Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niltag
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-10 21:02
Afgelopen zomer ben ik in de VS geweest. Voor die reis heb ik een simkaartje aangeschaft met onbeperkt 4G voor een maand. Ik geloof dat me dat iets van 50 dollar kostte. Een prima bedrag en in tegenstelling tot wat ik verwachte had ik op de meeste plekken een prima snelheid en een prima bereik.

Nu ga ik ook met enige regelmaat in Nederland op vakantie. Ik gebruik dan boven gemiddeld veel internet. Nu zijn er voor zover ik kan zien eigenlijk geen vergelijkbare Nederlandse alternatieven. Of heb ik deze gemist?

Ik kan binnenkort mijn sim-only (KPN) weer verlengen maar wil dan graag bij KPN blijven. De grootste bundel die zij nu leveren is zo te zien 50GB. Aanschaf van een dergelijk grote bundel voelt enorm overkill voor 1 of 2 vakanties. De rest van het jaar kom ik door alle wifi punten namelijk niet boven de 1-2GB uit. Daarnaast betaal ik dan het hele jaar een hoger bedrag terwijl ik er eigenlijk geen gebruik van maak.

Voor zover ik kan zien biedt prepaid ook niet echt een alternatief. Het goedkoopste dat ik tegenkom is 10 euro per GB. Met 50 euro kom ik dan dus bij lange na niet uit.

Tijdelijk bijkopen van MB's in je abonnement is ook schrikbarend duur dus dat lijkt mij ook niet echt een optie.

Daar bovenop gebruik ik dan op vakantie het liefst een mifi router zodat ik ook mijn laptop en/of tablet kan gebruiken. Deze wordt echter door veel providers geblokkeerd of niet gewaardeerd.

Hoe gaan jullie om met deze MB-stress? Toch maar het hele jaar betalen voor onbeperkt / een hele hoge bundel? Of is er nog een ander alternatief welke ik over het hoofd heb gezien? Eigenlijk zou 1 maand onbeperkt voor een redelijk bedrag (<100 euro) toch de beste optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11-10 14:35
T-Mobile heeft voor prepaid een onbeperkte dag internet bundel voor 2.95 euro: https://www.t-mobile.nl/prepaid/bundels/mobiel-internet

Daarnaast hebben zowel Lebara als LycaMobile voor prepaid een unlimited bundel waar je voor 30 euro per maand 50GB krijgt.

Volgens mij komen deze opties aardig in de buurt bij wat je zoekt :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:33
Tele2 heeft een maand abonnement dat je kunt afsluiten en meteen op kunt zeggen, dan heb je een maand Unlimited voor €25 + aansluitkosten. Moet je wel van te voren checken of er masten in de buurt staan.

Lebara Unlimited idem dito.

[ Voor 7% gewijzigd door Incognitum op 16-09-2018 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-10 16:31
In welk land woon je eigenlijk?
Misschien goed te weten: Bij de T-Mobile (NL) abonnementen kun je iedere maand je databundel aanpassen. Dus je zou dan een abo kunnen afsluiten met een kleinere bundel, en die tijdens vakanties omhoog gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-10 15:11
Wat is "bovengemiddeld veel" eigenlijk? 5GB? 8? 20?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:18
O88088 schreef op zondag 16 september 2018 @ 11:29:
Wat is "bovengemiddeld veel" eigenlijk? 5GB? 8? 20?
Ja idd.. meen dat dit toch wel het meest essentiële stuk informatie is dat nu mist ;)
Wat doe je zoal met Internet? Als je wat specifieker bent kunnen mensen je beter helpen vermoed ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
ShitHappens schreef op zondag 16 september 2018 @ 11:27:
In welk land woon je eigenlijk?
Misschien goed te weten: Bij de T-Mobile (NL) abonnementen kun je iedere maand je databundel aanpassen. Dus je zou dan een abo kunnen afsluiten met een kleinere bundel, en die tijdens vakanties omhoog gooien.
Hij geeft duidelijk aan een KPN simonly te hebben en een onbeperkte bundel gehad te hebben in de USA. Dus neem ik aan dat hij dit in Nederland ook wilt (op vakantie dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004

vr6-only

Blub Blub

Niltag schreef op zondag 16 september 2018 @ 11:14:

Ik kan binnenkort mijn sim-only (KPN) weer verlengen maar wil dan graag bij KPN blijven. De grootste bundel die zij nu leveren is zo te zien 50GB. Aanschaf van een dergelijk grote bundel voelt enorm overkill voor 1 of 2 vakanties. De rest van het jaar kom ik door alle wifi punten namelijk niet boven de 1-2GB uit. Daarnaast betaal ik dan het hele jaar een hoger bedrag terwijl ik er eigenlijk geen gebruik van maak.

Voor zover ik kan zien biedt prepaid ook niet echt een alternatief. Het goedkoopste dat ik tegenkom is 10 euro per GB. Met 50 euro kom ik dan dus bij lange na niet uit.
Je kan bij KPN maandelijks je abonnement omhoog en omlaag aanpassen, behoudens dat je niet lager kunt dan je initieel afgesloten contract.

Voorbeeld:

Het is april, in mei wil je extra en in juni weer niet. Verhoog dan via mijnKPN in de maand april je abonnement naar het gewenste en zet deze vervolgens eind mei weer terug. Via de klantenservice kun je gratis dualSIM bestellen, of voor 5 euro eenmalig. Die kaart kun je dan in je mifirouter prikken.

Ingangsdatum van je nieuwe abonnement is altijd de eerste van de volgende maand.

Alternatief is om Tele2 onbeperkt te nemen die maandelijks opzegbaar is. Je betaald echter wel telkens aansluitkosten.Tevens is Tele2 heel strikt op het gebruik van mifirouters en type toestel.

[ Voor 19% gewijzigd door vr6-only op 16-09-2018 14:09 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niltag
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-10 21:02
Dank voor alle antwoorden tot nu toe. Zo te zien zijn er inderdaad wel wat opties met een aparte sim. Nog even ter verduidelijking; ik ga regelmatig het water op en verblijf dan in diverse havens door het land. Vaak kijk ik dan 's avonds TV etc. via internet of stream ik wat. Dat snoept aardig wat GB's op waarbij 50GB inderdaad veel is maar voor een vakantie van 2 a 3 weken toch ook weer niet heel ruim voelt.

Vooralsnog voelt de T-mobile optie nog wel het meest flexibel. Dan kom je met een maand op ca. 90 euro. Al ga ik vaak korter dan een maand weg. Het KPN laag starten en dan voor 1 maand verhogen is een tweede optie. Al moet de vakantie dan denk ik precies in 1 maand vallen? Anders is 2 maanden qua prijs ook nog wel te overzien.

edit: zie nu dat zowel op de site van lebara als lyca inderdaad een 'unlimited' bundel te koop is voor prepaid waarbij je 'unlimited' koopt voor 30 euro met een geldigheid van 30 dagen. Dit lijkt dus de beste oplossing.

[ Voor 13% gewijzigd door Niltag op 16-09-2018 16:35 ]

Pagina: 1