dat je een vrije line of sight hebt. Zit er een hoog gebouw tussen, dan gaat het niet werken.
Als je hem met een kabel verbind is er niks met met de Unifi Mesh buiten antenneVerwijderd schreef op maandag 17 september 2018 @ 19:42:
[...]
Alles met en via draad. Die mesh is trouwens onduidelijk,.
Er moet gewoon een wifi buitenantenne komen zodat het terras en het zwembad terras wifi heeft.
Tja. Ik heb echte Line of sight. En de ruimte dus grote schotel is idd geen probleem
[ Voor 13% gewijzigd door HKLM_ op 17-09-2018 19:47 ]
Cloud ☁️
[ Voor 56% gewijzigd door Sethro op 17-09-2018 21:19 ]
Ouch!Sethro schreef op maandag 17 september 2018 @ 21:05:
Wel even opletten met de bliksem(afleiding), die is bij ons een keer ingeslagen op de paal waar die nanostation aan hing. Alle apparatuur die daarachter hing was eraan zoals router, switch, tv, blu-ray, SIP cliënt, dect telefoons, etc.
Elektrische isolatie. Fiber geleidt geen stroom, in tegenstelling tot koper.Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:42:
Wat zou ik met fiber moeten en kunnen doen?
Ik zie de toepassing even niet...
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq