Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• CrazyKomodo
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 29-11 16:57
Gisteren werd mijn nieuwe laptop bezorgd. Dat is de HP OMEN 15-dc0096nd. In eerste instantie beviel hij heel erg goed, maar nadat ik wat dingen getest heb ben ik toch helemaal niet tevreden. Het gaat om de prestaties.

Om eens te kijken naar de prestaties, heb ik even Counter Strike: Global Offensive gedownload. Bij de grafische instellingen zag ik dat alles eigenlijk al automatisch op de hoogste kwaliteit was gezet – een goed teken, volgens mij. Maar als ik ‘in game’ mijn muis beweeg, dan gaat dat heel erg haperig. Mij viel ook op dat de laptop compleet stil was (niet de audio, maar de hardware maakte vrijwel geen geluid).

In totaal heb ik zes keer CS:GO getest. Voordat ik m’n vijfde test ging doen, heb ik de drivers van de grafische kaart geüpdatet. Counter Strike draaide vervolgens perfect – en de laptop maakte eindelijk geluid. Maar inmiddels ben ik terug bij af: het spel loopt alles behalve soepel en de het apparaat is doodstil. Dit geldt overigens niet alleen voor Counter Strike; ik heb meerdere games getest en ervaar daar dezelfde problemen.

Rechts in de Windows-taakbalk is een icoontje van een batterij te zien. Als je hierop klikt zie je een balkje waarin je af kunt stellen of je hogere prestaties wilt, of juist vooral een langere batterijduur. Bij al mijn tests heb ik hem ingesteld op ‘beste prestaties’.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met dit probleem!

Beste antwoord (via CrazyKomodo op 16-09-2018 16:34)

• Detmer
  • Registratie: juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Heb je het met adapter aangesloten of zonder adapter aangesloten (of allebei) getest? Als je zonder adapter hebt getest, heb je in de BIOS de energie instellingen gecontroleerd?

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: http://tweakers.net/aanbod/user/412392/

Alle reacties

• Mila1994
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 12:04
Graag wat cijfers, hoeveel FPS krijg je, wat is je CPU/GPU belasting?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Heb je het met adapter aangesloten of zonder adapter aangesloten (of allebei) getest? Als je zonder adapter hebt getest, heb je in de BIOS de energie instellingen gecontroleerd?

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: http://tweakers.net/aanbod/user/412392/

• Luchtbakker
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 16:59
Wordt de game wel aangestuurd via de GPU en niet de CPU? Kan je wanneer je rechtermuisklik doet op de game icoon de grafische processor kiezen?

En anders dit: https://www.google.nl/sea...=766#imgrc=N6v6F__lOX4KJM

• HugoBoss1985
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 14:56
Staat VSYNC aan in het spel? Zo ja, zet dat eens uit.

Coolermaster CM 690 III - CM V650 - Gigabyte Z390 Elite - i7 9700k - Gelid Phantom - 16gb G-skill CL15 3000 - Gigabyte Vega 56 OC - Samsung 970 Evo 1tb - Windows 10 Pro 64

• CrazyKomodo
HugoBoss1985 schreef op zondag 16 september 2018 @ 15:57:
Staat VSYNC aan in het spel? Zo ja, zet dat eens uit.
Merk vrijwel geen verschil.

(Ik zal elk van jullie reacties even een voor een beantwoorden. Ze overvallen me!)

• CrazyKomodo
michelsoe12 schreef op zondag 16 september 2018 @ 15:57:
Wordt de game wel aangestuurd via de GPU en niet de CPU? Kan je wanneer je rechtermuisklik doet op de game icoon de grafische processor kiezen?

En anders dit: https://www.google.nl/sea...=766#imgrc=N6v6F__lOX4KJM
Wat bedoel je precies met de 'game icoon'?

• Mschamp
  • Registratie: april 2014
  • Nu online
CrazyKomodo schreef op zondag 16 september 2018 @ 16:08:
[...]

Wat bedoel je precies met de 'game icoon'?
Hij bedoelt de snelkoppeling van het spel. Dan kan je normaal kiezen welke GPU hij gebruikt

• eric.1
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 18:30
Wordt je laptop niet gewoon veel te warm? Controleer de temperaturen eens en kijk of je de fans kan uitlezen (fanspeeds)

• CrazyKomodo
Mila1994 schreef op zondag 16 september 2018 @ 15:56:
Graag wat cijfers, hoeveel FPS krijg je, wat is je CPU/GPU belasting?
Weet niet hoe je de cpu en gpu kunt checken tijdens de game. Geen zin om daar nu gelijk een programma voor te downloaden.

Fps heb ik wel kunnen checken. Het valt op dat die continu op 29 - 30 blijft.

• CrazyKomodo
eric.1 schreef op zondag 16 september 2018 @ 16:18:
Wordt je laptop niet gewoon veel te warm? Controleer de temperaturen eens en kijk of je de fans kan uitlezen (fanspeeds)
Dat is niet het geval.

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

CrazyKomodo schreef op zondag 16 september 2018 @ 16:24:
[...]

Weet niet hoe je de cpu en gpu kunt checken tijdens de game. Geen zin om daar nu gelijk een programma voor te downloaden.
En dan mogen we nu gaan gokken waarom je laptop niet goed functioneert?

Persoonlijk zou ik beginnen met een reinstall van Windows; HP heeft er een handje van teveel meuk bij te leveren wat alleen maar dwars zit voor je prestaties.

