Toon posts:

CUSL2 naar 100 MHz?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er is hier een keer genoemd dat als je alle drie de bankjes volgooit van een CUSL2 dat ie dan niet meer op 133MHz wil draaien (geheugen dan). Wie weet hier wat over?
Heb nu 128, wat kan ik beter doen? Eerst nog 128 en later nog eens 256 (handig ivm mijn huidige fin. positie :) ) of gewoon meteen de 128 eruit en 512 erin? Waar kan ik dan evt. dat geheugen kopen? Liever bij een bekende fysieke winkel in Amsterdam (mycom heeft geen 512 modules dacht ik).

Ik speel voornamelijk spellen en programmeer wel eens wat (C++, Java). Zeker voor spellen in m'n netwerk lijkt extra geheugen mij handig (Red Alert II heeft als minimum eis al 128Mb voor multiplayer bv.)

Verwijderd

Let wel op dat dit moederbord niet meer dan 512MB ondersteunt.
Heb eergisteren nog een test bij AnandTech gelezen mbt dit moederbord. Zij hadden alledrie de geheugenbanken volgeprikt en geen problemen ontdekt.

Quote:
Three DIMM slots cover memory expansion possibilities of the CUSL2. While the 82815 officially only supports 2 PC133 DIMM's, the CUSL2 had no problem running 3 DIMM's in PC133 mode. The 512MB total memory limit of the 82815 is still in effect, however.

Greetz,

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de info

Iemand heb ik hier horen zeggen dat de CUSL2-c naar 100 MHz springt bij drie volle bankjes. Maar als uit een test blijkt dat dit niet zo is... Vreemd dan trouwens dat de chipset het niet ondersteund en het op dit bord wel kan. ASUS rules :)

Dat op deze chipset max 512 Mb is wist ik trouwens. Geeft niet, meer heb ik ook echt niet nodig.