Windows - muziek scannen en sorteren

Pagina: 1
Acties:
  • 249 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphA_108
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 15-11-2024
Ola,

Enkele weken geleden heb ik een flinke crash gehad op mijn NAS, wegens blikseminslag. Daardoor is één van mijn harddisks stuk gegaan.

Inmiddels heb ik de harddisk via recovery software weer uit kunnen lezen en de data op een nieuwe disk gezet.

Nu heb ik o.a. een muziekcollectie van +/- 1TB welke in de meest standaard bestandnamen op mijn disk staat (albumtrack86.mp3 etc.)

Aangezien het een hele klus is om alle nummers te beluisteren en dan de bestandsnaam aan te passen, vroeg ik mij af of iemand software kent die dit zelf kan doen.

Dus: een mapje scannen, op een Shazam achtige manier het nummer matchen met een database en dan de bestandsnaam hier op aanpassen.

Iemand die mij hieraan kan helpen of wellich een betere tip heeft dan bovenstaande gedachte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Als het goed is, zijn je .mp3 files getagged; d'r staat in wie de uitvoerende artiest is, wat de title is en van welk album het komt. Een uPNP server zal je muziek bestanden ook op die informatie indexeren

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Musicbrainz picard.
Een of meer mappen... werkt op basis van een accoustic fingerprint

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:25
Als alle mp3 tags op orde zijn, is Tag&Rename erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:45

TheVMaster

Moderator WOS
Dit heeft natuurlijk niet echt iets met Windows zelf te maken, aangezien je eigenlijk een oplossing zoekt voor het hernoemen van muziek.

MOVE >> CSA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik gebruik met plezier MediaMonkey(.com), het is primair een (gratis) muziekbibliotheek maar kan ook aardig CD's herkennen, goed files hernoemen obv. de tags, goed tags vullen obv. filenames. Maar er zijn vele tools die MP3-verzamelingen kunnen indexeren etc.; hernoemen etc; en een paar die ook kunnen herkennen zonder tags.

Lees iets over de hier genoemde applicaties en neem er een. Belangrijke vraag vooraf is wel of er ueberhaupt (goede) MP3 tags zijn. Zo ja is het een eitje om te hernoemen, zo nee is het een hele klus om te herkennen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Correctie: graag gebruik maken van de origele al bestaande account. Je kunt tzt zonodig een nieuw topic maken met feedback op ook bovenstaande meegenomen in de topicstart. Maak er dan ook een vraagtopic van, aangezien je geen discussie wilt starten :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.