TV kopen via ING Rentepunten Shop - garantie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:39
Ik wil een Philips pus658102 tv aanschaffen via de ING shop en gebaseerd op de goede reviews hier.
Echter kan iemand mij meer vertellen over het garantie verhaal via de ING shop ?

Dit kreeg ik als antwoord van plattetv.nl:
ING shop is helaas een onofficiële dealer,dit houdt in dat het een import model betreft die niet vallen onder de NL garantievoorwaarden en ook nog eens bij defecten naar het buitenland gestuurd worden ter reparatie.

Ook werkt het SMART TV gedeelte en CI + module gedeelte niet stabiel met Nederlandse tv aanbieders
wij zijn een officiele dealer, waarbij u een aan huis service heeft, mocht er wat zijn met uw toestel
vandaar het prijsverschil

Naar mijn mening klopt dit verhaal niet, gekocht in NL dus ook de garantie voorwaarden in NL of heb ik het mis?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:33

Yucon

*broem*

..

[ Voor 98% gewijzigd door Yucon op 16-09-2018 10:03 . Reden: verkeerd gelezen, ik las even dat deze uitleg vanut ing kwam. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Matig product ?
Waar staat dat.....

Ik ken nu 2 mensen die hem hebben aangeschaft via de ING shop en ik zie geen issues echter deze mensen hebben niet verder geïnformeerd betreft garantie.
Veder hebben ze deze gekocht met de cashback actie dus via Philips NL de cashback gekregen, dus het verhaal gaat buiten NL om vind ik dan vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:33

Yucon

*broem*

ErwinJ schreef op zondag 16 september 2018 @ 10:06:
[...]

Matig product ?
Waar staat dat.....

Ik ken nu 2 mensen die hem hebben aangeschaft via de ING shop en ik zie geen issues echter deze mensen hebben niet verder geïnformeerd betreft garantie.
Veder hebben ze deze gekocht met de cashback actie dus via Philips NL de cashback gekregen, dus het verhaal gaat buiten NL om vind ik dan vreemd.
Waarom quote je me nadat ik het gewijzigd heb?'

Maar om antwoord te geven op je vraag:
..niet stabiel..

[ Voor 7% gewijzigd door Yucon op 16-09-2018 10:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErwinJ
Yucon schreef op zondag 16 september 2018 @ 10:08:
[...]

Waarom quote je me nadat ik het gewijzigd heb?
Waarschijnlijk dat ik sneller was met antwoorden dan jij met wijzigen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

PlatteTV zegt over elke andere winkel dit onzin verhaal.

Je krijgt gewoon een bon bij de ING, en ze leveren gewoon garantie. Platte TV verspreidt liever misinformatie.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:06
Je kunt beter vragen naar de garantieprocedure van ing bij ing ipv plattetv.nl.

Iets met wc-eend.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Clifdon schreef op zondag 16 september 2018 @ 10:27:
Je kunt beter vragen naar de garantieprocedure van ing bij ing ipv plattetv.nl.

Iets met wc-eend.
Ja heb ik al gedaan en ook bij Philips zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:12

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit is winkel 1 die winkel 2 zwartmaakt. Ik heb bij de ing winkel netjes een philips cashback gekregen destijds. Dat werkt niet met grijze import.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
JvS schreef op zondag 16 september 2018 @ 10:29:
Dit is winkel 1 die winkel 2 zwartmaakt. Ik heb bij de ing winkel netjes een philips cashback gekregen destijds. Dat werkt niet met grijze import.
Dat had ik al begrepen vandaar ook mijn ongewisse.
Vooral omdat Plattetv regelmatig woord geroemd op Tweakers vanwege service en dergelijken vond ik dit een vreemd verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:22
Je moet je afvragen of je die Philips tv echt wilt hebben, en niet alleen omdat hij met ING punten te koop is. Misschien vind jij een LG of Sony wel beter!

Wil je die Philips tv hebben, dan kun je 'm gerust via de ING met korting kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:06
Ik heb trouwens geen ervaring met echte garantie via de ing shop. Wel dat er wat zaken ontbraken bij mn bestelling. Werd een tomtom zonder accesoires geleverd.

