Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21:36
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
1080TI als upgrade voor mijn 1070

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
whatever een 1080ti kost ;)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
geen

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik heb momenteel een i7 3770k op 4,4 ghz lopen met 16gb standaard ddr3 geheugen. Mijn vraag is of mijn i7 3770k een 1080ti niet zwaar bottleneckt als het gaat over 1440p 144hz. Heeft iemand hier ervaring mee of kennis genoeg om er iets over te zeggen? Ik zie graag uw antwoord tegemoet!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Meten = weten.

Waarom zou je een upgrade nodig hebben? Staat je GPU nu constant op 100% en je CPU maar op 40%?

Tools als Afterburner laten vrij goed zien wat er hoog belast wordt; over het algemeen wil je het component met de hoogste belasting upgraden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

1070 loopt al snel achter tov 1080Ti als je wat meer fps wil halen uit een 1440p / 144Hz scherm

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doebbalapoent11
MAX3400 schreef op zondag 16 september 2018 @ 14:07:
Meten = weten.

Waarom zou je een upgrade nodig hebben? Staat je GPU nu constant op 100% en je CPU maar op 40%?

Tools als Afterburner laten vrij goed zien wat er hoog belast wordt; over het algemeen wil je het component met de hoogste belasting upgraden.
Ik heb net even een meting gedaan met overwatch, GTAV en Black Ops III.
bij overwatch en BOIII kwam de GPU op 95-100% usage met een cpu usage tot maximaal 85%
bij GTA was het GPU gebruik tussen 80 en 100% en mijn cpu zat slechts op 54%.
Dus kortom, gegeven deze resultaten lijkt het me lonend om een gpu upgrade te doen. echter wel gek dat op gta mijn gpu gebruik soms 80% was terwijl het fps doel van 120 fps nog niet behaald was. op die momenten was mijn cpu ook maar 50% utilized. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@doebbalapoent11 het geld voor de Ti kun je ook in complete upgrade steken. niet alleen CPU op je DDR3.
AMD R5 2600X set omdat Intel stuk duurder is en minder toekomst bestendig. om daar advies in te geven zie ik graag de rest van je huidige systeem. en vergeet niet de PSU/voeding..

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doebbalapoent11
Hackus schreef op zondag 16 september 2018 @ 14:44:
@doebbalapoent11 het geld voor de Ti kun je ook in complete upgrade steken. niet alleen CPU op je DDR3.
AMD R5 2600X set omdat Intel stuk duurder is en minder toekomst bestendig. om daar advies in te geven zie ik graag de rest van je huidige systeem. en vergeet niet de PSU/voeding..
Dat zou een optie kunnen zijn. Dat gezegd hebbende is deze upgrade die ik nu doe meer een kans die zich voordoet. Mijn broertje is op zoek naar een 1070 en ik kan dus mijn huidige 1070 doorschuiven om mezelf van een update te voorzien. In mijn ervaring is mijn CPU nog krachtig genoeg en mijn tests van zojuist geven dat ook aan. RAM is momenteel bijzonder duur dus dat maakt het upgraden van mijn cpu-set al heel wat minder aantrekkelijk als dat zou betekenen dat ik meer dan 120 euro kwijt ben aan 16gb geheugen.
de PSU moet wel goed zijn aangezien ik momenteel een rm550x gebruik ;)

edit: ik krijg voor mijn 1070 uiteraard een vergoeding van mijn broertje

[ Voor 3% gewijzigd door doebbalapoent11 op 16-09-2018 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Lees ook even als je zoekt op je cpu icm 1080ti. qua PSU zit je goed (als 1 van de weinigen):D
je kunt het mb,cpu en ram hier ook aanbieden als upgrade setje. maar goed, je hebt al besloten om een 1080Ti te halen (trouwens 1080Ti is wel fijn om met 2 PEG kabels aan te sluiten)
leuke kaart pricewatch: Gigabyte GeForce® GTX 1080 Ti Gaming OC 11G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doebbalapoent11
Hackus schreef op zondag 16 september 2018 @ 15:00:
Lees ook even als je zoekt op je cpu icm 1080ti. qua PSU zit je goed (als 1 van de weinigen):D
je kunt het mb,cpu en ram hier ook aanbieden als upgrade setje. maar goed, je hebt al besloten om een 1080Ti te halen (trouwens 1080Ti is wel fijn om met 2 PEG kabels aan te sluiten)
leuke kaart pricewatch: Gigabyte GeForce® GTX 1080 Ti Gaming OC 11G
dat zal ik doen! Ik heb nog niet persé besloten een 1080ti te kopen. Ik heb enkel gehoord dat deze voor 1440p 144hz je beste optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

doebbalapoent11 schreef op zondag 16 september 2018 @ 15:03:
[...]

dat zal ik doen! Ik heb nog niet persé besloten een 1080ti te kopen. Ik heb enkel gehoord dat deze voor 1440p 144hz je beste optie is.
klopt, maar hoeveel fps wil je halen ?
ik zou als je de i7 behoud een 1080 halen, is al stuk beter dan 1070 en past in mijn optiek beter bij je i7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doebbalapoent11
Hackus schreef op zondag 16 september 2018 @ 15:09:
[...]

klopt, maar hoeveel fps wil je halen ?
ik zou als je de i7 behoud een 1080 halen, is al stuk beter dan 1070 en past in mijn optiek beter bij je i7.
ik heb een 144hz monitor dus dat is toch wel mijn doel om te halen. aha ik zal de 1080 eventjes bekijken
Pagina: 1