Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Help! Nieuwe laptop kopen of oude upgraden?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• beerolifant
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 02-09 22:03
Wat ga je met je laptop doen?
Mijn zusje is binnenkort jarig en wil al langere tijd een laptop. Ik wil deze graag cadeau doen maar dat zonder al te veel kosten te maken. Wel wil ik dat de laptop (voor zover mogelijk) nog enige tijd in staat is tot het volgende gebruik: alle office taken (verslagen en presentaties maken), het afspelen van youtube video's (tegelijkertijd met vorige), het kijken van Netflix. Kortom: alles wat een tienermeisje zou doen. Van gamen is (dus) absoluut geen sprake!

Wat is je budget?
Een prijs die redelijk is. Liefst zo min mogelijk met zoveel mogelijk resultaat /"performance".

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee. De laptop is primair bedoeld voor thuisgebruik (op de slaapkamer etc).

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee.

Aan welke mogelijkheden heb ik zelf gedacht?
1.Het upgraden van mijn oude macbook (uit jaar 2010). Dit betekend dat ik er een nieuw accu, ssd en extra RAM in moet zetten. De geschatte kosten liggen rond de 150 tot 175 euro. De laptop werkt verder volledig maar is dus al aardig op leeftijd en ook niet meer moeders mooiste.

2.Het kopen van een nieuwe laptop. Zat dan te denken aan bijvoorbeeld een Lenovo ideapad (https://tweakers.net/pric...1a500jcmh)/specificaties/) of soortgelijk. Dit kost dan 400 tot 450 euro, aardig wat duurder dan optie 1, maar wel een 1080p scherm en 'moderner/mooier' uiterlijk.

3.Het kopen van een tweedehands laptop. Dit kan net zo duur worden als ik zelf wil, echter zijn de meeste laptops in mijn prijsklasse al verouderd. Daarnaast weet ik niet hoe de vorige eigenaar is omgegaan met de laptop en wat voor impact dat heeft op batterijduur etc. Daarentegen is de prijs-kwaliteit verhouding (qua specificaties) vaak wel goed.

4.???

Wat zouden jullie doen? Thanks voor het advies! :*)
edit: excuses als dit in het verkeerde topic staat

Alle reacties

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Als het voor een tienermeisje is, en voor video/netflix, dan is een scherm dat om kan klappen denk ik wel heel handig. Ik ben niet speciaal een acer fan, maar deze kan als 'tent' neergezet en heeft een leuk kleurtje:
pricewatch: Acer Spin 1 SP111-31-C34F
Of hetzelfde idee een iets grotere asus:
pricewatch: Asus VivoBook Flip TP401NA-EC030T
Als je er 1 neemt met minimaal een 1080 scherm, een toetsenbord en windows dan zijn er ook leuke "hybrides":
categorie: Tablets

Ik denk dat ik met 1 van bovenstaande modellen veel blijer was geweest als netflix-kijkend tienermeisje dan met een 'ouderwets' model laptop.

edit:
Ik heb zelf een oude 13" acer switch 12 voor video kijken in bed (lig helaas veel in ziekenhuis). Top ding :) Echt zoveel fijner dan mijn 12" hp elitebook (laat staan mijn 17" hp envy) om video mee te kijken puur omdat het tobo niet in de weg zit.
Dit lijkt me een leuke vervanger: leuke maat, tobo, standaard en stylus ook nog:
pricewatch: Acer Switch 3 SW312-31-P64L

[ Voor 19% gewijzigd door dragon2 op 15-09-2018 22:42 ]

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
dragon2 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 22:19:
Als het voor een tienermeisje is, en voor video/netflix, dan is een scherm dat om kan klappen denk ik wel heel handig. Ik ben niet speciaal een acer fan, maar deze kan als 'tent' neergezet en heeft een leuk kleurtje:
Als je er 1 neemt met minimaal een 1080 scherm, een toetsenbord en windows dan zijn er ook leuke "hybrides":