Ik heb een volledig uitgebreid pakket met accesoires gekregen. Veel meer dan normaalgesproken in de verpakking zit. Wat dat betreft hebben ze dat netjes opgelost dus.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
ikweethetbeter schreef op zondag 16 september 2018 @ 10:33:
Je moet je afvragen of je die Philips tv echt wilt hebben, en niet alleen omdat hij met ING punten te koop is. Misschien vind jij een LG of Sony wel beter!

Wil je die Philips tv hebben, dan kun je 'm gerust via de ING met korting kopen.
Nee ik wil deze TV :)
Gezien bij 2 vrienden en de reviews gelezen, hier ben ik wel zeker om

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:35
ErwinJ schreef op zondag 16 september 2018 @ 09:55:
Dit kreeg ik als antwoord van plattetv.nl:
[i]ING shop is helaas een onofficiële dealer,dit houdt in dat het een import model betreft die niet vallen onder de NL garantievoorwaarden en ook nog eens bij defecten naar het buitenland gestuurd worden ter reparatie.
Leuk bedacht, dat zeker :)

https://www.ing.nl/punten/services/134772

(kan je gelijk melden dat plattetv.nl een beetje apart over de ING Winkel praat).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErwinJ
eric.1 schreef op zondag 16 september 2018 @ 10:49:
[...]

Leuk bedacht, dat zeker :)

https://www.ing.nl/punten/services/134772

(kan je gelijk melden dat plattetv.nl een beetje apart over de ING Winkel praat).
Ja dat dus.
Maar nogmaals omdat tweakers in het algemeen zeer positief zijn over plattetv.nl vond ik dit een vreemde situatie.
Ik ben zelf verkoper ( groothandel totaal andere tak ) en ik vind het "not done" om andere winkels zwart te maken ook al zijn het je concurrenten.
Als je dat moet gaan doen gaat het niet goed met je zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoMantis_NL
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:06

PsychoMantis_NL

PSN: PsychoMantis_NL

Hoe het werkt qua garantie e.d. kan ik je niet vertellen, maar ik heb een poos terug een Samsung TV gekocht bij Plasmavisie ("ook" geen officiële dealer), en hoewel het volgens het typenummer inderdaad een geïmporteerd model uit Italië betreft werken alle opties, inclusief smart TV en CI+ module gewoon prima met Ziggo. Beetje flauw dus van plattetv om dat op voorhand te roepen...

Het voornaamste nadeel wat ik me zo kan bedenken van onofficiële dealers is dat eventuele cashback acties niet geldig zijn, maar als je dat met rentepunten kunt compenseren, who cares.

Verder overigens niets negatiefs over plattetv, mn ouders hebben daar een week of 2 geleden een OLED en SUHD TV gekocht (> € 4.000,-) en daar ging - nog voor de € 700,- cashback - na enig onderhandelen nog ruim € 1.000,- van af dus ze zijn best bereidt om mee te denken, zeker in de winkel.

PsychoMantis_NL @ Battlefield || Red Dead Redemption || GTA V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:44

FeaR

In GoT we trust

Dingen als garantie bespreken we in SF, CEA > SF

Ontopic:
Ik heb diverse producten besteld in de ING Rentepunten Shop en alles is gewoon origineel Nederlands product met bon en volledige garantie (en ook Wet Koop op Afstand voor mocht het product niet bevallen).

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Anoniem: 1115083

Heb dezelfde twijfel over tv aankoop bij ING. ING gebeld: gaven aan dat het eerste half jaar garantie via ING zelf loopt, daarna nog 1,5 jaar (in totaal dus 2 jaar) via Philips (of LG) zelf. Geen mogelijkheid tot uitbreiding garantieduur. Twijfel zelf ook: ik haal liever een tv bij de lokale tv boer vanwege garantie. Maar de aanbiedingen via ING zijn soms erg aantrekkelijk. Heeft iemand ervaring met (online) service bij LG?

