Kano's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Hoi,

Er is voor zover ik kan vinden geen topic over kanovaren.
Nu ben ik ook zeker geen kanoer! Maar heb er sinds vanmiddag eentje...

Tot dusver geleerd.. Kano's zijn groot!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sZvgqxQg6ALlpf3YfRfGMGCY/thumb.jpg

Dus nu een mooi probleem, en alles hangt aan een flinterdun, oud plastic fliepeltje aan het plafond.
Zelfs het raampje van de keuken eruit moeten halen om het passend te maken.

Enfin.
Nu mocht ik deze overnemen, en twijfel of ik er blij mee ben.
1) past niet in mijn huis. Dus via het raam erin moeten hijsen (en moet ook zo er weer uit). Wat de neiging tot spontaan een rondje varen NUL maakt.
2) Is toch in beduidend mindere staat dan mij gezegd werd. Her en der ziet er harde "kalk" op, dus dat waren ooit gaatjes/scheurtjes (wel de bovenkant). Ook de onderkant heeft hele "dunne" plekken zonder verf. Ook de binnenkant is minder. De stoeltjes, de voetsteuntjes.. Mhjeh.

Ik weet niet of je zomaar een kano in de gracht mag afmeren in Den Haag (iemand) . Mijn zus heeft een eigen steigertje, dus daar neerleggen kan (als ze wil..) OF om de hoek bij de wat huizen waar ook al een kano ligt. (Als dat kostenloos/zomaar mag in Rijswijk/Den Haag). Maar dan nog de vraag. HOE knap je zo'n ding op, en wat gaat dat minimaal kosten.

Er zijn in Den Haag en omstreken ontzettend veel leuke watertjes.. Dus dat is wel cool straks, lekker peddelen.

Iemand ideeën? Ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:29
Niet alle kano's zijn groot hoor, je hebt ook speelbootjes van 1,70m :P
Maar inderdaad niet heel praktisch om een kano te hebben als je geen tuin/balkon/schuur hebt om 'm in te stallen, dus zou maar snel op zoek gaan naar een ander plekje.
Geen idee hoe het precies is in Den Haag, maar volgens mij mag je gewoon de grachten in om te varen (kom zelf uit Utrecht, daar kan het gewoon). En voor het repareren, wat voor materiaal is je boot? Heb je wat betere foto's?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guillamos
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:47
-

[ Voor 119% gewijzigd door guillamos op 10-06-2020 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
Thnx guys!
Ja, ik woon wel aan water, maar daar mag het niet. Paar honderd meter verder mag het wel, maar ja, daar woon ik niet. Dus dat is lastig. Nu liggen daar in die sloot wel al enkele kano's van anderen, dus ik denk, als ik de mijne erbij leg...

Ja, het is een polyester ding. Ik vraag mij af, in hoeverre verliest dat z'n kracht? Er zitten vale plekken op, en dan is het lichtdoorlatend. Dus dun materiaal. "verteerd" dit niet na jaren in een schuur te hebben gelegen?
Ik kan wel gaan schuren en lakken, maar dat kost tijd/geld. En geen zin om na 500 meter peddelen natte voeten te krijgen. Is hier iets over te zeggen?

Ja, opblaasbaar is wel een idee nu ja, want dit is toch wel onpraktisch in de gang ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Nu vraag ik wellicht een inkopper, maar je wist de afmetingen toch van de kano, voordat je hem kocht? :? Zo ja, dan had je toch op voorhand al kunnen bedenken dat eea wellicht wat onpraktisch zou kunnen uitpakken?
Ik begrijp even niet waar je met het topic naar toe wilt; wat verwacht je nu van ons? :)

Je wilt hem repareren, zit nu met de stalling, maar wil misschien ook dan maar een opblaasbare kano gaan zoeken? :? Ik denk dat je dus voor jezelf moet gaan bedenken wat je nu exact wil doen en daar naar handelen, zo moeilijk is het niet.

Overigens is er ook niets mis met de benenwagen lijkt me. Zo'n kano kan redelijk makkelijk die paar honderd meter dan toch wel gedragen worden? :? En anders is er vast iets te maken, om dat te vergemakkelijken. ;) Als je dat niet wilt, tja, waarom dan überhaupt een kano kopen?

Een andere optie om de kano te repareren is wellicht wat glasvezel. Is wat duurder, maar degelijker, lijkt mij.

