Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demokert
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-09 13:19
Wij zoeken een nieuwe 55" TV
Momenteel heb ik mijn oog laten vallen op deze twee Samsung tv's. Omdat deze uit reviews van Tweakers/HWI vrij goed uit de bus komen.
https://tweakers.net/pricewatch/compare/749451;1167529/

Ik zie echter niet direct op basis van de vergelijking heel veel verschil in de twee tv's dus ben ik sneller geneigd om voor het 2017 model te kiezen vanwege de prijs.

Budget?
Rond de 1200 Euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
We hebben niet specifiek een voorkeur voor een merk, momenteel hebben we twee Samsung TV's die prima bevallen, maar staan altijd open voor LG of Sony bijvoorbeeld, als deze gewoon beter zijn.

Momenteel merk ik soms als ik voetbal kijk dan lijkt het erop dat wanneer deze gespeeld wordt dat er een soort ghosting optreedt, dit zou ik graag niet meer zien :).

Verder zou het een pluspunt zijn als het een draaibare voet zou hebben.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hij komt in onze huiskamer te staan tegen een antracietgrijze muur. Wij gebruiken hem voor normaal gebruik; TV kijken via KPN, Netflix, Films kijken via eigen media, af en toe PS4/Switch

Ik zoek advies of ik voor dit geld hiermee goed af ben, of dat ik beter een ander model moet kiezen? Ik ben nu al een aantal dagen aan het lezen op Tweakers HWI en andere sites, en op elke tv is wel iets op aan te merken.

Mocht ik iets vergeten zijn te vermelden excuses.

[ Voor 8% gewijzigd door demokert op 16-09-2018 12:25 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-10 22:10

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat Samsung tv's mooi zijn, maar dat kleuren wel onnatuurlijk zijn. Ze zijn veel te vel. Je moet er van houden. Ik vindt het bij Samsung té overdreven.
Daarnaast kennen (zoals ook andere merken) QLED ingebrande pixels. Als je voor een van deze 2 modellen kiest, kies dan wel dit exacte type: QE55Q7FNALXXN OF QE55Q7FAMLXXN.

Dit zijn de 2 modellen waar Samsung een levenslange garantie op inbranden geeft. Meer informatie hier: https://my-samsung.com/nl...gged-in#participate-login

Als ik je een advies mag doen, kies dan voor deze: pricewatch: Sony KD-55XE8599 Zwart

Ikzelf vindt dat Sony by far de mooiste schermen heeft, maar dat is natuurlijk smaak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:49

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar CEA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:58

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Binnen jouw budget zou je ook een LG OLED 55C7 kunnen halen. Prachtige televisie die hier al ruim een jaar met veel plezier bekeken wordt. In dit topic: [Zero Tolerance]\[Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2 zie je de meest courante prijzen en de winkels die meedoen aan de cashback.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demokert
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-09 13:19
@Jorgen Bedankt voor je reactie, echter doet deze momenteel niet mee aan een cashback actie en ligt de goedkoopste prijs op 1500 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Hier een vergelijk tussen de twee gekozen Samsungs: https://www.rtings.com/tv...#usage*4854!threshold*0.1
Een draaibare voet komt ook zo goed als niet meer voor (en hebben deze twee dan ook niet).
michelsoe12 schreef op zondag 16 september 2018 @ 12:38:
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat Samsung tv's mooi zijn, maar dat kleuren wel onnatuurlijk zijn. Ze zijn veel te vel. Je moet er van houden. Ik vindt het bij Samsung té overdreven.
Daarnaast kennen (zoals ook andere merken) QLED ingebrande pixels. Als je voor een van deze 2 modellen kiest, kies dan wel dit exacte type: QE55Q7FNALXXN OF QE55Q7FAMLXXN.

Dit zijn de 2 modellen waar Samsung een levenslange garantie op inbranden geeft. Meer informatie hier: https://my-samsung.com/nl...gged-in#participate-login

Als ik je een advies mag doen, kies dan voor deze: pricewatch: Sony KD-55XE8599 Zwart

Ikzelf vindt dat Sony by far de mooiste schermen heeft, maar dat is natuurlijk smaak :P
QLED is geen OLED he, lekker makkelijk om levenslange garantie te geven op iets wat niet voorkomt ;) . Vorig jaar was het nog standaard 10 jaar garantie tegen inbranden ...

[ Voor 3% gewijzigd door apis29 op 16-09-2018 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-10 22:10

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

apis29 schreef op zondag 16 september 2018 @ 22:09:
Hier een vergelijk tussen de twee gekozen Samsungs: https://www.rtings.com/tv...#usage*4854!threshold*0.1
Een draaibare voet komt ook zo goed als niet meer voor (en hebben deze twee dan ook niet).

[...]

QLED is geen OLED he, lekker makkelijk om levenslange garantie te geven op iets wat niet voorkomt ;) . Vorig jaar was het nog standaard 10 jaar garantie tegen inbranden ...
Scherp! Ik dacht dat het risico er nog steeds was, maar dat is inderdaad dus opgelost. :)
Pagina: 1