Vraag

• Oelske
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:58
Hallo Tweakers,

Zoals de titel al aangeeft heeft mijn Thrustmaster T300RS het opgegeven om nog te kalibreren. Helaas net nu Assetto Corsa Competizione uit is.
Hier een kort filmpje van het vreemde proces YouTube: Thrustmaster T300RS calibration failure, goes crazy!

Zijn er tweakers die dit probleem ook hebben gehad en er een passende oplossing voor hebben gevonden?
De Thrustmsater calibration tool heeft helaas geen effect.

Prijsopgave van Thrustmaster support: €150,- excl. verzendkosten richting Frankrijk.

Hopelijk is er een handige Harry die het probleem heeft weten op te lossen, ik hoor het graag!

Beste antwoord (via Oelske op 02-10-2018 17:08)

• smagyar
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-09-2020
Ik heb hetzelfde probleem gehad maar kon het herkalibreren met software die ik gevonden heb op internet.
De software heet: TXRW_CalibMotor_v3_00.exe

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CUPCAKESENSE
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 28-05 08:46
Ja herkenbaar probleem, heb ik ook gehad. Weet niet of er zelf een fix voor is.! Bij mij is t een garantie kwestie geworden bij thrustmaster! Succss

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimijames75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:42
Zelfde probleem hier gehad, waar heb je m gekocht? Ik heb van bol, heel netjes buiten garantie, geld terug gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oelske
Ik heb hem van iemand overgenomen, helaas zonder garantiebewijs (zat er denk ik ook niet meer op)
Als je het internet mag geloven is het een slechte sensor waardoor het stuur zo reageert. Het is een veel voorkomend probleem..
Helaas zijn deze sensoren denk niet zomaar los te verkrijgen..

Toch balen, net ACC aangeschaft om een paar rondjes te rijden en het belangrijkste onderdeel heeft er geen zin meer in :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-05 14:28
Ik heb dit probleem ook gehad. Opgegeven moment stopt hij er mee. Dan gelijk de firmware updaten.

Het is een driver issue met win10 update die deze winter is uitgekomen.

Het duurt soms echt lang. Maar in eens stopt hij. Nieuwe drivers er op, firmware updaten (handmatig doen met admin rechten vanuit start menu).

Dit loste voor mij direct dit probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oelske
NinjaTrek2891 schreef op maandag 17 september 2018 @ 13:01:
Ik heb dit probleem ook gehad. Opgegeven moment stopt hij er mee. Dan gelijk de firmware updaten.

Het is een driver issue met win10 update die deze winter is uitgekomen.

Het duurt soms echt lang. Maar in eens stopt hij. Nieuwe drivers er op, firmware updaten (handmatig doen met admin rechten vanuit start menu).

Dit loste voor mij direct dit probleem op.
Bedankt voor deze reactie! Dit ga ik vanavond zeker proberen..
Ik heb de laatste firmware (28.0) er al op zitten, maakt dat iets uit?

Onder Windows 10 heb ik dit stuur wel gewoon gebruikt, raar dat het dan ineens een driver probleem oplevert..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
Zal (ook vanavond) even kijken welke firmware ik er op heb staan. Driver versies maakte ook veel uit voor me.

Een ander issue kan ook zijn dat er op de controller waar je hem op indrukt te weinig resources beschikbaar heeft. Daardoor blijft hij het zelfde doen omdat Windows hem constant probeert op te starten.

Het feit dat hij al langzaam naar links gaat eerst kan daar een teken van zijn. Hij hoord een tikkie naar links te geven en dan volledig links en rechts omslag te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:19

KRAI.7

Bwoah...

Hier hetzelfde gehad, firmware updates gedaan, manual + auto calibration geprobeerd, opengemaakt om te checken of er iets kapot was maar helaas...

Reparatie kost €150,- (incl. verzenden) als je geen garantie meer hebt. Althans, bij mij tenminste. Had hem wel binnen twee weken weer terug en hij werkt nog steeds perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oelske
Ik heb de stappen van NinjaTrek ook gevolgd, maar helaas..
Heb ook geprobeerd oudere firmware te installeren, het stuur geeft dan helemaal geen reactie, totdat de nieuwe firmware weer is geïnstalleerd..
Nu piept die iets en geeft een klein tikje. Als je het stuur een tijdje ongemoeid laat, gaat die 5/10 seconden als een gek naar links en naar rechts en vervolgens weer niks.
Ben wel benieuwd welke drivers je erop hebt staan, en of dit ook invloed heeft op dit gedrag.

De reparatie kost inderdaad €150,- als de garantie verlopen is. Ik woon vlakbij de grens en daar zag ik de Thrustmaster T300 GTE al voor rond €200,- te koop. Twijfel, twijfel.
Zit er na reparatie nog een extra periode garantie op? Zou mooi zijn als die binnen een maand weer kapot is en weer €150,- aan reparatie gaat kosten.

