Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Pc Repareren of Nieuwe

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Justian911
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 25-11 14:46
Goedendag,

Ik heb een vraag over mijn PC, mijn pc is eergisteren kapot gegaan en ik denk dat ik weet waarom, Ik had in een x zwart scherm volgensmij heeft het te maken met mijn PCI 16 Bit Poort waar mijn videokaart in zit. Op de VGA van het moederbord doet hij het nog wel, de videokaart is niet kapot maar wil wel een andere. Nu is mijn vraag zal ik een andere pc gaan bouwen of deze repareren? Als ik hem wil repareren/upgraden moet ik hebben : GTX1050Ti 4G
500W Voeding, Lenovo 1S6 REV 1.0 Moederbord.

PC Komt uit 2013 en heeft DDR3

Graag zie ik reacties tegemoet. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Justian911 op 16-09-2018 23:00 ]

Alle reacties

• Nederlandhc
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-11 16:37
Om dit goed te beantwoorden is het handig om te weten wat je verder aan hardware hebt.

Daarnaast vraag ik af hoe je weet dat je videokaart niet kapot is? Feit blijft dat er meer videokaarten kapot gaan als dat er sloten kapot gaan op het moederbord. In ieder geval dat is mijn ervaring.

Ook zeg je de 1050ti nodig te hebben maar waarvoor? En natuurlijk niet geheel onbelangrijk wat is je budget en wat wil je bereiken? ( naast het “maken”)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:05
Zit er een PCI videokaart in of bedoel je PCI-e x16?
Als het PCI-e slot defect is gaat een nieuwe videokaart ook niet werken.
Wat is de huidige videokaart en waarom denk je dat die het nog doet. Heb je deze succesvol getest in een ander systeem?
In een pre-build is het niet gegarandeerd dat elke videokaart werkt. Soms werkt maar een beperkt aantal videokaarten door de zgn whitelist in het bios.

• Justian911
PCI-e x16 Ik denk dat die port kapot is, ik heb nu een GTX 750Ti 2G ik heb hem getest op een andere PC daar deed hij het nog. Nu was mijn idee om een nieuw Moederbord Te kopen?

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:47
Wat voor hardware heb je je allemaal in je PC nu?
Kan je nog spelen wat je wilt spelen?
Hoeveel geld kan/wil je maximaal uitgeven?

Verwijderd

Justian911 schreef op maandag 17 september 2018 @ 11:20:
PCI-e x16 Ik denk dat die port kapot is, ik heb nu een GTX 750Ti 2G ik heb hem getest op een andere PC daar deed hij het nog. Nu was mijn idee om een nieuw Moederbord Te kopen?
Post eens de complete specs van je PC, want je post dat je een nieuwe 1050TI wilt kopen en nu zeg je moederbord. Je denkt dat de PCI-Express X16 (niet BIT) poort kapot is maar het is niet getest.

Er zijn nog een hoop stappen te doen voordat hier iets echt zinvols over te zeggen is.

• Justian911
Specs van mijn PC

Voeding : 280Watt
Processor: Core i7 2600
RAM: 2x4GB Lenovo 1600Mhz
Videokaart: Geforce 750Ti 2GB
Moederbord: IS6XM REV: 1.0 Socket 1155
Kast: Lenovo
HDD : 500GB
SSD: 256GB

Buget is rond de 350,-

[ Voor 67% gewijzigd door Justian911 op 17-09-2018 11:51 ]

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-11 00:14
De voeding die er in zit is ook niet echt joepie de poepie met z'n 280 watt. Misschien dat die niet meer kan leveren wat zou moeten..

Heb je een GTX 750 Ti zonder extra aansluiting?

Is het mogelijk om een andere voeding in je oude pc te proberen?

• Justian911
Er zit inderdaad een GTX 750Ti in zonder aansluiting. De dag voordat dit gebeurde was er niks aan de hand.