Add and message me on XBL for FM7 or FH4: OctagonQontrol

• CrazyKomodo
Detmer schreef op zondag 16 september 2018 @ 15:57:
Dit is het! Als ie aan het stroom zit levert de laptop topprestaties. Blijkbaar heeft hij bij maar bij 1 van de 6 tests aan de stroom gezeten; dat kon ik me allemaal niet goed meer herinneren.

In zekere zin is het probleem nu dus ook opgelost. Weet nog even niet of ik genoegen neem met de beperkte prestaties wanneer de laptop niet aan de stroom zit.

Bedankt voor jullie reacties!

• rutger465
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 15-12 22:12
Kan je zeggen dat iedere laptop die ik ooit heb gehad dat heeft, je kan niet gamen op de accu.

O.a. hp,dell,lenovo,sony,asus etc.

Je kan misschien in energiebeheer het e.e.a. aanpassen, maar als je volle prestaties op de accu wilt dan denk ik dat je het nooit langer dan een uur uit zou houden.

rutger465 wijzigde deze reactie 16-09-2018 16:37 (38%)

• nezhi
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 02:19
CrazyKomodo schreef op zondag 16 september 2018 @ 16:34:
[...]

Dit is het! Als ie aan het stroom zit levert de laptop topprestaties. Blijkbaar heeft hij bij maar bij 1 van de 6 tests aan de stroom gezeten; dat kon ik me allemaal niet goed meer herinneren.

In zekere zin is het probleem nu dus ook opgelost. Weet nog even niet of ik genoegen neem met de beperkte prestaties wanneer de laptop niet aan de stroom zit.

Bedankt voor jullie reacties!
De meeste (elke?) gaminglaptops hebben deze beperking, of een accu die binnen 1-1,5 uur leeggetrokken is.

Ik neem aan dat bij jouw model, de GTX 1060 alleen gebruikt wordt wanneer de laptop aan netstroom hangt en anders op de onboard GPU draait. Waarschijnlijk kun je dit anders instellen in de software voor je GPU of in de instellingen voor energie in Windows zelf.

• Max043
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 10-12 09:08
Ik denk dat je hem niet meer kan retouren. Ik hoop dat je goed had nagedacht en dat je probleem is opgelost. Maar als je hem puur voor het gamen thuis gaat gebruiken had ik hem echt niet gekocht.

• Finalflame
  • Laatst online: 15:54
Als je laptop op 30 FPS blijft draaien en niet warm wordt staat de batterij boost waarschijnlijk aan. Dit gebeurt door het programma GeForce experience. Je kunt dit uitzetten(maar dit blijft automatisch aangaan wanneer je je laptop volledig uit en aan zet) of je verwijdert dit programma(nadeel is dan wel dat je naar de site moet gaan om je drivers te updaten.

Conclusie, heeft niks met je laptop te maken alleen met GeForce experience.

Finalflame wijzigde deze reactie 16-09-2018 20:07 (5%)

• ItsWillem
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 19:12
Als je via de accu, zonder adapter dus, een spelletje speelt doet hij dat op de iGPU, en niet op de dedicated GPU. Ook zal de CPU wat worden teruggehouden.
Heb ik altijd gehad met mijn laptops.

i5 6400 / MSI B150M PRO-VDH / Gigabyte RX580 GAMING 8GB / Sandisk SSD Plus (120GB) + Kingston A400 (120GB) + Western Digital Blue Laptop HDD 5400RPM (1000GB) / Fractal Design Define S / 4x4GB DDR4 RAM @2133Mhz / Cooler Master GM G450M (450 Watt)

• Finalflame
  • Laatst online: 15:54
ItsWillem schreef op maandag 17 september 2018 @ 12:54:
Als je via de accu, zonder adapter dus, een spelletje speelt doet hij dat op de iGPU, en niet op de dedicated GPU. Ook zal de CPU wat worden teruggehouden.
Heb ik altijd gehad met mijn laptops.
dit is bij deze laptop niet het geval(heb de laptop namelijk zelf ook). Je kan met deze laptop prima gamen zonder de adapter aangesloten te hebben. Nadeel is wel dat de accu tijd dan (vanzelfsprekend) tegenvalt. Nogmaals, had ik zelf ook bij het eerste gebruik, zal hij de battery boost van het programma geforce experience uit moeten zetten en dan kan er prima gegamed worden zonder de adapter.

• ItsWillem
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 19:12
Finalflame schreef op maandag 17 september 2018 @ 13:22:
[...]

dit is bij deze laptop niet het geval(heb de laptop namelijk zelf ook). Je kan met deze laptop prima gamen zonder de adapter aangesloten te hebben. Nadeel is wel dat de accu tijd dan (vanzelfsprekend) tegenvalt. Nogmaals, had ik zelf ook bij het eerste gebruik, zal hij de battery boost van het programma geforce experience uit moeten zetten en dan kan er prima gegamed worden zonder de adapter.
Aha, dat had ik dan ook uit moeten zetten. Heb inmiddels de laptop weer aan een ander verkocht.
En geloof wel dat de batterij dan erg kort mee kan :P

Goeie tip voor de toekomst, ben aan het kijken naar een laptop van 900eu met 1060! Komt goed van pas :)

ItsWillem wijzigde deze reactie 17-09-2018 13:23 (3%)

i5 6400 / MSI B150M PRO-VDH / Gigabyte RX580 GAMING 8GB / Sandisk SSD Plus (120GB) + Kingston A400 (120GB) + Western Digital Blue Laptop HDD 5400RPM (1000GB) / Fractal Design Define S / 4x4GB DDR4 RAM @2133Mhz / Cooler Master GM G450M (450 Watt)

Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True