Maagdelijke laptop: hoe upgraden naar SSD ?

Pagina: 1
Acties:

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:33
Heb net een nieuwe laptop (Acer Aspire 3) gekocht voor de kinderen en wil er eigenlijk direct een SSD in plaatsen.
Wat is de gemakkelijkste manier om de upgrade te doen ? Haal ik er direct de HDD uit en kloon die, en laat dan het installatieproces zijn werk doen op de SSD ? Of toch maar beter gewoon aanzetten en installatie laten doen en daarna pas migreren naar SSD ?

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Laat hem eerst z`n windows installatie doen, dan is hij aangemeld bij Microsoft. Bouw dan de SSD in en installeer hem opnieuw met een frisse installatie. Wat je ook kan doen, is een DVD bracket op Alie kopen en daar de HDD in verplaatsen. Dan de SSD in de plaats van de HDD inbouwen.

[ Voor 1% gewijzigd door marquis op 15-09-2018 18:41 . Reden: Taalvouten.... ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:02
Ik zou hem nieuw installeren met de Windows usb installer/media creator

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:33
[b]marquis in "Maagdelijke laptop: hoe upgraden naar SSD ?"Wat je ook kan doen, is een DVD bracket op Alie kopen en daar de HDD in verplaatsen. Dan de SSD in de plaats van de HDD inbouwen.
Thanks. Niet helemaal zeker dat ik begrijp wat je bedoelt met de DVD bracket. De laptop heeft bij mijn weten oveigens geen DVD speler.
Wat ik wél sowieso heb is een USB HDD dock waar zowel 3.5" als 2.5" HDDs in passen. En voor de SSD heb overigens ook nog zo'n simpele USB connector.

Ga wellicht gewoon je advies volgen van laten installeren zodat de Windows geactiveerd is, en dan vanaf scratch een W10 installatie doen op de SSD.

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Oké, tja, dan kan je geen dvd bracket installeren. Kun je idd je HDD nog gebruiken voor je USB dock.

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)