• Baloes
Dat kan idd zomaar van de 1 op andere dag optreden. Maar ik zou eerst de voeding willen uitsluiten. Als je de mogelijkheid hebt dan zou ik dat eerst proberen. Doet ie het dan nog niet dan is de kans idd alweer groter dat je mobo kaduuk is.

• Justian911
Op het moment heb ik geen grotere voeding. Maar zou wel een andere kunnen proberen.

• Baloes
Dat zou mooi zijn. Nog ff wat vraagjes. Er kan nl zoveel aan de hand zijn. Dan hebben we nog wat meer info nodig :)

Dat in 1x een zwart scherm gebeurde terwijl je ergens mee bezig was? bv gamen?
Of vond het plaats na een update van bv de nvidia drivers?
Heb je ook al geprobeerd om de videokaart er uit te laten, opstarten in safe modus ,alle nvidia drivers deinstalleren met DDU :

https://www.guru3d.com/fi...uninstaller-download.html

en daarna de videokaart er weer in te zetten? kijken of ie um dan wel herkend en vervolgens weer de juiste drivers installeren?

• Justian911
Ik heb zeg maar alles geprobeerd wat Google en Yt mij verteld niks helpt, wat je zegt over safe modus werkt ook niet en volgensmij is nu de VGA port op het moederbord ook kapot, nu kan ik niks omdat ik er geen beeld van krijg.
EDIT
: ik was mijn pc aan het schoon maken en daarna had ik zwart scherm...

[ Voor 14% gewijzigd door Justian911 op 17-09-2018 14:14 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:59

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik zou dan eens beginnen met alle onderdelen los te halen en de boel weer in elkaar te zetten. Je zal niet die eerste zijn die per ongeluk een stekkertje lostrekt of RAM/videokaart/whatever er een stukje uitwipt.

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-11 14:43
Justian911 schreef op maandag 17 september 2018 @ 14:12:
Ik heb zeg maar alles geprobeerd wat Google en Yt mij verteld niks helpt, wat je zegt over safe modus werkt ook niet en volgensmij is nu de VGA port op het moederbord ook kapot, nu kan ik niks omdat ik er geen beeld van krijg.
EDIT
Dus eerst deed je VGA aansluiting op het moederbord het nog wel en nu ook niet meer?

En wat bedoel je met pc schoon aan het maken?

[ Voor 4% gewijzigd door Arjant2 op 17-09-2018 14:25 ]

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 18:46

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

Justian911 schreef op maandag 17 september 2018 @ 14:12:
EDIT
Kijk, ik neem aan dat je daarvoor geen hoge druk spuit gebruikt hebt?

Zijn er overigens hoorbare 'beepjes' bij het opstarten?

[ Voor 5% gewijzigd door Uzuhl op 17-09-2018 14:34 ]

• Justian911
Ik was de pc Stof vrij aan het maken dus heb hem uitgezet, en de videokaart schoongemaakt en de pc zelf, geen hoge druk inderdaad, er zijn geen beepjes te horen, de VGA op jet moederbord deed het wel 2x maar na de 3x was hij dood denk ik.

• Justian911
Het is opgelost, de videokaart doet het niet in mijn PC maar bij een vriend wel. Ik heb een idee dat het aan de voeding ligt omdat mijn voeding 240Watt is en van mijn vriend 650watt. Ik had een andere Videokaart geprobeerd in mijn PC en die deed het wel, nu heb ik mijn monitor angesloten op mijn Mobo VGA MET de videokaart er in, nu krijg ik niks te zien en zonder videokaart wel, zou het aan de VOEDING kunnen liggen>?

[ Voor 150% gewijzigd door Justian911 op 18-09-2018 18:22 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:59

br00ky

Moderator Harde Waren
Je schrijft nogal warrig, maar begrijp ik goed dat je videokaart het wel doet bij een vriend? Dan is die toch niet stuk, of lees ik je verkeerd?

Gebruik in het vervolg ook de wijzigknop als je binnen 24 uur nog iets wilt toevoegen aub.
Pagina: 1