PC upgrade Socket 1155 naar 1150

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvintj
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 27-12-2023
Hallo beste Tweakers,

Ik heb begin dit jaar mijn eerste budget game pc gekocht, en vind dat het inmiddels wel tijd is voor een upgrade, Een kennis van mij bood mij een i5 4570 aan die ik graag wil gaan gebruiken. Mijn vraag is of ik als ik dit doe al mijn oude componenten (uit mijn HP Compaq 6200 Pro MT) kan gaan overzetten.

Zie hier mijn huidige setup;
https://support.hp.com/us-en/document/c02779499#AbT1
PC
DesktopkoelerAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QkT9a0mM3UFlRKhDaT2qOfxj/thumb.jpg
Desktop met Videokaart

#ProductPrijsSubtotaal
1HP Intel Core i3-2100 Tray€ 422,29€ 422,29
1MSI GeForce GTX 1050 2GT LP€ 138,-€ 138,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 560,29

Dit wil ik in de nieuwe setup gebruiken;

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4570 Boxed€ 203,33€ 203,33
1MSI H81M-P33€ 53,50€ 53,50
1Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti D5 4G€ 165,50€ 165,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 422,33

In mijn huidige PC zit een BTX moederbord, Socket 1155 & De nieuwe CPU is een 1150, vandaar het nieuwe moederbord. Ik wou sowieso al switchen van BTX aangezien videokaarten snel tegen de koeler aan komen. Ik weet dat het RAM geheugen overgeplaats kan worden, de CPU koeling, maar componenten zoals de harde schijf etc ben ik minder bekend mee, ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-09 01:16
RAM (hoeveel?), HDD kun je meenemen.
Let wel, waarschijnlijk is een nieuwe windows installatie vereist.

Die kast..poeh, indeling en voeding boven..To be honest zou ik ook een andere behuizing en voeding (320 watt en is alweer een oudje) aanschaffen.
Vraag me af of de gtx 1050ti een grote upgrade gaat zijn voor je. Hij presteert in sommige games beter dan de 1050 maar in een aantal games is er nauwelijks verschil..

V&A aangeboden: ASRock B85M Pro4
pricewatch: Sharkoon S1000 eenvoudige kast met 2 fans, stoffilters, kabelmanagement en prettigere indeling. Voeding ook lekker beneden.
pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W prima voeding, kun je weer ff mee vooruit.

Weet niet wat je budget is maar eerstvolgende upgrade qua GPU die ik zou doen is dan een RX 570 of gx 1060. Die zijn op V&A bij betrouwbare verkopers te scoren voor leuke prijzen en hebben regelmatig nog garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvintj
Baloes schreef op zondag 16 september 2018 @ 18:29:
RAM (hoeveel?), HDD kun je meenemen.
Let wel, waarschijnlijk is een nieuwe windows installatie vereist.

Die kast..poeh, indeling en voeding boven..To be honest zou ik ook een andere behuizing en voeding (320 watt en is alweer een oudje) aanschaffen.
Vraag me af of de gtx 1050ti een grote upgrade gaat zijn voor je. Hij presteert in sommige games beter dan de 1050 maar in een aantal games is er nauwelijks verschil..

V&A aangeboden: ASRock B85M Pro4
pricewatch: Sharkoon S1000 eenvoudige kast met 2 fans, stoffilters, kabelmanagement en prettigere indeling. Voeding ook lekker beneden.
pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W prima voeding, kun je weer ff mee vooruit.

Weet niet wat je budget is maar eerstvolgende upgrade qua GPU die ik zou doen is dan een RX 570 of gx 1060. Die zijn op V&A bij betrouwbare verkopers te scoren voor leuke prijzen en hebben regelmatig nog garantie.
Bedankt voor je reactie, Er zit 8 gb ram in, een andere kast lijkt me inderdaad ook wel handig ja! Heb net even op V&A gekeken en ik zie al een 1060 staan voor 200 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
Voordat je overgaat tot aanschaf van een GPU : wat voor een monitor heb je?

Trouwens.. er staan ook een paar mooie behuizingen op V&A :

categorie: Behuizingen

Weet niet of dat wat voor je is?

Fractal Design kasten ben ik erg van gecharmeerd vanwege de goede kwaliteit..
Stille fans, geluidsdempend materiaal en toch goede koeling. Erg fijn om in te bouwen.
De mini C is een leuk kastje om een setup rond een micro-ATX mobo kwijt te kunnen.

[ Voor 81% gewijzigd door Baloes op 16-09-2018 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvintj
Baloes schreef op zondag 16 september 2018 @ 19:08:
Voordat je overgaat tot aanschaf van een GPU : wat voor een monitor heb je?

Trouwens.. er staan ook een paar mooie behuizingen op V&A :

categorie: Behuizingen

Weet niet of dat wat voor je is?

Fractal Design kasten ben ik erg van gecharmeerd vanwege de goede kwaliteit..
Stille fans, geluidsdempend materiaal en toch goede koeling. Erg fijn om in te bouwen.
De mini C is een leuk kastje om een setup rond een micro-ATX mobo kwijt te kunnen.
Ik heb op dit moment een Dell 2209WAF 22 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
Dat is dus een monitor met een resolutie van 1680x1050 zonder freesync (denk dat dat nog niet eens in de pijplijn zat toen :) )
Die ga je `misschien over niet al te lange tijd ook upgraden?

Voor deze monitor maakt het iig niet uit of je voor AMD (freesync mogelijkheid) of Nvidea gaat.

-Edit=

Ben ik ondertussen vrolijk vergeten te vragen welke games je speelt/gaat spelen :)

[ Voor 19% gewijzigd door Baloes op 16-09-2018 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvintj
Baloes schreef op zondag 16 september 2018 @ 19:55:
Dat is dus een monitor met een resolutie van 1680x1050 zonder freesync (denk dat dat nog niet eens in de pijplijn zat toen :) )
Die ga je `misschien over niet al te lange tijd ook upgraden?

Voor deze monitor maakt het iig niet uit of je voor AMD (freesync mogelijkheid) of Nvidea gaat.

-Edit=

Ben ik ondertussen vrolijk vergeten te vragen welke games je speelt/gaat spelen :)
Ik wil de monitor later ook gaan upgraden maar vind mijn systeem zelf op het moment belangrijker! Ik ben van plan Rainbow Six Siege te draaien, GTA V & nieuwere releases zoals Battlefield V
Pagina: 1