• ErwinJ
Anoniem: 1115083 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 15:59:
Heb dezelfde twijfel over tv aankoop bij ING. ING gebeld: gaven aan dat het eerste half jaar garantie via ING zelf loopt, daarna nog 1,5 jaar (in totaal dus 2 jaar) via Philips (of LG) zelf. Geen mogelijkheid tot uitbreiding garantieduur. Twijfel zelf ook: ik haal liever een tv bij de lokale tv boer vanwege garantie. Maar de aanbiedingen via ING zijn soms erg aantrekkelijk. Heeft iemand ervaring met (online) service bij LG?
Ik heb hem gekocht via ING nu.
De garantie verloopt eerst via ING en idd erna via Philips.
Deze gaat goed om met garanties is mijn ervaring ook als een product ouder is dan 3 jaar.
Dit prijs verschil haal je nergens terug in garantie daarvoor is het te groot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Onzin... ING is gewoon verkoper in dit verhaal. De spaar punten worden gezien als waardepunten en vertegenwoordigen gewoon een geld bedrag.

Dat houdt in dat ING gewoon net als alle andere winkels moet voldoen aan de Nederlandse wetgeving en dus verplicht 2 jaar garantie moet geven en ook na 2 jaar nog verplicht is om bij eventuele problemen te zorgen dat dingen worden opgelost (verwachte levensduur).

Door verwijzen naar Philips voor garantie is vaak wel sneller maar ING is daarmee niet van zijn verplichtingen af.

Het zou leuk zijn voor in de winkel kunt u spaarpunten kopen daarmee koopt u deze tv voor minder geld maar owja u heeft geen wettelijke rechten want ja nee spaarpunten zijn uiteraard geen wettig betaalmiddel.

Al kom jij als klant overeen dat je een tv afrekent in suiker klontjes. Als de verkoper dat als tegen prestatie accepteert heb je gewoon een verkoop overeenkomst.

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
@HelloTV fijn advies hé!

Anoniem: 1115083

Denk dat je helemaal gelijk hebt mrveenie.
Heb de 55c8 net ook besteld via de rentepunten van ING. 1429,-euro na cashback. Zie m (binnenkort) niet veel goedkoper worden eerlijk gezegd. Gaat mijn 8 jaar oude samsung 40c6000 vervangen. Kan t niet afwachten eerlijk gezegd

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-04 12:51
ErwinJ schreef op zondag 16 september 2018 @ 09:55:

Ook werkt het SMART TV gedeelte en CI + module gedeelte niet stabiel met Nederlandse tv aanbieders
Dit vind ik nog wel het leukste.
Zelf in het verleden al in diverse LCD TVs welke in Nederland niet te krijgen waren een CI module gestoken met een Ziggo smartcard.
Zonder problemen.

Dat het specifieke model niet in Nederland te krijgen was was meestal omdat de voet in Nederland zwart was en over de grens grijs, dus een ander model.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

ErwinJ schreef op zondag 16 september 2018 @ 10:55:
[...]

Ja dat dus.
Maar nogmaals omdat tweakers in het algemeen zeer positief zijn over plattetv.nl vond ik dit een vreemde situatie.
Ik ben zelf verkoper ( groothandel totaal andere tak ) en ik vind het "not done" om andere winkels zwart te maken ook al zijn het je concurrenten.
Als je dat moet gaan doen gaat het niet goed met je zaak.
Positief over platteTV? Volgens mij worden die in het OLED prijsdiscussie topic altijd de grond in geboord wegen de leugens die ze verspreiden. Ik zou er in ieder geval verre van weg blijven.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Jeroenneman schreef op donderdag 20 september 2018 @ 18:20:
[...]

Positief over platteTV? Volgens mij worden die in het OLED prijsdiscussie topic altijd de grond in geboord wegen de leugens die ze verspreiden. Ik zou er in ieder geval verre van weg blijven.
100% eens. Dozenschuiver pur sang. Wat een rampentent.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Goed. Kunnen de shopreviews over PlatteTV en elk andere webshop stoppen hier? Daar hebben we de Shopreviews voor. Dan kunnen we hier weer ontopic verder.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1