[ Voor 56% gewijzigd door CH4OS op 17-09-2018 12:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-06 17:21
Dat het materiaal dun is / er licht doorheen schijnt is -in mijn ervaring- normaal. Als je geen grote barsten of gaten ziet onder de waterlijn zou ik me niet te druk maken over de staat van het ding. Ik neem aan dat je kunt zwemmen? Zo ja:

1 Gewoon een keer in het water gooien, een proefvaartje maken en checken op lekkage.
2 Blijft ie drijven? Koop een paar luchtkussens voor in de punten (http://www.kajak.nl/cat.php?id=158)
Dan weet je zeker dat ie ook als je omslaat niet zinkt.
3 Lekker varen.

Voor het mooie zou je hem dan nog een keer een beetje op kunnen schuren en rollen/spuiten met een voor geschikte verf. Maar meer dan een paar 10tjes/100 euro zou ik er sowieso niet in steken geloof ik.

Veel plezier! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

CH4OS schreef op maandag 17 september 2018 @ 12:19:
Nu vraag ik wellicht een inkopper, maar je wist de afmetingen toch van de kano, voordat je hem kocht? :? Zo ja, dan had je toch op voorhand al kunnen bedenken dat eea wellicht wat onpraktisch zou kunnen uitpakken?
Ik begrijp even niet waar je met het topic naar toe wilt; wat verwacht je nu van ons? :)

Je wilt hem repareren, zit nu met de stalling, maar wil misschien ook dan maar een opblaasbare kano gaan zoeken? :? Ik denk dat je dus voor jezelf moet gaan bedenken wat je nu exact wil doen en daar naar handelen, zo moeilijk is het niet.

Overigens is er ook niets mis met de benenwagen lijkt me. Zo'n kano kan redelijk makkelijk die paar honderd meter dan toch wel gedragen worden? :? En anders is er vast iets te maken, om dat te vergemakkelijken. ;) Als je dat niet wilt, tja, waarom dan überhaupt een kano kopen?

Een andere optie om de kano te repareren is wellicht wat glasvezel. Is wat duurder, maar degelijker, lijkt mij.
Exact dit, daarnaast, dat hij in mindere staat is dan gezegd, dat zag je toch direct? Hij is niet spontaan in je huis gekomen. :+

Daarnaast, je kano moet je registreren als je hem in Den Haag wilt afmeren: https://www.denhaag.nl/nl...evaartuig-registreren.htm

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
*knip* Niets toevoegende opmerking voegt niets toe.

[ Voor 94% gewijzigd door naitsoezn op 17-09-2018 16:34 ]

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
@SRich Nee, Het is wel serieus.

Ik wist niet wat de status ws van de kano. In een notendop. Voor een vriendin een wasmachine opgehaald in Zeeland, en als ik dat deed, mocht ik de kano ook hebben. Dus dat leek mij leuk. Ik wist niet welke staat hij was, of hoe groot.

Dat geeft ook niet, maar het viel mij op.

Enfin, als volgt.
1) volgende week dagje vrij, dan leg ik em in de sloot. Even snelle check of het niet lek is.
Indien wel lek, de schroot op
Indien in orde, dan snelle laag verf erop en klaar.
Ik wil er niet teveel geld insteken. Paar tientjes is oke, maar dan is t wel klaar.

@Charly Er zitten volgens mij luchtzakken in de punt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als je ergens wel een lekkage vind, niet alleen afdichten met verf. Naar verloop van tijd slijt ook dat, dus beter zorg je dan ervoor dat je de gaten goed dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Blomminator schreef op maandag 17 september 2018 @ 13:47:
@SRich Nee, Het is wel serieus.

Ik wist niet wat de status ws van de kano. In een notendop. Voor een vriendin een wasmachine opgehaald in Zeeland, en als ik dat deed, mocht ik de kano ook hebben. Dus dat leek mij leuk. Ik wist niet welke staat hij was, of hoe groot.

Dat geeft ook niet, maar het viel mij op.

Enfin, als volgt.
1) volgende week dagje vrij, dan leg ik em in de sloot. Even snelle check of het niet lek is.
Indien wel lek, de schroot op
Indien in orde, dan snelle laag verf erop en klaar.
Ik wil er niet teveel geld insteken. Paar tientjes is oke, maar dan is t wel klaar.

@Charly Er zitten volgens mij luchtzakken in de punt!
Dus jij wil echt beweren dat je iets koopt zonder het gezien te hebben en zonder er over na te denken of het wel past?

Het grote adblocking topic

Pagina: 1