• NinjaTrek2891
Waar woon je vlak bij de grens?

Misschien wel dicht bij mij. Op twee systemen checken is altijd beter dan 1 :)

• Oelske
NinjaTrek2891 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 10:26:
Waar woon je vlak bij de grens?

Misschien wel dicht bij mij. Op twee systemen checken is altijd beter dan 1 :)
Ik heb het stuur op 2 verschillende systemen en een laptop aangesloten, met helaas alle 3 dezelfde verschijnselen.
Ben toch bang dat het een hardware issue is en maar eens contact moet gaan opnemen met de vrienden van Thrustmaster om hem toch maar te laten repareren..

• NinjaTrek2891
Het is jammer. Maar het zij zo dan. 150 euro voor reparatie valt mee .. .als je er niet te veel aan uit hebt gegeven

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• smagyar
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-09-2020
Ik heb hetzelfde probleem gehad maar kon het herkalibreren met software die ik gevonden heb op internet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oelske
smagyar schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 15:34:
Smagyar, ik maak bij deze een diepe buiging! Het was even zoeken naar de software, maar het is gelukt.. Het stuur doet het weer _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
Mooi dat het gelukt is!

Vreemd dat zo'n belangrijke tool niet ergens public staat. (Makkelijk te vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oelske
NinjaTrek2891 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 09:36:
Mooi dat het gelukt is!

Vreemd dat zo'n belangrijke tool niet ergens public staat. (Makkelijk te vinden)
Ben er ook erg blij mee, scheelt weer een hoop geld en gedoe met opsturen e.d.
De tool heeft volgens mij ooit wel op de site van Thrustmaster gestaan, deze heeft namelijk een door Thrustmaster geschreven handleiding meegeleverd.
Het levert waarschijnlijk te weinig op als mensen zelf hun stuur proberen te maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oelske
We zijn inmiddels een jaartje verder zie ik.
Ik heb het stuur weer eens uit de kast gehaald om een potje te racen, maar er is weer een nieuw probleem aan de horizon verschenen.
Na het kalibreren met de Thrustmaster tool (dit moet elke keer als je het stuur aansluit op de pc) verdwijnt de ForceFeedBack wanneer je aan het spelen bent..
De FFB staat in het Thrustmaster configuratiescherm maar op 50% om oververhitting tegen te gaan. Helaas verdwijnt de FFB alsnog. Ook heb ik de originele koeler vervangen door eentje van Noctua, die veel beter koelt (zelfde resultaat).
Heeft iemand ervaring met dit probleem en eventueel de gouden oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tieze
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 26-01 16:45
Ik ben al jaren in het bezit van een Red Bull Playseat met een Thrustmaster T300 base en een Ferrari SF1000 add-on. Toen ik de nieuwe add-on stuur in 2021 kocht, had ik een soortgelijk probleem: het stuur ging niet aan, maar het Ferrari-logo knipperde. De PS4 herkende het stuur echter niet. Op dat moment kreeg ik het stuur op een of andere manier werkend, maar ik weet niet meer precies hoe.

Wat er nu gebeurde, is erg vreemd. Ik race wekelijks online zonder problemen. De procedure die ik altijd volg is als volgt:

Ik zet de PS4 aan.
Het stuur kalibreert direct.
Ik ga naar het menu van het spel (F1 24).
Ik druk op de S1-knop op het stuur (PS4-knop).
Het logo op het scherm verandert van Ferrari naar de versnellingen en dergelijke (alles werkt goed).
Maar vorige week ging het anders, na drie jaar zonder problemen:

Ik zet de PS4 aan.
Het stuur kalibreert en zet zichzelf recht neer.
Ik start het spel (F1 24).
Het stuur kalibreert ineens een tweede keer, maar deze keer is het scheef. Na dit proces wordt het stuur niet meer herkend door de PS4. In het spel zie ik alleen andere sturen die niet in gebruik zijn, maar de T300 is niet zichtbaar. De knoppen op het stuur werken ook niet meer en het logo blijft op Ferrari staan.
Dit is erg vreemd, aangezien het altijd goed heeft gewerkt. Ik heb de firmware gecontroleerd en zowel het stuur als de T300 base geüpdatet naar de laatste versie in de hoop dat dit een verschil zou maken, maar helaas niet. Wanneer ik het stuur via USB aansluit op de pc, wordt het direct herkend. Ik kan de knoppen testen en er is geen probleem. Ook de kalibratie op de base werkt perfect wanneer aangesloten op de pc.

Het probleem met kalibreren begint pas wanneer ik het spel opstart. Vandaag heb ik F1 2019 geïnstalleerd om te zien of het aan het spel zelf ligt, maar dat maakte geen verschil. Ik heb alles geprobeerd en kom er echt niet meer uit.

Alvast bedankt voor de reactie!

Groeten Tieze
Pagina: 1