Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

firefox besmet

Pagina: 1
Acties:

• jichem
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 14-12 13:46
Goedeavond,

Ik heb eigenlijk geen idee of ik het hier goed zet, maar zou een modje dit anders willen verplaatsen?

Vanavond was ik in Firefox aan het werken, ik wilde een inpak programma downloaden (winrar)
Dit deed ik via de site waar ik dit normaal gesproken ook altijd deed, altijd zonder problemen.
Vanavond kreeg ik plotseling de melding dat mijn pc geblokkeerd was en ik moest bellen voor een unlock.
Gelukkig had bullguard de dreiging voor mijn pc al uitgeschakeld, maar mijn Firefox zit nu wel op slot.
Ik kan het tabblad met de melding niet meer sluiten, wel kan ik via taakbeheer Firefox in zijn geheeld afsluiten.

Nadat ik alles had afgesloten heb ik Firefox er af gegooid en opnieuw geÔnstalleerd, maar helaas het tabblad blijft ook dan open staan en dus geblokkeerd. Is het nou zo dat ik hem niet op de juiste manier verwijder of is er een manier om deze blokkade te verwijderen?
De melding in het tabblad werd ook ondersteund met een vrouwenstem die iets zegt in de trant van: beste windows gebruiker uw account is geblokkeerd oid.

Wie kan mij hier mee helpen?
ps ik kan wel gewoon in edge en chrome, maar wil Firefox ook graag blijven gebruiken.

groeten Jochem

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Klinkt als "niet legale downloads"?

Anyhow, start Firefox eens met een nieuw profiel? Waarschijnlijk zit "de besmetting" alleen in je huidige profiel van Firefox.

Anderzijds; bij gebrek aan duidelijke info (zoals welke besmetting, screenshots van de melding, etc), zou ik eigenlijk de hele PC niet meer vertrouwen en opnieuw installleren.

Add and message me on XBL for FM7 or FH4: OctagonQontrol

• Evanescent
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Evanescent

Nu met vrolijke kerstavatar

@jichem Je moet waarschijnlijk je Firefox-profiel nog wissen. Ik zou beginnen met een nieuw profiel door Firefox via uitvoeren te starten met: firefox -p (of als je een tweede sessie wilt, firefox -p -no-remote).

Dan kun je vanuit daar een nieuw profiel maken. Als daarin het probleem is opgelost, kun je je geschiedenis en bookmarks overzetten uit het besmette profiel. Dan ben je ten minste niet alles kwijt.

• jichem
Evanescent schreef op zondag 16 september 2018 @ 19:26:
@jichem Je moet waarschijnlijk je Firefox-profiel nog wissen. Ik zou beginnen met een nieuw profiel door Firefox via uitvoeren te starten met: firefox -p (of als je een tweede sessie wilt, firefox -p -no-remote).

Dan kun je vanuit daar een nieuw profiel maken. Als daarin het probleem is opgelost, kun je je geschiedenis en bookmarks overzetten uit het besmette profiel. Dan ben je ten minste niet alles kwijt.
Dit was inderdaad het probleem, dankjewel voor het oplossen!!

(overigens is het volkomen legaal een probeerversie van winrar te installeren ;)

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

jichem schreef op zondag 16 september 2018 @ 19:31:
[...] (overigens is het volkomen legaal een probeerversie van winrar te installeren ;)
Ik zou gewoon 7-zip nemen. Nog veel legaler gratis te gebruiken.

• jichem
Evanescent schreef op zondag 16 september 2018 @ 19:32:
[...]

Ik zou gewoon 7-zip nemen. Nog veel legaler gratis te gebruiken.
Oke, goede tip voor de toekomst :)

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

jichem schreef op zondag 16 september 2018 @ 19:31:
[...]

(overigens is het volkomen legaal een probeerversie van winrar te installeren ;)
Klopt, een 30-dagen volledige versie haal je dan van www.rarlab.com en die blijft na die 30 dagen ook nog werken alleen krijg je dan steeds een melding of je wil kopen.

Ik zou rarlab even mailen dat ze malware verspreiden in hun downloads; better safe than sorry.

