Achteruitrijcamera werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 8.080 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertbosch
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19-03 09:55
Mensen, ik heb een Xzent X-422 gekocht met daarbij een achteruitrijcamera van M-use.

Ik heb de plus van de camera op de plus van het achteruitrijlicht geplaatst. De min op een willekeurige aarde.
De tulpstekker aangesloten op de Rear vieuw van de radio. Ik schakel de achteruit in.....
Resultaat is geen beeld.

Als ik de tulp op Cam1 aansluit en op de tiptoets van camera druk heb ik wel beeld.
Camera heeft dus stroom en geeft beeld, alleen dus niet wanneer ik de achtetuit inschakel. Dan zou hij automatisch het camerabeeld moeten laten zien.

Wat doe ik fout????
...

[ Voor 7% gewijzigd door gertbosch op 16-09-2018 10:41 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Dus je cam heeft alleen een aangesloten plusdraad nodig? Mindraad moet volgens de handleiding op een aarde worden aangesloten en niet op een andere min??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Waarschijnlijk zo een chinese radio. Je wagen kan op 2 manieren weten of die in achteruit staat.

- of canbus geeft signaal door en geeft teken aan de radio van schakel juiste camera in. Sommige chinese radios komen met canbusbox of met je zelf intappen in canbuskabels. Heb je geen canbus of ondersteund de radio/wagen dit niet dan moet je optie 2 gebruiken.
- veel dommere radios hebben een pickupwire aan de achterkan zitten. Deze moet je tot vanachter trekken en ook op de plus van de achterlichten zetten zodat de radio weet dat die in achteruit staat.

Kijk eens bij manual van radio, weden dat er een blauwe? Draad opzit waar op staat rear view camera ofso’

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertbosch
Cam plus aangesloten op de plus van achteruitrijlamp. Min op een min. Camera werkt in Cam1 modus als ik de tulp op Cam1 steek en de Cam modus inschakel op de radio.
Wat hij dus niet doet is automatisch inschakelen bij het achteruit rijden...dat is het probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertbosch
azz_kikr schreef op zondag 16 september 2018 @ 11:00:
Waarschijnlijk zo een chinese radio. Je wagen kan op 2 manieren weten of die in achteruit staat.

- of canbus geeft signaal door en geeft teken aan de radio van schakel juiste camera in. Sommige chinese radios komen met canbusbox of met je zelf intappen in canbuskabels. Heb je geen canbus of ondersteund de radio/wagen dit niet dan moet je optie 2 gebruiken.
- veel dommere radios hebben een pickupwire aan de achterkan zitten. Deze moet je tot vanachter trekken en ook op de plus van de achterlichten zetten zodat de radio weet dat die in achteruit staat.

Kijk eens bij manual van radio, weden dat er een blauwe? Draad opzit waar op staat rear view camera ofso’
Radio is zeker geen chineese rommel. Ik heb wel een extra draad achter met de omschrijving camera1 12V max 300ma....moet ik dan vanaf het achteruitrijlicht een draad daar naartoe trekken? Dat kan dan ook vanaf de zekering kast toch zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21-05 13:20
Ik denk dat je aan de achterzijde van de radio de losse draad met “reverse”, “rear cam”, of iets moet zoeken.
Daaraan knoop je de + draad van je camera.
Zet je de auto in zijn achteruit gaat het achteruitrij licht branden, krijgt de camera spanning en komt er +12v op de signaalkabel voor de radio te staan zodat hij weet dat het camerabeeld ingeschakeld moet worden.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:33

SeatRider

Hips don't lie

gertbosch schreef op zondag 16 september 2018 @ 11:05:
[...]

Radio is zeker geen chineese rommel. Ik heb wel een extra draad achter met de omschrijving camera1 12V max 300ma....moet ik dan vanaf het achteruitrijlicht een draad daar naartoe trekken? Dat kan dan ook vanaf de zekering kast toch zeker?
Dat lijkt me een draad die je kunt (moet?) gebruiken om de camera mee aan te zetten, zodat ie de camera aan kan zetten als de radio (via de canbus) heeft gedetecteerd dat de achteruit is ingeschakeld. Geen idee wat het effect is als je die niet gebruikt, maar in plaats daarvan de camera zelf inschakelt. (Nouja, het effect kan zijn dat de boordcomputer het niet meer snapt omdat er meer stroom wordt getrokken dan voorheen met alleen de 2 lampjes).

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-05 21:19

bord4kop

maximaal 100KB!

Multimeter pakken en kijken waar en/of er 12v staat als je achteruit inschakelt.

Bij mijn vorige auto (Jaguar) had ik een soortgelijk iets, daar heb ik het opgelost met een relais.

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-05 22:46
Wat voor auto is het? Misschien moet die camera nog gecodeerd worden?
Was het geval bij mijn golf.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertbosch
Het is een Jimny. Maar ik heb al een bericht van de leverancier. Er moet nog een draad van de acheruitrijlamp naar de reverse draad aan de radio schijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

gertbosch schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 09:38:
Het is een Jimny. Maar ik heb al een bericht van de leverancier. Er moet nog een draad van de acheruitrijlamp naar de reverse draad aan de radio schijnt.
Dat is dus wat ik bedoel, van achterlichten naar die pickupwire en klaar :D
Op de Camera mag zelf permanente stroom zitten.

[ Voor 6% gewijzigd door SadisticPanda op 18-09-2018 15:56 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1343504

hier zelfde probleem camera werkt in achteruit maar dan moet ik hem handmatig op aux zetten dan wel beeld iemand raad merci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:17
Anoniem: 1343504 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 14:04:
hier zelfde probleem camera werkt in achteruit maar dan moet ik hem handmatig op aux zetten dan wel beeld iemand raad merci
Welke radio en camera gebruik je? En hoe is het aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1343504

radio weet ik niet is normaal aangesloten zoals in mijn vorige auto daar werkte dat wel
enkel die rode draad die naast dat geel rca weet ik dus niet meer juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:17
Zonder te weten wat voor radio het is is het nogal koffiedik kijken.
Verwacht toch dat het verkeerd aan is gesloten. normaal sluit je het op de achteruitrijverlichting aan zodat de camera aan gaat als je naar de achteruit schakelt. Dan krijgt de radio een signaal en schakelt ie om.

Kortom kijken of je het volgens het boekje aan hebt gesloten, instellingen van de radio controleren (En controleren of het mogelijk is met de radio) en desnoods even buiten de auto testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:45
Zullen we het na 2 jaar even laten rusten?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.