Ik ben nieuw hier. Heb tot 15 jaar geleden veelvuldig zelf PC's gebouwd, en ben nu toe aan een nieuwe compacte desktop PC. Die wil ik weer eens zelf bouwen en heb hem eigenlijk gebaseerd op de HTPC specs van BBG deze maand. Kan ik prima mee vooruit, voor mij het ideale advies op het juiste moment 
reviews: Desktop Best Buy Guide - september 2018
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met name browsen en office applicaties.
Wat mag het systeem gaan kosten?
500-700 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
HD monitor.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een systeem waar ik weer (heel) wat jaren mee vooruit kan. Wifi en bluetooth is een must. Hierover verderop een vraag.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen AMD <> Intel voorkeur. Gewoon een goed systeem waarmee ik over 5 jaar ook nog goed uit de voeten kan.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een compact systeem. Bij voorkeur stil.
Ga je overklokken?
Nee, daar ben ik niet in geïnteresseerd.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb mij keuze dus gebaseerd op het HTPC advies van deze maand. Echter die combi heeft geen bluetooth en wifi en dat is voor mij een must. Vandaar dat ik hier een insteekkaart (Intel) voor wil aanschaffen.
Is mijn keuze een goede keuze en vooral: past mijn keuze in mijn moederbord?
De Intel Wifi/BT adapter is van type m.2 en het mobo dat ik kies heeft een u2./m2 slot. Ik heb op dit moment te weinig (lees: geen) ervaring met dit type aansluitingen om er zeker van te zijn dat dit gaat werken. De SSD ga ik overigens op SATA aansluiten.
Wat is eventueel een alternatief? Ik weet dat er ook oplossingen zijn via USB aan de buitenkant van systeem, maar bij voorkeur wil ik dit mooi oplossen ín het systeem.
Andere suggesties binnen mijn budget om er nog een substantieel krachtiger systeem van te maken zijn welkom, zwaardere graphics zijn in ieder geval niet nodig.
Ik overweeg nog eventueel 2x8GB RAM i.p.v. 2x4.
Deze componenten staan nu op mijn lijst:
pricewatch: ASRock B450M-HDV
pricewatch: Antec VSK2000-U3
pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-8GVKB
pricewatch: be quiet! TFX Power 2 300W Gold
pricewatch: Crucial MX500 2,5" 500GB
pricewatch: AMD Ryzen 5 2400G Boxed
pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 8265 <<-- is deze geschikt i.c.m. mobo?
reviews: Desktop Best Buy Guide - september 2018
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met name browsen en office applicaties.
Wat mag het systeem gaan kosten?
500-700 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
HD monitor.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een systeem waar ik weer (heel) wat jaren mee vooruit kan. Wifi en bluetooth is een must. Hierover verderop een vraag.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen AMD <> Intel voorkeur. Gewoon een goed systeem waarmee ik over 5 jaar ook nog goed uit de voeten kan.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een compact systeem. Bij voorkeur stil.
Ga je overklokken?
Nee, daar ben ik niet in geïnteresseerd.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb mij keuze dus gebaseerd op het HTPC advies van deze maand. Echter die combi heeft geen bluetooth en wifi en dat is voor mij een must. Vandaar dat ik hier een insteekkaart (Intel) voor wil aanschaffen.
Is mijn keuze een goede keuze en vooral: past mijn keuze in mijn moederbord?
De Intel Wifi/BT adapter is van type m.2 en het mobo dat ik kies heeft een u2./m2 slot. Ik heb op dit moment te weinig (lees: geen) ervaring met dit type aansluitingen om er zeker van te zijn dat dit gaat werken. De SSD ga ik overigens op SATA aansluiten.
Wat is eventueel een alternatief? Ik weet dat er ook oplossingen zijn via USB aan de buitenkant van systeem, maar bij voorkeur wil ik dit mooi oplossen ín het systeem.
Andere suggesties binnen mijn budget om er nog een substantieel krachtiger systeem van te maken zijn welkom, zwaardere graphics zijn in ieder geval niet nodig.
Ik overweeg nog eventueel 2x8GB RAM i.p.v. 2x4.
Deze componenten staan nu op mijn lijst:
pricewatch: ASRock B450M-HDV
pricewatch: Antec VSK2000-U3
pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-8GVKB
pricewatch: be quiet! TFX Power 2 300W Gold
pricewatch: Crucial MX500 2,5" 500GB
pricewatch: AMD Ryzen 5 2400G Boxed
pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 8265 <<-- is deze geschikt i.c.m. mobo?