Ik denk dat ik met 1 van bovenstaande modellen veel blijer was geweest als netflix-kijkend tienermeisje dan met een 'ouderwets' model laptop.

edit:
Ik heb zelf een oude 13" acer switch 12 voor video kijken in bed (lig helaas veel in ziekenhuis). Top ding :) Echt zoveel fijner dan mijn 12" hp elitebook (laat staan mijn 17" hp envy) om video mee te kijken puur omdat het tobo niet in de weg zit.
Dit lijkt me een leuke vervanger: leuke maat, tobo, standaard en stylus ook nog:
Zijn allemaal niet echt aan te raden. Zeker de pricewatch: Acer Spin 1 SP111-31-C34F gaat een teleurstelling worden door slechts 32GB opslag. Je bent dan echt meer bezig om opslag vrij te maken voor een update dan iets anders.

Ik zou pricewatch: Medion Akoya S6425-i3-256F8 (NL, QWERTY) kopen. Er is ook een review geschreven door tweakers over deze laptop. De bouwkwaliteit is dikke bagger, maar de rest is echt top-notch voor deze prijs. Of ga op zoek naar een chromebook. Die zijn goedkoop, hebben een goed beeldscherm en dito bouwkwaliteit. Maar windows laptops van 300-400 euro zijn het gewoon echt net niet. De beeldschermen zijn echt dikke bagger en ze hebben weliswaar vaak een SSD, maar dan is het een model met 128GB opslag. En die zitten echt voor je het weet vol. Ook de processors en het RAM zijn eigenlijk onderbemeten. Betaal iets meer en je hebt gewoon veel meer laptop. En ja, ook mensen die niet zoveel eisen hebben, kunnen baad hebben bij een duurder model.

[ Voor 6% gewijzigd door hoi1234 op 16-09-2018 15:41 ]

• beerolifant
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 02-09 22:03
dragon2 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 22:19:

edit:
Bedankt voor de vele suggesties. Ik ben zelf niet zo'n grote fan van tablet/pc in één. PC's met draaibare/touchscreen schermen zijn daarentegen wel weer tof. Bedankt!
hoi1234 schreef op zondag 16 september 2018 @ 15:38:
[...]

Zijn allemaal niet echt aan te raden. Zeker de pricewatch: Acer Spin 1 SP111-31-C34F gaat een teleurstelling worden door slechts 32GB opslag. Je bent dan echt meer bezig om opslag vrij te maken voor een update dan iets anders.

Ik zou pricewatch: Medion Akoya S6425-i3-256F8 (NL, QWERTY) kopen. Er is ook een review geschreven door tweakers over deze laptop. De bouwkwaliteit is dikke bagger, maar de rest is echt top-notch voor deze prijs. Of ga op zoek naar een chromebook. Die zijn goedkoop, hebben een goed beeldscherm en dito bouwkwaliteit. Maar windows laptops van 300-400 euro zijn het gewoon echt net niet. De beeldschermen zijn echt dikke bagger en ze hebben weliswaar vaak een SSD, maar dan is het een model met 128GB opslag. En die zitten echt voor je het weet vol. Ook de processors en het RAM zijn eigenlijk onderbemeten. Betaal iets meer en je hebt gewoon veel meer laptop. En ja, ook mensen die niet zoveel eisen hebben, kunnen baad hebben bij een duurder model.
Met de 32GB opmerking ben ik het helemaal eens. 128GB lijkt mij daarentegen voldoende in combinatie met cloud o.i.d. Daarnaast wil ik sowieso mijn 500GB hardeschijf uit de mac halen en die in bij de laptop doen die ik cadeau geef - zo kom je met 128gb + 500gb op ruim voldoende opslagruimte lijkt mij. (dit stond alleen niet vermeld in mijn originele post).

Bedankt!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

kijk eens voor een chromebook

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.