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA

Front verplichte underscores

Het is onduidelijk wel OS je gebruikt, hoe je e.e.a. beveiligt, of alle software goed uptodate is (vaak onmogelijk bij gekraakte meuk), welke beveiligingsmaatregelen je gebruikt, etc. Maar toch en misschien mosterd na de maaltijd: als je schijnbaar regelmatig versies van software haalt uit 'discutabele' bronnen, dan wil je blijkbaar een stuk meer aandacht besteden aan de beveiliging van je machine.
Begin met nooit meer dergelijke sites te bezoeken zonder dat je in een sandbox o.i.d. zit. En zorgen dat je goede backups hebt. (Zie verder allerhande oudere topics hier in P&B voor tips).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• KingOfDos
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 05-10 23:59

KingOfDos

C:\DOS>_

jichem schreef op zondag 16 september 2018 @ 19:33:
[...]

Oke, goede tip voor de toekomst :)
Gewoon nu! Winrar deinstalleren en 7-zip installeren! ;)
De meeste software is er gewoon in een OpenSource variant, i.p.v. "freeware" of commerciŽle (closed) software.

offtopic:
Ik weet nogsteeds de WinZip key uit mijn hoofd, maar heb het al jaren (10+) niet meer gebruikt. Net als ik al jaren geen Windows meer gebruik (*NIX/BSD ftw).

*NIX ftw

• dragon2
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
Andere gratis en veilig optie: ik gebruik al jaren izarc https://www.izarc.org/

• jichem
Bedankt voor jullie reacties: mijn pc draait op windows 10 met bullguard. Alle drivers werk ik regelmatig bij.
Buiten winrar heb ik geen trial versies oid op mijn pc staan, enkel winrar downloade ik vaak voor unpack.
Die heb ik nu verwijdert en vervangen door 7-zip

• GreNade
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 19:23

GreNade

Zeg maar Wouter

Drivers bijwerken? Dat hoeft niet hoor. Drivers zit je alleen aan als je problemen hebt, anders blijf je er vanaf (muv van een grafische kaart wellicht)

It's easier to try, than to prove it can't be done

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

GreNade schreef op woensdag 19 september 2018 @ 14:28:
Drivers bijwerken? Dat hoeft niet hoor. Drivers zit je alleen aan als je problemen hebt, anders blijf je er vanaf (muv van een grafische kaart wellicht)
Uhuh... Dan kan de hele /downloads van Tweakers ook de vuilnisbak in? Optimalisaties, fixes, firmwares, gewoon allemaal niet installeren tenzij je problemen hebt!

Alleen Intel brengt al 1x in de week updates/drivers uit voor bijna hun hele consumenten-gamma. Ik heb graag actuele drivers voor mijn IGP, WiFi, storage controller, RST, etc.

• GreNade
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 19:23

GreNade

Zeg maar Wouter

MAX3400 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 16:28:
[...]

Uhuh... Dan kan de hele /downloads van Tweakers ook de vuilnisbak in? Optimalisaties, fixes, firmwares, gewoon allemaal niet installeren tenzij je problemen hebt!

Alleen Intel brengt al 1x in de week updates/drivers uit voor bijna hun hele consumenten-gamma. Ik heb graag actuele drivers voor mijn IGP, WiFi, storage controller, RST, etc.
Prima, ga je gang. De kans dat je problemen krijgt ipv oplost is echter groter. If it ain't broken, don't fix it.

Beetje waanzin om elke week je drivers te gaan updaten in ieder geval. Boel werk dat niet echt iets noemenswaardigs oplevert.

It's easier to try, than to prove it can't be done

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

offtopic:
@GreNade en @MAX3400 jullie generaliseren beiden veel te veel om je punt te maken. :) Zonder naar de changelog van de specifieke driver te kijken, kun je niet zeggen of de update nutteloos is of niet. Als je net voor een release van een belangrijke (security) bugfix zit, en je update niet, dan loop je wellicht gevaar/ongemak. Echter als er slechts een kleine feature bij gekomen is, heeft de update wellicht weinig zin.

Je moet dus weldegelijk kijken naar de beschikbare updates, maar installeren is niet per se noodzakelijk. Beiden hebben dus een punt :)

Maar de discussie is off-topic, vandaar de [ot]-tags.

Evanescent wijzigde deze reactie 19-09-2018 17:26 (4%)

Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True