TNT2 M64 en Alladin IV+ probleem

Pagina: 1
Acties:

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 13:18
IK heb hier van een kennis een computer staan met een PCChips M560 :r mobo met Alladin IV+ chipset met Pentium 166 en Windows 98.

Hier wilde ik een nieuwe videokaart in zetten, nl een PowerColor TNT2M64 PCI.
Als ik nu Windows opstart en de drivers installeer komt er een uitroepteken bij Apparaatbeheer te staan. Ik kan dan ook maar een beperkt aantal videomodes kiezen...

Ik weet dat er problemen waren met de Alladin V chipset in combinatie met de TNT2. Zou dit ook zoiets zijn? Ik heb al de nieuwste mobo-BIOS geflashed en dat maakt geen verschil. Ik heb ook 2 verschillende Detonator-drivers geprobeerd.

Iemand een oplossing?

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

Ik heb het hier gehad met een MSi en een Aladin V. Uiteindelijk heb ik het niet goed gekregen een een Voodoo3 er in gehangen.

Het zou goed kunnen. Ik wet dat ALi een aantal patches op hun site hebben om het een en ander te fixen.

Als je machintje AGP heeft heb ik hier nog een Matrox G200 liggen voor weinig.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Met de AGP poort heb je met een PCI geval niet te maken. Volgens mij ligt het daarom ook niet aan het bekende AGP verhaal, tenzij die kaart gewoon veel stroom vreet van je PCI poort.

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 13:18
ik heb ook nog op http://www.deja.com/ gekeken en geen oplossing gevonden, wel soortgelijke problemen...

Volgens mij is het niet op te lossen...